Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 04 Νοεμβρίου 2021 15:30

ELECTRA: Παρουσιάστηκε το 100% ηλεκτρικό μηδενικών ρύπων επιβατικό Καταμαράν

Το 100% ηλεκτρικό, zero emission (μηδενικών ρύπων) επιβατικό catamaran ELECTRA, παρουσίασε η Boundary Layer Technologies, μια startup τεχνολογίας αιχμής, με έδρα την Καλιφόρνια, η οποία έχει σαν στόχο της την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών με υψηλές ταχύτητες και έκλυση μηδενικών αέριων ρύπων

Το 100% ηλεκτρικό, zero emission (μηδενικών ρύπων) επιβατικό catamaran ELECTRA, παρουσίασε η Boundary Layer Technologies, μια startup τεχνολογίας αιχμής, με έδρα την Καλιφόρνια, η οποία έχει σαν στόχο της την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών με υψηλές ταχύτητες και έκλυση μηδενικών αέριων ρύπων

Το catamaran ELECTRA,  ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα, που φτάνει τους 40 κόμβους και διαθέτει εμβέλεια-αυτονομία έως και 100 ναυτικά μίλια, χάρη στις ιδιαίτερα εξελιγμένες μπαταρίες του.

Όπως σημειώνει η εταιρεία,  σε σύγκριση με τις εγκατεστημένες σήμερα μηχανές εσωτερικής καύσεως σε ταχύπλοα που χρησιμοποιούν συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, με πλήρως ηλεκτρική πρόωση (με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που αντλείται από συσσωρευτές), το ELECTRA παρέχει υψηλού επιπέδου ανέσεις στους επιβάτες του, επιτυγχάνοντας μείωση της στάθμης θορύβου στην καμπίνα επιβατών έως και 20dB, σε σύγκριση με τα συμβατικά οχηματαγωγά, κάνοντας πραγματικότητα ενα σχεδόν αθόρυβο ταξίδι.

Η κατασκευή του απο αλουμίνιο του προσφέρει εξαιρετική πλεύση στη θάλασσα και άνεση, ακόμη και κάτω απο συνθήκες υψηλού κυματισμού.

Ο CEO της Boundary Layer Technologies Ed Kearney εξηγεί οτι «η τεχνολογία Hydrofoil είναι το κλειδί για να καταστεί δυνατή η ηλεκτροκίνηση των ταχύπλοων επιβατικών πλοίων».

Το ELECTRA, αναφέρει η εταιρεία, «εκτός απο μηδενικούς ρύπους, προσφέρει σημαντικές μειώσεις στα λειτουργικά εξοδα, έναν ιδαίτερα σημαντικό παράγοντα επιλογής νέων ναυπηγήσεων με στόχο την μεγιστοποίηση της αποδοσης των επενδεδυμένων κεφαλαίων, που αγγίζουν ποσοστό έως και 35% σε σύγκριση με τα λειτουργικά έξοδα των σημερινών ταχυπλοων (που χρησιμοποιούν ναυτιλιακά καύσιμα), ενώ παράλληλα αποτελεί μια εξαιρετική λύση για τις ναυτιλιακές εταιρίες της επιβατηγού ναυτιλίας που επιθυμούν να αποφύγουν τις αναμενόμενες σημαντικές επιβαρύνσεις που θα επιφέρει στο λειτουργικό κόστος των πλοίων τους  η φορολογία με βάσει τις εκπομπεέ αερίων ρύπων».

Τα δύο σχέδια

Το ELECTRA έχει αρχικά σχεδιαστεί σε δυο βασικές εκδόσεις:

Α) Μια μεταφορικης δυναμικοτητας 150 επιβατων, που δινει εμφαση στην πολυτελεια της καμπίνας επιβατων (παρεχοντας υψηλου επιπεδου ανεσεις σε δυο κατηγοριες Οικονομικη και Premium-Business, με μεγαλο χωρο για τα ποδια των επιβατων) και

Β) μια πιο απλή παραλλαγή, μεταφορικής δυναμικότητας 240 επιβατών.

«Το ELECTRA προσφέρει εξαιρετικές επιχειρησιακές δυνατότητες στις πρωτοπόρες ακτοπλοικές εταιρίες που επιχειρούν στις περιοχές του Αιγαίου και γενικότερα της Μεσογείου, οι οποίες αυτή τη χρονική στιγμή αξιολογούν τις υπάρχουσες δυνατότητες ταχύπλοων σκαφών επόμενης γενιάς, υψηλής τεχνολογίας και θέλουν να συμμορφωθούν απο τώρα με τους κανονισμούς εκπομπών αερίων ρύπων, μειώνοντας όσο το δυνατόν συντομότερα, με σεβασμό στο κοινωνικό σύνολο και στο περιβάλλον, δραστικά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα», εξηγεί ο Πυθαγόρας Νάγος, Στρατηγικος Συμβουλος με τεράστια εμπειρία 30 ετών σε C-Level positions στον κλάδο της επιβατηγου ναυτιλίας και μέλος του task force που αναπτύσσει τεχνολογικά και εμπορικά το ELECTRA.

«Είναι αναμφίβολα το κατάλληλο σκάφος για μια ασφαλή, άνετη και περιβαντολογικά σύννομη και υπεύθυνη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και σίγουρα είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για τις ακτοπλοικές εταιρίες που επιχειρούν στις Ελληνικές θάλασσες η γενικα στην Ανατολική Μεσόγειο και προετοιμάζονται για τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής».