Η κυβέρνηση Ντράγκι ετοιμάζει μια προσφορά για να πείσει την Intel να εγκαταστήσει στην Ιταλία το νέο εργοστάσιο παραγωγής ημιαγωγών της αμερικανικής πολυεθνικής- κάτι που διεκδικούν επίσης Γαλλία και Πολωνία.
Η κυβέρνηση Ντράγκι ετοιμάζει μια προσφορά για να πείσει την Intel να εγκαταστήσει στην Ιταλία το νέο εργοστάσιο παραγωγής ημιαγωγών της αμερικανικής πολυεθνικής- κάτι που διεκδικούν επίσης Γαλλία και Πολωνία.
Η Ρώμη - γράφει το Reuters - βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με την Intel για την πιθανή επένδυση, η οποία σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις θα ξεπερνούσε τα 4 δισ. ευρώ. Η συνολική επένδυση θα μπορούσε να φτάσει και τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ, ανάλογα με τα σχέδια της Intel.
Ο αμερικανικός κολοσσός έχει ανακοινώσει οτι θα κατασκευάσει νέο εργοστάσιο ημιαγωγών στην Ευρώπη στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας για να αποφευχθούν μελλοντικές ελλείψεις εφοδιασμού με microchips ,που αυτή τη στιγμή έχουν παραλύσει ιδίως την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας , Τζιανκάρλο Τζιορτζέτι που επισκέφθηκε την Ουάσινγκτον , τόνισε ότι «στις Ηνωμένες Πολιτείες υπάρχει ενδιαφέρον για την Ιταλία». Πρόσθεσε μάλιστα οτι γίνονται συζητήσεις με τη Moderna για την παραγωγή εμβολίων και στην Ιταλία. «Είναι δύο φάκελοι στους οποίους θέλουμε να πετύχουμε αποτελέσματα», είπε, εξηγώντας ωστόσο ότι σε αυτή τη φάση «χρειάζεται εμπιστευτικότητα».
Η ιταλική κυβέρνηση θα ήταν έτοιμη να χρηματοδοτήσει μέρος της συνολικής επένδυσης με δημόσιο χρήμα και να προσφέρει ευνοϊκούς όρους στην Intel, συμπεριλαμβανομένου του κόστους εργασίας και ενέργειας, λένε κυβερνητικές πηγές. Το εργοστάσιο θα δημιουργήσει περισσότερες από 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στην Ιταλία.
"Η κυβέρνηση ετοιμάζει μια πολύ λεπτομερή προσφορά με στόχο τη σύναψη συμφωνίας μέχρι το τέλος του έτους", δήλωσε μία από τις πηγές στο Reuters. «Οι διαπραγματεύσεις με την Intel βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία, αλλά αν η κυβέρνηση εργαστεί σκληρά για αυτό, έχει καλές πιθανότητες να φέρει το εργοστάσιο στην Ιταλία»,πρόσθεσε
Οι πιθανές τοποθεσίες περιλαμβάνουν την περιοχή Μιραφιόρι, στο Τορίνο-στην έδρα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis -και την Κατάνια στη Σικελία, όπου ήδη δραστηριοποιείται η ιταλογαλλική εταιρεία κατασκευής ημιαγωγών STMicroelectronics, ανέφεραν οι πηγές. Η Intel αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδιά της. Ένα μεγαλύτερο εργοστάσιο του αμερικανικού ομίλου στην Ευρώπη - συνεχίζει το Reuters - θα μπορούσε να κατασκευαστεί επίσης στη Δρέσδη της Γερμανίας.
Η Γαλλία θεωρείται επίσης υποψήφια για το μεγάλο εργοστάσιο, ενώ η Ιταλία αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από την Πολωνία - όπου η Intel είναι ήδη παρούσα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία θα ανακοινώσει τις τοποθεσίες δύο μεγάλων νέων εργοστασίων κατασκευής τσιπ στην ΕΕ αργότερα φέτος, αναμένοντας να δαπανήσει 80 δισεκατομμύρια ευρώ την επόμενη δεκαετία στην ήπειρο.
Τα σχέδια αυτά συμπίπτουν με τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσησ να μειώσει την εξάρτησή της από τις προμήθειες ημιαγωγών από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα , καθώς η κρίση εφοδιασμού με microchips δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης.
Οι ελλείψεις έπληξαν περισσότερο την αυτοκινητοβιομηχανία, έναν σημαντικό πυλώνα της ευρωπαϊκής οικονομίας, καθώς οι κατασκευαστές τσιπ προτιμούν γενικά τους πελάτες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης επειδή αγοράζουν πιο προηγμένα τσιπ με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι η ΕΕ πρέπει να δράσει «τώρα και αποφασιστικά» για να αυξήσει την παραγωγή για να επιτευχθεί ο στόχος του 20% της παγκόσμιας παραγωγής ημιαγωγών έως το 2030.
«Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες επενδύουν ήδη δεκάδες δισεκατομμύρια η καθεμία σε αυτόν τον τομέα», είπε. Ωστόσο, η κατασκευή του μεγάλου εργοστασίου και του εργοστασίου συσκευασίας θα διαρκέσει χρόνια και είναι απίθανο να βοηθήσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βραχυπρόθεσμα.