Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2021 10:57

Μεσόγειος: Στο τοπ 5 των λιμανιών κρουαζιέρας Πειραιάς και Σαντορίνη Σεπτέμβριο-Οκτώβριο

Δύο ελληνικά λιμάνια συγκαταλέγονται στα τοπ λιμάνια κρουαζιέρας στη Μεσόγειο για το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2021. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Γιάννη Μπρα της FiveSences, η Τσιβιταβέκια στην Ιταλία δέχθηκε 121 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων, η Βαρκελώνη δέχθηκε 115 προσεγγίσεις, ο Πειραιάς 79, η Μασσαλία στη Γαλλία 77 και η Σαντορίνη 43.

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected] 

Δύο ελληνικά λιμάνια συγκαταλέγονται στα τοπ λιμάνια κρουαζιέρας στη Μεσόγειο για το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2021. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Γιάννη Μπρα της FiveSences, η Τσιβιταβέκια στην Ιταλία δέχθηκε 121 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων, η Βαρκελώνη δέχθηκε 115 προσεγγίσεις, ο Πειραιάς 79, η Μασσαλία στη Γαλλία 77 και η Σαντορίνη 43.

Η Ελλάδα αναμένει μεγάλη αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σε προορισμούς της χώρας μέσα στο 2022, με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά να ανακοινώνει πριν από λίγες ημέρες ότι υπάρχει προγραμματισμός για να υποδεχθεί περισσότερα από 700 κρουαζιερόπλοια την επόμενη χρονιά, ενώ και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η οποία μέχρι τώρα δεν ήταν ιδιαίτερα ενεργή στο χάρτη της κρουαζιέρας, αναμένουν ρεκόρ προσεγγίσεων.

Oι προοπτικές για το 2022

Ειδικότερα, το 2022 με βάση τα κρατήσεις που έχουν κάνει οι εταιρείες κρουαζιέρας, αναμένονται περισσότερες από 700 προσεγγίσεις στο Πειραιά, εκ των οποίων πάνω από 400 αφορούν αφίξεις επιβίβασης (homeport), ενώ αναμένονται και νέες αφίξεις εταιρειών, όπως η Virgin Cruises και η Ritz-Carlton Yacht Collection.  Το μεγαλύτερο hub λιμάνι κρουαζιέρας στην Ελλάδα είδε φέτος τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να φτάνουν το 60% των δεδομένων του 2019, τελευταία χρονιά πριν από την πανδημία, ενώ για το 2022 αναμένονται μέχρι στιγμής 736 calls από 622 calls το 2019 (αύξηση 18%). Ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα, είναι εξαιρετικά δύσκολο το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και γενικότερα η παγκόσμια κρουαζιέρα, να πιάσει τους αριθμούς επιβατών που είχε το 2019, όταν και τα πλοία ταξίδευαν γεμάτα, ενώ τώρα υπάρχουν περιορισμοί στις πληρότητες, με τις περισσότερες εταιρείες να επιλέγουν μάξιμουμ πληρότητες μέχρι το 80% της δυναμικής των πλοίων τους. 

Επίσης, τριπλασιασμό του αριθμού των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων αναμένει τη νέα χρονιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Με βάση τα στοιχεία, συνολικά 41 κρουαζιερόπλοια αναμένεται να δέσουν το 2022 στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας, έναντι 17 στο σύνολο του 2021.