Νέα επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ «ζυμώνει» η Ευβοϊκή Ζύμη, η οποία, διατηρώντας ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης μεγεθών, εστιάζει στην προώθηση του στρατηγικού της σχεδιασμού που περιλαμβάνει τρεις βασικούς άξονες: την περαιτέρω ενίσχυση του εξαγωγικού προφίλ, την ενδυνάμωση της παρουσίας στο κανάλι HoReca και την ισχυροποίηση του εγχώριου μεριδίου στις υπεραγορές λιανικής.
Νέα επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ «ζυμώνει» η Ευβοϊκή Ζύμη, η οποία, διατηρώντας ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης μεγεθών, εστιάζει στην προώθηση του στρατηγικού της σχεδιασμού που περιλαμβάνει τρεις βασικούς άξονες: την περαιτέρω ενίσχυση του εξαγωγικού προφίλ, την ενδυνάμωση της παρουσίας στο κανάλι HoReca και την ισχυροποίηση του εγχώριου μεριδίου στις υπεραγορές λιανικής.
Όπως αναφέρει μιλώντας στην «Ν» ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας κ. Νικόλας Κωνσταντάκης, «η εταιρεία από το 1984 που ξεκίνησε με την επωνυμία «Ζυμαρικά Ψαχνών», ως μια μικρή βιοτεχνία παραγωγής παραδοσιακών ζυμαρικών καταγράφει μια σταθερά ανοδική πορεία. Η χρηστή διαχείριση σε συνδυασμό με την έμφαση στη ποιότητα και την καινοτομία έχουν ως αποτέλεσμα η εταιρεία να απολαμβάνει σταθερές συνεργασίες στην εγχώρια αγορά, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα μια υγιή εικόνα εξωστρέφειας. Σε αυτό το πλαίσιο και στην κατεύθυνση της στήριξης των αναπτυξιακών μας σχεδιασμών προωθούμε μια σημαντική επένδυση που αφορά στην επέκταση και μετεγκατάσταση των δύο γραμμών παραγωγής ( στη Καστέλλα Ευβοίας και τη περιοχή Δοκού Χαλκίδας) στο Σχηματάρι. Το ύψος της επένδυσης είναι 4 εκατ. ευρώ ίδια χρηματοδότηση και το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωση των εργασιών έως το Μάρτιο του 2022».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η νέα επένδυση θα δώσει στην εταιρεία την δυνατότητα διπλασιασμού της παραγωγικής δυναμικής, εξασφαλίζοντας παράλληλα μεγαλύτερους χώρους αποθήκευσης.
Η παραγωγική ενδυνάμωση κρίνεται αναγκαία ειδικά για το κομμάτι των εξαγωγών, που αποτελούν το ισχυρό ανάχωμα της εταιρείας τόσο έναντι της κρίσης covid 19 όσο και της παρούσας συγκυρίας των έντονων ανατιμήσεων. Από το 2008 που η Ευβοϊκή Ζύμη ξεκίνησε «το ταξίδι της» στα διεθνή ράφια έχει πλέον παρουσία σε περίπου 37 αγορές, μεταξύ των οποίων η Ιαπωνία και η Σ. Αραβία. Στις αρχές της φετινής χρονιάς, μάλιστα, η εταιρεία έκανε και το «ντεμπούτο» της και στα αμερικάνικα ράφια.
«Οι εξαγωγές ανέρχονται σήμερα στο 45% του συνολικού κύκλου εργασιών. Με την ολοκλήρωση της μετεγκατάστασης θα έχουμε την δυνατότητα για να διεκδικήσουμε περαιτέρω παρουσία στα διεθνή ράφια, τόσο στις αγορές που έχουμε ήδη παρουσία όσο και σε νέες» σημειώνει ο κ. Κωνσταντάκης.
Σε εγχώριο επίπεδο, το σήμα της Ευβοϊκής Ζύμης απολαμβάνει ηγετικό μερίδιο περί το 65% στην κατηγορία των φρέσκων φύλλων ζύμης, με την εταιρεία έχει δυναμική παρουσία και στα κατεψυγμένα προϊόντα ζύμης ενώ διατηρεί ισχυρές συνεργασίες για την ανάπτυξη κωδικών ιδιωτικής ετικέτας.
«Η ενδυνάμωση της παρουσίας μας στην λιανική αποτελεί σταθερή στόχευση. Ωστόσο, μετά και την ολοκλήρωση της επένδυσης θα επιδιώξουμε να επεκταθούμε και στο κανάλι HoReCa, που μέχρι στιγμής έχουμε περιορισμένη παρουσία» σημειώνει ο κ. Κωνσταντάκης.
Σε ό,τι αφορά στην πορεία των μεγεθών, ο ίδιος αναφέρει ότι «το 2020 που χαρακτηρίστηκε από την πανδημία, η Ευβοϊκή Ζύμη επέτυχε σημαντική ενίσχυση εσόδων της τάξεως του 19,5% σε σχέση με το 2019 υποκινούμενη κυρίως από τις εξαγωγές. Στην εγχώρια αγορά, καταγράφηκε θετικός ρυθμός, δεδομένης της συνολικής αύξησης της κατανάλωσης στην λιανική. Το 2020 τα έσοδα κυμάνθηκαν στα 9,2 εκατ. ευρώ με EBITDA περί το 1 εκατ. ευρώ. Η φετινή μας πορεία αποδεικνύει ότι η ανάπτυξη αυτή δεν ήταν «συγκυριακή» αφού συνεχίζουμε ανοδικά και οι προβλέψεις μας για το κλείσιμο του 2021 αφορούν σε κύκλο εργασιών περί τα 11 εκατ. ευρώ».
Σε εμπορικό επίπεδο η εταιρεία προχώρησε τον Οκτώβριο στο λανσάρισμα νέων συσκευασιών φιλικότερων προς το περιβάλλον με 33% λιγότερο πλαστικό, ενώ ενισχύει συνεχώς το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο και μετά την σειρά κωδικών «γλυκά και αγαπημένα» αναμένεται να προωθήσει σύντομα και vegan κατεψυγμένες επιλογές ζύμης.