Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 08 Νοεμβρίου 2021 18:29

Πράσινες επενδύσεις από τη βιομηχανία κρουαζιέρας

Πάνω από τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου στόλου κρουαζιέρας σε χωρητικότητα επιβατών είναι πλέον εξοπλισμένα για χρήση εναλλακτικών καυσίμων, εκτός από το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Οι εναλλακτικές πηγές καυσίμου που αναπτύσσονται περιλαμβάνουν βιοντίζελ, μεθανόλη, αμμωνία, υδρογόνο και ηλεκτρικές μπαταρίες.

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Πάνω από τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου στόλου κρουαζιέρας σε χωρητικότητα επιβατών είναι πλέον εξοπλισμένα για χρήση εναλλακτικών καυσίμων, εκτός από το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Οι εναλλακτικές πηγές καυσίμου που αναπτύσσονται περιλαμβάνουν βιοντίζελ, μεθανόλη, αμμωνία, υδρογόνο και ηλεκτρικές μπαταρίες.

Στην έκθεση της Oxford Economics που έγινε για λογαριασμό της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA) σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα εξακολουθούν να υπάρχουν μηχανολογικά εμπόδια, αλλά και εμπόδια που αφορούν την προμήθεια εναλλακτικών καυσίμων και το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο, τα οποία πρέπει να ξεπεραστούν για να γίνει η υιοθέτηση τέτοιων καυσίμων σε ευρεία κλίμακα.

«Παρότι η κρουαζιέρα ήταν ένας από τους κλάδους που επηρεάστηκαν περισσότερο από την παγκόσμια πανδημία, οι εταιρείες κρουαζιέρας παραμένουν στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για την ανάπτυξη νέων περιβαλλοντικών τεχνολογιών, που ωφελούν ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», δήλωσε η Kelly Craighead, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA. «Η CLIA και τα μέλη της επενδύουν σε νέες τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα προκειμένου να ανταποκριθούν στον φιλόδοξο στόχο για κρουαζιέρες με ουδέτερες εκπομπές άνθρακα έως το 2050», πρόσθεσε η ίδια.

Από την πλευρά του, ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της CLIA Global, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η CLIA ένωσε τις δυνάμεις της με άλλους ναυτιλιακούς οργανισμούς για να προτείνει τη δημιουργία ενός ταμείου έρευνας και ανάπτυξης στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), με κεφάλαια ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για να επιταχύνει την ανάπτυξη καυσίμων μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τεχνολογιών πρόωσης».

Οι εταιρείες κρουαζιέρας - μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί για μείωση κατά 40% των εκπομπών άνθρακα στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030, σε σύγκριση με τις τιμές του 2008, σύμφωνα με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για ναυτιλία χωρίς άνθρακα.

Τα στοιχεία

Σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις ώστε τα κρουαζιερόπλοια να συνδέονται με ηλεκτρική ενέργεια στην ξηρά, επιτρέποντας έτσι την απενεργοποίηση των κινητήρων κατά τον ελλιμενισμό τους.

- Το 82% της νέας χωρητικότητας (κλίνες) θα είναι είτε εξοπλισμένα με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης είτε διαμορφωμένα έτσι ώστε τέτοια συστήματα να προστεθούν στο μέλλον.

- Το 35% της παγκόσμιας χωρητικότητας είναι εξοπλισμένο με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης.

- Καύσιμο LNG - συνολικά 26 πλοία θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως βασικό καύσιμο για την πρόωσή τους.

- Συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) - Περισσότερο από το 76% της παγκόσμιας χωρητικότητας κρουαζιερόπλοιων χρησιμοποιεί συστήματα EGCS για να καλύψει ή και να υπερβεί τις απαιτήσεις εκπομπών αερίων του άνθρακα - αύξηση κατά 7% σε σύγκριση με το 2020.

- Συστήματα Προηγμένης Επεξεργασίας Λυμάτων - Το 100% των νέων κρουαζιερόπλοιων που βρίσκονται στο στάδιο της παραγγελίας θα διαθέτουν συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων.