Η ανακοίνωση ότι η Herz θα παραγγείλει 100.000 ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla οδήγησε την τελευταία σε ένα ξέφρενο ράλι, και έφερε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας του Ίλον Μασκ πέρα από το φράγμα των 1 τρισ. δολαρίων.
Η ανακοίνωση ότι η Herz θα παραγγείλει 100.000 ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla οδήγησε την τελευταία σε ένα ξέφρενο ράλι, και έφερε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας του Ίλον Μασκ πέρα από το φράγμα των 1 τρισ. δολαρίων.
Πριν λίγες μέρες, ωστόσο ο Μασκ ανακοίνωσε ότι η Tesla δεν έχει προς το παρόν υπογράψει σχετικό συμβόλαιο με τη Hertz.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η Wall Street Journal, οι δύο εταιρείες διαπραγματεύονται για το πόσο γρήγορα μπορεί η Hertz να λάβει την παραγγελία των 100.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla για τον στόλο ενοικίασης της.
Ορισμένοι αξιωματούχοι της Tesla εξεπλάγησαν από ανακοίνωση της Hertz που ανέφερε γρήγορη εκπλήρωση της παραγγελίας. Η Hertz περιμένει να παραδίδονται περίπου 10.000 οχήματα ετησίως, είπε ένα από τα άτομα που επικαλείται η WSJ.
Η Wall Street αναμένει ότι η Tesla θα παραδώσει σχεδόν 900.000 οχήματα παγκοσμίως φέτος.
Οι δύο εταιρείες προσπαθούν να καταλήξουν στις λεπτομέρειες της συμφωνίας καθορίζοντας το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων, ανέφεραν οι πηγές. Η Tesla αναμένεται ακόμη να προμηθεύσει τα 100.000 οχήματα στην τιμή καταλόγου στη Hertz, με το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων να είναι το βασικό ζήτημα.
«Όπως ανακοινώσαμε την περασμένη εβδομάδα, η Hertz έκανε μια αρχική παραγγελία 100.000 ηλεκτρικών οχημάτων Tesla και επενδύει σε νέα υποδομή φόρτισης EV σε όλες τις παγκόσμιες δραστηριότητες της εταιρείας», ανέφερε η Hertz, επαναλαμβάνοντας ότι «οι παραδόσεις της Teslas έχουν ήδη ξεκινήσει».
Η Hertz έχει δηλώσει ότι εμμένει στις προηγούμενες ανακοινώσεις της. Οι πελάτες της έχουν ήδη την επιλογή να νοικιάσουν ένα Tesla Model 3.
Οι αγορές στόλου των εταιρειών ενοικίασης συχνά αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μετά την τοποθέτηση της αρχικής παραγγελίας. Μόλις η παραγγελία της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων «κλειδωθεί» στο χρονοδιάγραμμα παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπογράφεται συνήθως μια σύμβαση, εξηγούν αναλυτές και στελέχη του κλάδου.
Στην ανακοίνωση της Hertz την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία προειδοποίησε ότι η αρχική παραγγελία από την Tesla «θα μπορούσε να επηρεαστεί από παράγοντες εκτός του ελέγχου της Hertz, όπως η έλλειψη τσιπ και άλλοι περιορισμοί».
Αφού κατάφερε να αποφύγει τη χρεοκοπία τον Ιούνιο, η εκπρόσωποι των νέων ιδιοκτητών της Hertz άρχισαν να διαπραγματεύονται με την Tesla σε μια προσπάθεια να καταλήξουν σε συμφωνία, σύμφωνα με πάντα με τις πηγές της WSJ. Οι δύο πλευρές διαπραγματεύονταν , με τη συμμετοχή του ίδιου του Μασκ, για μήνες για τον αριθμό των οχημάτων που θα προμήθευε η Tesla στη Hertz, με την τελευταία να σκέφτεται επίσης να αγοράσει ηλεκτρικά οχήματα και από άλλους κατασκευαστές.
Μετά την ανακοίνωση της Hertz, κάποιοι στην Tesla ανησύχησαν ότι η συμφωνία θα έστελνε ένα σήμα ότι η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνει την παραγωγική της ικανότητα ή αφιερώνει ένα μεγάλο ποσοστό της ετήσιας προμήθειας αυτοκινήτων της στη Hertz, είπε μία από τις πηγές.
Οι πελάτες της Tesla μπορούν να αντιμετωπίσουν μακρά αναμονή. Από την Τετάρτη, η Tesla υπολόγιζε ότι οι νέες παραγγελίες για το βασικό Model 3 δεν θα είναι διαθέσιμες για παράδοση στις ΗΠΑ μέχρι τον Ιούνιο.
«Η Tesla έχει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση από την παραγωγή, επομένως θα πουλάμε αυτοκίνητα στη Hertz μόνο με το ίδιο περιθώριο κέρδους όπως και στους καταναλωτές. Η συμφωνία Hertz έχει μηδενική επίδραση στα οικονομικά μας», ανέφερε ο Μασκ σε tweet τη Δευτέρα.
naftemporiki.gr