Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2021 13:56

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων καταρρέει και πηγαίνει 25 χρόνια πίσω

Μετά την υγειονομική κρίση, ήρθε η οικονομική κρίση. Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων επέστρεψε στα επίπεδα του 1995 τον Σεπτέμβριο με 718.598 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν, μειωμένα κατά 23,1% σε ετήσια βάση, ανέφεραν οι κατασκευαστές την Παρασκευή.

Μετά την υγειονομική κρίση, ήρθε η οικονομική κρίση. Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων επέστρεψε στα επίπεδα του 1995 τον Σεπτέμβριο με 718.598 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν, μειωμένα κατά 23,1% σε ετήσια βάση, ανέφεραν οι κατασκευαστές την Παρασκευή.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, οι κατασκευαστές μπόρεσαν να ανακάμψουν από τους περιορισμούς, αλλά ο Σεπτέμβριος του 2021 χαρακτηρίστηκε από την «έλλειψη οχημάτων που προκλήθηκε από την έλλειψη ημιαγωγών», ανέφερε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών σε ανακοίνωσή της.

Οι κύριες αγορές κατέγραψαν διψήφια πτώση, με τη Γερμανία να υποχωρεί 25,7%, την Ιταλία 32,7%, τη Γαλλία 20,5%και την Ισπανία 15,7%, μεταξύ Σεπτεμβρίου 2020 και Σεπτεμβρίου 2021.

Αθροιστικά από τις αρχές του 2021, περισσότερα από 7,5 εκατομμύρια οχήματα έχουν ακόμη πωληθεί, ή 500.000 περισσότερα οχήματα από πέρυσι την ίδια περίοδο.

Η ζήτηση εξαρτημάτων είναι πολύ έντονη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για οχήματα που εξοπλίζονται όλο και περισσότερο με ηλεκτρονικά συστήματα, από τον κινητήρα έως το ABS, συμπεριλαμβανομένων των αερόσακων και της βοήθειας στάθμευσης.

«Οι προοπτικές πρέπει να μειωθούν περαιτέρω»

Ωστόσο, στο πλαίσιο της επανέναρξης της δραστηριότητας μετά την άρση των υγειονομικών περιορισμών, οι κατασκευαστές βρίσκονται σε ανταγωνισμό με άλλες βιομηχανίες που χρειάζονται τσιπ - υπολογιστές, smartphone, συνδεδεμένα αντικείμενα - που καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος αυτών των εξαρτημάτων που κατασκευάζονται για τα περισσότερα από αυτά στην Ασία.

Εφόσον αυτή η έλλειψη «δεν επιλυθεί γρήγορα, οι προοπτικές θα πρέπει να μειωθούν περαιτέρω» τον Οκτώβριο, δήλωσε την Τρίτη η Βρετανική Ένωση Κατασκευαστών (SMMT). Αυτή η κατάσταση «θα διαρκέσει για ένα μεγάλο διάστημα του 2022» ειδικά καθώς «οι νέες εστίες της παραλλαγής του Δέλτα του Covid επηρεάζουν σημαντικά κράτη παραγωγής στην Ανατολική Ασία».

Τον Σεπτέμβριο, μόνο ο όμιλος Hyundai-Kia σημείωσε αυξημένες πωλήσεις.

Όμως τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, οι ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen και Stellantis βλέπουν μια αύξηση 8,1% στις πωλήσεις για τον γερμανικό όμιλο και 8,3% για τον γαλλο-ιταλοαμερικανό, μετά από ένα καταστροφικό έτος 2020..

Παρά τις καλές βαθμολογίες της Dacia, ο όμιλος Renault σημείωσε μειώσεις στις πωλήσεις από την αρχή του έτους (-6,5%), όπως η Daimler (-5,6%), η Ford (-11,2%) ή η Nissan (-12,4%). Η BMW-Mini σημείωσε αύξηση 10,9%, η Toyota 19,8%και η Volvo 7,4%.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από τη Les Echos