Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2021 16:03

Κομισιόν: Ανοίγει παράθυρο κρατικής στήριξης του κλάδου ημιαγωγών

Καθώς τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα μαίνονται, με σειρά πρώτων υλών και αγαθών να είναι σε έλλειψη, η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να χαλαρώσει τους περιορισμούς για τις κρατικές ενισχύσεις. Ο τομέας στον οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση είναι αυτός των ημιαγωγών. Και τούτο γιατί τα μικροτσίπ είναι ζωτικής σημασίας για μεγάλους κλάδους, από την αυτοκινητοβιομηχανία έως εκείνον της τεχνολογίας και ηλεκτρονικών αγαθών. 

Καθώς τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα μαίνονται, με σειρά πρώτων υλών και αγαθών να είναι σε έλλειψη, η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να χαλαρώσει τους περιορισμούς για τις κρατικές ενισχύσεις. Ο τομέας στον οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση είναι αυτός των ημιαγωγών. Και τούτο γιατί τα μικροτσίπ είναι ζωτικής σημασίας για μεγάλους κλάδους, από την αυτοκινητοβιομηχανία έως εκείνον της τεχνολογίας και ηλεκτρονικών αγαθών. 

Σύμφωνα με το Bloomberg, που επικαλείται προσχέδιο πρότασης της Κομισιόν, οι Βρυξέλλες σκέφτονται να επιτρέψουν την κρατική στήριξη σε ευρωπαϊκά εργοστάσια παραγωγής ημιαγωγών. Εφόσον αυτό επιβεβαιωθεί, θα ανταποκριθούν ουσιαστικά στο σχετικό αίτημα της Γαλλίας- το οποίο στηρίζουν και οι Γερμανοί. 

Το βασικά επιχείρημα για τη χαλάρωση του πλαισίου που απαγορεύει σήμερα τις κρατικές ενισχύσεις είναι ο έντονος και συχνά αθέμιτος ανταγωνισμός που δέχονται οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες ημιαγωγών από κινεζικές και άλλες ξένες ανταγωνίστριες. Στο προσχέδιο γίνεται αναφορά στις σοβαρές δυσκολίες που καταγράφονται σήμερα για την εξασφάλιση επαρκών προμηθειών και στη σπουδαιότητα του κλάδου των ημιαγωγών για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας. 

Αξίζει να θυμίσουμε ότι την περασμένη εβδομάδα ο Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, χαρακτήρισε «αφελείς» όσους αντιτάσσονται στο ενδεχόμενο μεγαλύτερης κρατικής στήριξης σε μία περίοδο τόσο σοβαρών προκλήσεων, εξηγώντας πως τόσο η Κίνα όσο και οι ΗΠΑ και άλλες μεγάλες οικονομίες στηρίζουν με κάθε τρόπο τις δικές τους επιχειρήσεις. Πιο επιφυλακτική είναι πάντως η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργρκέτε Φεστάγκερ, η οποία και προειδοποιεί να αποφευχθούν οι υπερβολές. Τονίζει δε πως εάν ανοίξει παράθυρο για κρατικές ενισχύσεις, αυτές θα πρέπει να εστιάσουν αποκλειστικά στα είδη των ημιαγωγών εκείνα που επηρεάζουν άμεσα την ευρωπαϊκή μεταποίηση.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι απέναντι στα σχέδια της Κομισιόν και του γαλλογερμανικού άξονα στέκονται έξι κράτη -  μέλη, μεταξύ των οποίων η Ολλανδία, η Δανία και η Ιρλανδία. Σε επιστολή που έστειλαν στις Βρυξέλλες την περασμένη εβδομάδα εκφράζουν την αντίθεσή τους στις κρατικές επιδοτήσεις για τη στήριξη μαζικής παραγωγής. 

naftemporiki.gr