Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2007 11:04

DoCoMo: Μείωση 28% των κερδών το τρίμηνο, αύξηση των δαπανών

ΜΕΙΩΣΗ 28%, σημείωσαν το τρίτο τρίμηνο της χρήσης τα καθαρά κέρδη της μεγαλύτερης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας της Ιαπωνίας, NTT DoCoMo Inc., μετά τις δαπάνες για την παροχή κινήτρων αγοράς κινητών, και καθώς δεν επανέλαβε τα περυσινά έκτακτα κέρδη.

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 93,9 δισ. γιέν (773,5 εκατ. δολ.) το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου από 131,1 δισ. γιέν, πριν από ένα χρόνο. Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου προέκυψαν από την αφαίρεση των κερδών του εξαμήνου, από τα αντίστοιχα του εννεαμήνου, που ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 0,4%, φθάνοντας στο 1,214 τρισ. γιέ, από 1,208 τρισ. γιέν, πριν από ένα χρόνο.

Η DoCoMo, που ελέγχει το 55% της αγοράς κινητής τηλεφωνίας ύψους 74 δισ. δολ. της Ιαπωνίας, προσφέρει νέα κινητά τηλέφωνα που αναπαράγουν μουσική και επιτρέπουν την παρακολούθηση ψηφιακής τηλεόρασης, σε μια προσπάθεια να εμποδίσει τους συνδρομητές να αλλάξουν εταιρεία και να στραφούν σε μικρότερες, όπως την KDDI Corp. Σήμερα η DoCoMo είπε ότι αύξησε τις δαπάνες της στα 33,5 δισ. γιέν το εννεάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, για να εξυπηρετήσει την αύξηση των πελατών που στρέφονται στο δίκτυο κινητών τρίτης γενιάς και απαιτεί ακριβότερα τηλέφωνα, από τα αντίστοιχα του κλασσικού δικτύου της.

Επίσης η εταιρεία είπε ότι τα καθαρά κέρδη το εννεάμηνο και το τρίμηνο μειώθηκαν, επειδή οι πωλήσεις μεριδίων επηρέασαν τα κέρδη του προηγούμενου έτους κατά 102 δισ. γιέν το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου του 2005.

Το εννεάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν 2,4%, φθάνοντας στα 676,9 δισ. γιέν. Το τρίτο τρίμηνο τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 18%, φθάνοντας στα 160 δισ. γιέν από 135,1 δισ. γιέν, πριν από ένα χρόνο.

Η DoCoMo και οι ανταγωνίστριές της πληρώνουν τους λιανοπωλητές για την παροχή κινήτρων σχετικά με την πώληση κινητών τηλεφώνων που είναι συμβατά με τα δίκτυά τους και εκείνοι στη συνέχεια χρησιμοποιούν τα χρήματα για τη μείωση της τιμής των κινητών, προσελκύοντας αγοραστές.