Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2021 16:07

Η έλλειψη κοβάλτιου και μαγνησίου προκαλεί  κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία υποφέρει από τις ελλείψεις πρώτων υλών. Πολλοί ελπίζουν ότι θα  ξεπεραστεί το 2022. Όμως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εγκυμονεί νέους κινδύνους.

Η αυτοκινητοβιομηχανία υποφέρει από τις ελλείψεις πρώτων υλών. Πολλοί ελπίζουν ότι θα  ξεπεραστεί το 2022. Όμως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εγκυμονεί νέους κινδύνους.

Η γερμανική Handelsblatt τονίζει ότι υπάρχει ανησυχία μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι η έλλειψη κοβαλτίου θα μπορούσε να  προκαλέσει μεγάλα  προβλήματα στην αγορά των μπαταριών. Μόνο τον Οκτώβριο, ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στη Γερμανία μειώθηκε κατά 35%. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ινστιτούτου CAR, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου οδεύει προς τη χειρότερή της χρονιά από την επανένωση της Γερμανίας. 

Σε πολλές περιπτώσεις, οι γραμμές παραγωγής σταματούν επειδή απλά δεν υπάρχουν μπαταρίες  για την κατασκευή των αυτοκινήτων. Οι μπαταρίες είναι Λιθίου αλλά χωρίς το Νικέλιο και το Κοβάλτιο δεν είναι δυνατή η κατασκευή  τους. To κοβάλτιο χρησιμοποιείται ως σταθεροποιητής στις μπαταρίες και λειτουργεί προστατευτικά από πιθανές εκρήξεις που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαϊά.  Μόνο που τα αποθέματα κοβαλτίου παρουσιάζουν έλλειψη, σύμφωνα με αναλυτές και παράγοντες από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Η ζήτηση δεν πρόκειται να μειωθεί στον άμεσο ορίζοντα, ενώ η προσφορά παραμένει πολύ περιορισμένη, κυρίως λόγω διακοπών στην αλυσίδα logistics στη Ν. Αφρική λόγω της πανδημίας», αναφέρει αναλυτής της εταιρείας ερευνών Roskill. 

Το μεγαλύτερο μέρος του κοβαλτίου προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό στην Κεντρική Αφρική, όπου η κατάσταση παραμένει τεταμένη, καθώς οι αντάρτες της ισλαμιστικής οργάνωσης Συμμαχικές Δημοκρατικές Δυνάμεις (ADF), εξαπολύουν συνεχώς επιθέσεις .

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες  για να λύσουν το πρόβλημα εξεύρεσης κοβαλτίου  καλούν απευθείας τον Ντέιβιντ Μπρόκας, τον  επικεφαλής του αρμόδιου τμήματος στον Ελβετικό γίγαντα πρώτων Glencore. «Η άμεση αγορά πρώτων υλών όπως το κοβάλτιο έχει γίνει ο κανόνας», λέει ο Μπρόκας σε συνέντευξή του στην Handelsblatt. «Υπάρχει ανησυχία μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι το κοβάλτιο θα μπορούσε να καταστεί ένα μεγάλο πρόβλημα, όπως τα microchip σήμερα».

Εκτός από το κοβάλτιο , που χρησιμοποιείται για σε κράματα για το αμάξωμα αυτοκινήτων, τα κιβώτια ταχυτήτων και άλλα εξαρτήματα. Η Κίνα έχει το μονοπώλιο σε σημαντικές πρώτες ύλες όπως το μαγνήσιο. Η Ευρώπη εισάγει το 95% των ορυκτών που χρειάζεται από την Κίνα. Μόνο στη Γερμανία, δεκάδες χιλιάδες ημιτελή αυτοκίνητα περιμένουν σε πάρκινγκ ,για να συμπληρωθούν τα εξαρτήματα που λείπουν.

naftemporiki.gr