Τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να πραγματοποιήσει 48ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 06.01 ώρα της 10/11/2021 ημέρα Τετάρτη και λήξη ώρα 06.00 της 12/11/2021 ημέρα Παρασκευή, με προοπτική κλιμάκωσης, επεξηγεί με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Τα αδιέξοδα δεν τα προκαλούν οι ναυτεργάτες».
Τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να πραγματοποιήσει 48ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 06.01 ώρα της 10/11/2021 ημέρα Τετάρτη και λήξη ώρα 06.00 της 12/11/2021 ημέρα Παρασκευή, με προοπτική κλιμάκωσης, επεξηγεί με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Τα αδιέξοδα δεν τα προκαλούν οι ναυτεργάτες».
Όπως επισημαίνει απευθυνόμενη στους έλληνες ναυτεργάτες, «Η διοίκηση της ΠΝΟ κατέληξε στην πιο πάνω απόφαση της ως έσχατο μέσο προστασίας των δικαιωμάτων και προώθησης της επίλυσης των προβλημάτων μας.Η εργοδοτική πλευρά ακολουθώντας τακτική συνεχούς κωλυσιεργίας όχι μόνο αρνείται να χορηγήσει την οποιαδήποτε αύξηση αλλά επιδεικνύει και μια πλήρως στείρα συμπεριφορά σχετικά με τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κατά την εκτέλεση των καθηκόντων μας. Με περισσή προκλητικότητα «αγνοεί» το πραγματικό γεγονός ότι επί διετία δηλαδή από το 2019, οι αποδοχές μας παραμένουν καθηλωμένες παρά τη γνωστή σε όλους συνεχή αύξηση των ειδών πρώτης ανάγκης και των εν γένει υπηρεσιών, που πλήρως εξανεμίζουν τα εισοδήματα μας. Ξεχνούν ακόμα ότι η απασχόλησή μας δεν είναι ετήσια, αλλά για τους περισσότερους από εμάς έχει καταντήσει εποχιακή». Σημειώνει επίσης ότι είναι: «προκλητικό να προβάλουν στις διαπραγματεύσεις μείωση των εσόδων τους (των κερδών τους δηλαδή) όταν έχουν λάβει πλουσιοπάροχες οικονομικές ενισχύσεις από την Πολιτεία και η κίνηση των πλοίων σαφώς και έχει αυξηθεί. Και παρ’ όλα αυτά, ανερυθρίαστα, διατείνονται ότι δήθεν έχουν πληγεί και καταστρέφονται τα μέγιστα από τον κορονοϊό. Αν πράγματι συμβαίνει αυτό, - που δεν είναι όμως αλήθεια, - τότε τι να πούμε εμείς οι Ναυτικοί!».
Η Ομοσπονδία, θέτει παράλληλα και μια σειρά ακόμα θεμάτων – προβλημάτων, όπως στο ΚΕΣΕΝ, στο ΓΕΝΕ, στα Μητρώα, στα Σωστικά Μέσα, στον Οίκο του Ναύτη και στο ΝΑΤ, τα οποία όπως αναφέρει: «όχι μόνο δεν επιλύονται και δεν βελτιώνονται αλλά εξακολουθούν να συσσωρεύονται καθημερινά με αποκορύφωμα τον καταιγισμό σειράς πρόσθετων αντεργατικών νόμων και την εξακολούθηση εφαρμογής του ναυτοκτόνου νόμου 4150/2013 για τις μειωμένες ειδικές συνθέσεις στα ακτοπλοϊκά και επιβατηγά/μεσογειακά πλοία, του Ν. 4714/2020, που επεμβαίνει στην εσωτερική αυτονομία και λειτουργία των σωματείων μας, του Ν. 4770/2021, με τον οποίο μειώνονται χαριστικά και στην κυριολεξία μηδενίζονται τα πρόστιμα για τις παραβάσεις της ναυτεργατικής νομοθεσίας σχετικά με την υπεραπασχόληση των ναυτικών μας και του Ν. 4808/2021, που στην κυριολεξία αποτελεί σκούπα των απεργιακών αγώνων», αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθέτει: «Οι συνεχείς έλεγχοι από τα ειδικά κλιμάκια της Ομοσπονδίας μας στα πλοία της ακτοπλοΐας και στα πορθμεία, καθώς επίσης και στα πλοία της γραμμής Πάτρας – Ιταλίας καταδεικνύουν την παραβατική συμπεριφορά της εργοδοσίας σε ό,τι αφορά την υπεραπασχόληση των πληρωμάτων με συνεχή υπέρβαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και την καθυστέρηση ή και άρνηση καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών. Στο μεταξύ η ανεργία καλπάζει και δυστυχώς δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για την ουσιαστική ανάκαμψη της και την ανακούφιση των άνεργων συναδέλφων μας».