Παρά τη νέα «σκιά» που φέρνει στον ταξιδιωτικό κλάδο το μεταλλαγμένο στέλεχος «Όμικρον» του κορωνοϊού, οι αερομεταφορείς βάζουν σε εφαρμογή σχέδια για την ανανέωση των στόλων τους προσβλέποντας σε ανάκαμψη από την πανδημία.
Παρά τη νέα «σκιά» που φέρνει στον ταξιδιωτικό κλάδο το μεταλλαγμένο στέλεχος «Όμικρον» του κορωνοϊού, οι αερομεταφορείς βάζουν σε εφαρμογή σχέδια για την ανανέωση των στόλων τους προσβλέποντας σε ανάκαμψη από την πανδημία.
Αεροπορικές εταιρείες επιδιώκουν να αποκτήσουν πιο οικολογικά επιβατικά αεροσκάφη, αλλά και αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων, για τα οποία πιστεύουν ότι θα τους δώσουν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα στην περίοδο της ανάκαμψης μετά την πανδημία. Οι αερομεταφορείς προβλέπουν επιστροφή της ταξιδιωτικής ζήτησης, αλλά και μία συνεχιζόμενη αύξηση των αγορών μέσω του διαδικτύου.
Την Τετάρτη, η αεροπορική εταιρεία Singapore Airlines έλαβε τρεις κρίσιμες αποφάσεις με την προσωρινή παραγγελία της, αναφορικά με την αντικατάσταση του στόλου των αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων που διαθέτει, με νέα μικρότερου βάρους αεροσκάφη Α350 που κατασκευάζει η Airbus.
H αεροπορική εταιρεία Qantas Airways στην Αυστραλία επέλεξε σήμερα την Airbus για την αντικατάσταση του στόλου των παλιών αεροσκαφών στενής ατράκτου που διαθέτει. Ο Άλαν Τζόις, εκτελεστικός διευθυντής της αναφερόμενης αεροπορικής εταιρείας, περιέγραψε την απόφαση αυτή ως «μία απόφαση που λαμβάνεται από μία γενιά» και περιλαμβάνει μία στροφή από την αμερικανική Boeing προς την Airbus.
Ο ευρωπαίος κατασκευαστής αεροσκαφών επιδιώκει επίσης να εξασφαλίσει μία παραγγελία αεροσκαφών ευρείας ατράκτου από την ολλανδική αεροπορική εταιρία KLM, στη διάρκεια της σημερινής ημέρας.
Η Airbus και η Boeing έχουν «ξεπουλήσει» αναφορικά με την ανταγωνιστική κατηγορία των αεροσκαφών μεσαίας μεταφορικής ικανότητας μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, μετά από μία περίοδο μεγάλων παραγγελιών αεροσκαφών που προηγήθηκε, αλλά έχασε τη δυναμική της από την δύσκολη κατάσταση που προκάλεσε η COVID-19.
Ωστόσο, με το μεγάλο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την παράδοση των αεροσκαφών, αλλά και με τον όγκο των παραγγελιών που έχει ήδη συσσωρευτεί, το επίκεντρο του ενδιαφέροντος στρέφεται τώρα, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, αλλά και σε κινήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες, που θα τις φέρουν στις πρώτες θέσεις για την παραλαβή των αεροσκαφών τους και τη διαμόρφωση της μελλοντικής μεταφορικής τους ικανότητας για επιβάτες και εμπορεύματα.
Πηγές: Reuters, AΠΕ-ΜΠΕ