Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2021 11:30

ΕΛΤΑ: Ρομπότ διαλογής, ψηφιακός ταχυδρόμος και καταστήματα 24ωρης εξυπηρέτησης

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία «τρέχουν» το πρόγραμμα Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση των πρώτων ρομπότ διαλογής αντικειμένων, προχωρούν στη δεύτερη φάση του project, για να υπερπενταπλασιάσουν τη δυνατότητα διαχείρισης. Και, παράλληλα, ανακοινώνουν την «έλευση» του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και των καταστημάτων 24ωρης εξυπηρέτησης.

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία «τρέχουν» το πρόγραμμα Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση των πρώτων ρομπότ διαλογής αντικειμένων, προχωρούν στη δεύτερη φάση του project, για να υπερπενταπλασιάσουν τη δυνατότητα διαχείρισης. Και, παράλληλα, ανακοινώνουν την «έλευση» του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και των καταστημάτων 24ωρης εξυπηρέτησης.

Σε ειδική παρουσίαση στην «καρδιά» των ΕΛΤΑ, στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι, παρουσιάστηκε η εγκατάσταση ρομποτικής διαλογής, με την οποία ξεκίνησε η είσοδός τους στην ψηφιακή εποχή. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν τα επόμενα βήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προχωρούν, με γρήγορα βήματα, σε μία νέα εποχή, με επίκεντρο την ολιστική εμπειρία πελάτη, αλλά και τη μετατροπή του ίδιου του Οργανισμού σε σύγχρονη επιχείρηση, ανταγωνιστική, οικονομικά υγιή, που θα διατηρεί τον κοινωνικό της ρόλο.

Σημαντικές επενδύσεις

Το στρατηγικό σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ προβλέπει σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση της δυναμικότητας στη διαχείριση αντικειμένων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις παραδόσεις αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών με πρωτοποριακές και καινοτόμες  υπηρεσίες.

Ειδικότερα προβλέπεται:

Αναβάθμιση του ρομποτικού συστήματος διαλογής αντικειμένων: Η σημερινή εγκατάσταση των 55 mini robots, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 αντικειμένων την ώρα, θα επεκταθεί σε 125 robots, τα οποία, πριν το τέλος του έτους, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν σχεδόν 7.000 αντικείμενα την ώρα. Η αναβάθμιση θα προσφέρει δυνατότητα διαχείρισης 165.000 αντικειμένων την ημέρα, υπερπενταπλασιάζοντας τη συνολική ικανότητα διαχείρισης και παρέχοντας, σε ορισμένες περιπτώσεις, δυνατότητα για παράδοση στον πελάτη ακόμα και την ίδια μέρα.

Ανάπτυξη του Ψηφιακού Ταχυδρόμου: Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, με απεριόριστες δυνατότητες στη διάθεση του πελάτη. Οι διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ αναβαθμίζονται  τεχνολογικά, εξοπλίζονται με PDA’s και ειδικό λογισμικό που θα τους δίνουν τη δυνατότητα, πέραν των συμβατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, να πραγματοποιούν και ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα του πελάτη. Επιπλέον, οι πελάτες, μέσω των νέων εφαρμογών που φέρνει ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, θα έχουν real time ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας τους και ειδοποιήσεις για την παραλαβή, με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί, σε πραγματικό χρόνο.

Ανάπτυξη των Ψηφιακών Καταστημάτων 24ωρης λειτουργίας (Smart Lockers): Στα καταστήματα αυτά, που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του αναβαθμισμένου δικτύου των ΕΛΤΑ, οι πελάτες θα μπορούν να παραδίδουν ή να παραλαμβάνουν το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία τους, 24 ώρες το 24ωρο, κάθε ημέρα του έτους.

Σε δήλωσή του, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, σημείωσε: «Έχουμε φτάσει στο τέλος της αρχής μιας μεγάλης μεταρρύθμισης στα ΕΛΤΑ. Προχωρούμε τώρα στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και σε έναν εντελώς νέο οργανισμό με επίκεντρο την εξυπηρέτηση των Ελλήνων πολιτών μέσα από πρωτοποριακές υπηρεσίες. Δημιουργούμε αξία για την εταιρεία και δείχνουμε το δρόμο για το πώς μία δημόσια επιχείρηση μπορεί να γίνει καινοτόμος, ανταγωνιστική και ταυτόχρονα, οικονομικά υγιής και επιχειρηματικά αποτελεσματική. Διατηρώντας, όμως το κοινωνικό της αποτύπωμα».

Όπως συμπλήρωσε, «αυτό που διαμορφώνουμε μέσα από την ψηφιοποίηση και το πρόγραμμα του μετασχηματισμού μας αφορά μια ολιστική επαναπροσέγγιση της εξυπηρέτησης. Μια νέα "ψηφιακή εποχή" που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, με 1.600 σημεία εξυπηρέτησης, ταχύτερες διαδικασίες αλλά και νέες ψηφιακές λειτουργίες, με εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας μας. Ο Έλληνας πολίτης ζητά από εμάς ένα νέο, ανταγωνιστικό μοντέλο εξυπηρέτησης. Και με τον Ψηφιακό μας Μετασχηματισμό έχει έρθει η ώρα να δει αποτελέσματα».