Άνοιγμα του ΕΦΚΑ στον ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται με το νομοσχέδιο που σήμερα, εκτός απροόπτου, παρουσιάζεται στο Υπουργικό Συμβούλιο. Εφεξής, ο Φορέας θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει και διευθυντικά στελέχη, για επιτελικές θέσεις ευθύνης, από τον ιδιωτικό τομέα. Έως τώρα το συγκεκριμένο δικαίωμα το διατηρούσε μόνο για τις θέσεις του διοικητή και του υποδιοικητή.
Από την έντυπη έκδοση
Του Βασίλη Αγγελόπουλου
[email protected]
Άνοιγμα του ΕΦΚΑ στον ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται με το νομοσχέδιο που σήμερα, εκτός απροόπτου, παρουσιάζεται στο Υπουργικό Συμβούλιο. Εφεξής, ο Φορέας θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει και διευθυντικά στελέχη, για επιτελικές θέσεις ευθύνης, από τον ιδιωτικό τομέα. Έως τώρα το συγκεκριμένο δικαίωμα το διατηρούσε μόνο για τις θέσεις του διοικητή και του υποδιοικητή. Εφεξής επεκτείνεται αυτή η διαδικασία και για τους διευθυντές. Παράλληλα αλλάζει εντελώς το καθεστώς που θα ισχύει και για τη χρήση του μοντέλου outsourcing, με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων του Φορέα (π.χ., μηχανοργάνωση) σε ιδιώτες, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία. Το υπουργείο Εργασίας έχει έτοιμες τις βασικές παρεμβάσεις, τις οποίες αναμένεται να θέσει σε διαβούλευση για τον Δεκέμβριο. Στόχος είναι στις αρχές του νέου έτους να εισαχθεί το σχέδιο νόμου προς ψήφιση στη Βουλή.
Κεντρική φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι να ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που έχει ο Φορέας, ο οποίος χαρακτηρίζεται ως «γίγαντας με πήλινα πόδια». Οι προσπάθειες αλλαγών που ενσωματώνονται στο νομοσχέδιο αφορούν και τους υπαλλήλους, καθώς ουσιαστικά το σημερινό οργανόγραμμα, πριν τεθεί σε εφαρμογή, τροποποιείται εκ νέου. Ας δούμε όμως ποιες είναι οι βασικές παρεμβάσεις που θα υπάρχουν στο νομοσχέδιο:
* Δημιουργία νέου οργανογράμματος, αφού πρώτα ολοκληρωθεί η εφαρμογή του υπάρχοντος. Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξει η πρόταση να παρέχεται εφεξής το δικαίωμα της αξιοποίησης ιδιωτικής εταιρείας συμβούλων για την καλύτερη πραγματοποίηση του τελικού οργανογράμματος. Εντοπίστηκαν δυσλειτουργίες στο σημερινό οργανόγραμμα, τόσο ως προς την επιμέρους λειτουργία στα υποκαταστήματα όσο και ως προς την κατανομή των διαφόρων θέσεων ανά την επικράτεια. Διαπιστώθηκαν, για παράδειγμα, τροποποιήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων που είναι εντελώς ανεδαφικές, αφού αναγκάζουν -για παράδειγμα- εργαζόμενους να μετακινούνται από ένα νησί των Κυκλάδων (π.χ. Μύκονος, Τήνος) σε ένα άλλο (π.χ. Σύρος). Γι’ αυτό θα γίνει ένας επανέλεγχος που θα οδηγήσει σε ανακατανομή στα διάφορα υποκαταστήματα.
* Σε επιτελικές θέσεις του Φορέα θα μπορούν εφεξής να τοποθετούνται στελέχη και από τον ιδιωτικό τομέα. Ο στόχος είναι η καλύτερη οργάνωση της «βάσης» του ΕΦΚΑ, δηλαδή των υπαλλήλων, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητά τους.
* Υπάλληλοι θα μπορούν να μετατάσσονται ταχύτερα και να γίνονται επίσης πιο γρήγορα δεκτές οι αποσπάσεις τους. Στόχος είναι αφενός να στελεχώνονται αρτιότερα τα όποια υποκαταστήματα έχουν τις μεγαλύτερες ελλείψεις, αφετέρου να μπορούν να μετακινούνται προς και από τον ΕΦΚΑ πιο γρήγορα οι όποιοι νέοι υπάλληλοι.
* Το σύστημα μηχανοργάνωσης, αλλά και προμηθειών θα αλλάξει. Θα υπάρξουν περιπτώσεις όπου θα χρειαστεί να δοθεί το management του όποιου έργου εκτός ΕΦΚΑ, δηλαδή σε ιδιώτες που έχουν το know-how, για να φέρουν με επιτυχία εις πέρας τον στόχο.
* Καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Tα ακίνητα που έχει στη διάθεσή του ο Φορέας ανέρχονται στα 520. Από αυτά, τα 239 είναι πλήρη κτίρια, τα 169 είναι γραφεία ή διαμερίσματα, τα 71 είναι οικόπεδα και τα 49 αγροτεμάχια.