Στον συνδυασμό των έγκαιρων αγορών πλοίων τύπου capesize πλοίων, καθώς και της υψηλότερης αγοράς ξηρού φορτίου της τελευταίας δεκαετίας, οφείλεται ο υπερδιπλασιασμός των εσόδων που πέτυχε η Seanergy Maritime Holdings στο εννεάμηνο του έτους.
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
Στον συνδυασμό των έγκαιρων αγορών πλοίων τύπου capesize πλοίων, καθώς και της υψηλότερης αγοράς ξηρού φορτίου της τελευταίας δεκαετίας, οφείλεται ο υπερδιπλασιασμός των εσόδων που πέτυχε η Seanergy Maritime Holdings στο εννεάμηνο του έτους.
Για το εννεάμηνο του 2020, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 100,0 εκατ. δολάρια, αυξημένος κατά 130% έναντι των 43,5 εκατ. δολαρίων το 2020. Η εταιρεία κατέγραψε προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (Adjusted EBITDA) 51,4 εκατ. δολαρίων, έναντι 7,3 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2020, εμφανίζοντας κολοσσιαία αύξηση 602%. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 20,7 εκατ. δολάρια έναντι καθαρής ζημιάς 16 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Το TCE του στόλου για το εννεάμηνο του 2021 ανήλθε σε 23.449 δολάρια, έναντι 10.267 δολαρίων το 2020. Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων ("OPEX") ανήλθε σε 5.806 δολάρια, έναντι 5.573 το 2020.
Στις 30 Σεπτεμβρίου του 2021, τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 52,6 εκατ. δολάρια και τα ίδια κεφάλαια σε 222,3 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 122% και 132% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσά στις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2021, ο στόλος έχει ναυλωθεί μέχρι στιγμής στα 36.000 δολάρια ημερησίως περίπου, 53% υψηλότερος σε σχέση με το μέσο όρο TCE του εννεαμήνου του 2021.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 50 εκατ. δολάρια, αυξημένος κατά 146%, έναντι 20,4 εκατ. δολαρίων της αντίστοιχης περιόδου το 2020. Το καθαρό κέρδος της εταιρείας ανήλθε σε 20,1 εκατ. δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2021, έναντι 3,6 εκατ. δολαρίων του αντίστοιχου τριμήνου του 2020, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της τάξεως του 459%. Επιπλέον, τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 32,2 εκατ. δολάρια έναντι 7,8 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2020, αύξηση κατά 312%. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος του στόλου ("TCE") για το τρίτο τρίμηνο του 2021 ανήλθε σε 30.764 δολάρια, 90% υψηλότερος έναντι 16.219 δολαρίων του τρίτου τριμήνου του 2020.
Σχετικά με την στρατηγική ανάπτυξης του στόλου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Σταμάτης Τσαντάνης δήλωσε: "από την αρχή του έτους, οι συνολικές επενδύσεις ανήλθαν σε 193.2 εκατ. δολάρια περίπου για την απόκτηση 7 υψηλής ποιότητας Ιαπωνικά φορτηγά Capesize, υπερβαίνοντας πλέον η Εταιρεία τα 3 εκατ. dwt σε μεταφορική ικανότητα. Στο πλαίσιο αυτό, κατά το τρίτο τρίμηνο, παραλάβαμε έγκαιρα δύο πλοία Capesize, ενώ παραδώσαμε το M/V Leadership, το παλαιότερο πλοίο του στόλου, στους νέους ιδιοκτήτες του στην Ασία. Η συνολική επένδυση χρηματοδοτήθηκε από τα ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρείας, καθώς και νέες συμφωνίες χρηματοδότησης με μεγάλους τραπεζικούς οργανισμούς. Συγκεκριμένα, ολοκληρώσαμε επιτυχώς νέες συμφωνίες χρηματοδότησης και αναχρηματοδότησης δανείων ύψους $135 εκατ. δολαρίων και ταυτόχρονη αποπληρωμή δανειακών συμβάσεων υψηλότερου κόστους ύψους 82.3 εκατ. δολαρίων. Στόχος μας το χαμηλότερο κόστος δανεισμού, το οποίο επιτύχαμε μειώνοντας το μέσο επιτόκιό μας κατά περίπου 130 μονάδες βάσης. Η τάση αυτή θα συνεχιστεί και το 2022, καθώς βρισκόμαστε ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με κορυφαίες Τράπεζες για χρηματοδότηση με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους" .
Μέσα στο 2021, προσέθεσε ο κ. Τσαντάνης: "συνάψαμε 10 νέες χρονοναυλώσεις με διάρκεια από 1 μέχρι 5 έτη με εξέχοντες ναυλωτές capesize. Οι νέες ναυλώσεις έχουν ημερήσιο TCE συνδεδεμένο με τον BCI με δυνατότητα μετατροπής σε σταθερό κατ' επιλογή μας, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε τις βελτιωμένες συνθήκες αγοράς. Το σύνολο του στόλου μας είναι πλέον χρονοναυλωμένο στο 100%".