Τα σχέδια των αεροπορικών εταιρειών για αισθητή αύξηση των διαθέσιμων θέσεών τους στα δρομολόγια προς ελληνικούς προορισμούς περιγράφουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, αφού όπως αναφέρουν υπάρχει μεγάλη αισιοδοξια για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού το 2022.
Τα σχέδια των αεροπορικών εταιρειών για αισθητή αύξηση των διαθέσιμων θέσεών τους στα δρομολόγια προς ελληνικούς προορισμούς περιγράφουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, αφού όπως αναφέρουν υπάρχει μεγάλη αισιοδοξια για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού το 2022.
Ήδη η Jet2 έχει ανακοινώσει επιπλέον 1 εκατ. θέσεις σε σχέση με το 2019 και η EasyJet επιπλέον 500.000 θέσεις.
«Έχοντας συναντηθεί με εκπροσώπους των περισσότερων tour operators και των αεροπορικών εταιρειών εδώ στη Βρετανία, είμαι πολύ πολύ αισιόδοξος για το 2022» δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας στους FT στο περιθώριο του World Travel Market, ενώ πρόσθεσε ότι η Ελλάδα περιμένει 35% περισσότερους τουρίστες από τη Βρετανία το 2022 σε σχέση με φέτος. Εάν η εκτίμηση επιβεβαιωθεί θα προσεγγίσουν το ρεκόρ των 3,6 εκατομμυρίων, που είχε καταγραφεί το 2021.
Εξέφρασε μάλιστα αισιοδοξία ότι η τουριστική σεζόν θα αρχίσει δυναμικά από τον Μάρτιο.
Σημειώνεται ότι και η IAG, μητρική της British Airways, έχει υψηλές προσδοκίες για το επόμενο καλοκαίρι. Επιπλέον ο Μάικλ Ο' Λίρι της ιρλανδικής Ryanair, της κορυφαίας αεροπορικής φθηνού κόστους, περιμένει δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού το καλοκαίρι του 2022 και έχει προγραμματίσει περισσότερα από 500 νέα δρομολόγια ανά την Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι μία από τις σημαντικές αγορές, στις οποίες ποντάρει.
Αρκετοί tour operators, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου της Ευρώπυς, Tui, βλέπουν τις κρατήσεις για το 2022 να έχουν ήδη ξεπεράσει τα επίπεδα στα οποία βρίσκονταν την ανάλογη περίοδο του 2018 για το 2019. Η επιστροφή αυτή στα προ πανδημίας επίπεδα, αναμένεται να ωφελήσει τα μέγιστα την Ελλάδα, που όπως σημειώνουν οι FT ήταν μία από τις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες, που άνοιξε τα σύνορά της σε τουρίστες από το εξωτερικό μετά την πανδημία.
Η απόφαση αυτή είχε βεβαίως να κάνει με το γεγονός ότι ο τουρισμός και οι υπηρεσίες που συνδέονται με αυτόν αγγίζουν το 25% του ελληνικού ΑΕΠ. Η Βρετανία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά από την οποία αντλεί τουρίστες η Ελλάδα, μετά τη Γερμανία και επομένως είναι εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι οι αεροπορικές της «ψηφίζουν» ελληνικούς προορισμούς.