Τις πέντε μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες με πτυχίο 7ης τάξεως έχει καλέσει η Lamda Development σε κλειστή διαγωνιστική διαδικασία, προκειμένου να επιλέξει τον εργολάβο που θα αναλάβει τις βασικές υποδομές της πρώτης φάσης της ανάπτυξης στο Ελληνικό.
Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Τις πέντε μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες με πτυχίο 7ης τάξεως έχει καλέσει η Lamda Development σε κλειστή διαγωνιστική διαδικασία, προκειμένου να επιλέξει τον εργολάβο που θα αναλάβει τις βασικές υποδομές της πρώτης φάσης της ανάπτυξης στο Ελληνικό.
Οι Τέρνα (του Ομίλου ΓΕΚ Τέρνα), Άβαξ, Άκτωρ (Ελλάκτωρ), Μέτκα και Ιντρακάτ έχουν μπει στη μάχη για έργα προϋπολογισμού 250 - 300 εκατ. ευρώ. Οι προσφορές τους αναμένεται να κατατεθούν εντός του Νοεμβρίου, ώστε ο ανάδοχος να αναδειχθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Ωστόσο, δεν είναι μόνον τα έργα για τις υποδομές που ενδιαφέρουν τις κατασκευαστικές εταιρείες όσον αφορά το Ελληνικό. Προετοιμάζονται ήδη για τα υπόλοιπα έργα στο πρώην αεροδρόμιο, όπως είναι οι ουρανοξύστες, τα εμπορικά κέντρα κ.λπ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Άβαξ έχει ανακοινώσει στρατηγική συμμαχία με την ιταλική κατασκευαστική εταιρεία Rizzani de Eccher, προκειμένου να ενισχύσει την πρότασή της για την υλοποίησή τους.
Βάσει των στοιχείων που έχει ανακοινώσει η Lamda, κατά την πρώτη πενταετία ο προϋπολογισμός για τις κτηριακές αναπτύξεις και άλλες σχετικές επενδύσεις της είναι της τάξεως του 1,2 δισ. ευρώ και 0,4 δισ. είναι ο συνολικός προϋπολογισμός για τις υποδομές.
Στα έργα υποδομών της πρώτης φάσης του Ελληνικού (έως 2025) προβλέπονται, μεταξύ άλλων, η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (προϋπολογισμού 70 -85 εκατ.), έργα στο Μητροπολιτικό Πάρκο (50 - 60 εκατ.), οδικά δίκτυα (45 - 57 εκατ.), δίκτυα υποδομών (44 - 54 εκατ.), εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων (22 με 27 εκατ.) και έργα στην παράκτια ζώνη (20 με 25 εκατ. ευρώ).
Με βάση το χρονοδιάγραμμα, που επίσης έχει ανακοινώσει η Lamda αμέσως μετά την υπογραφή της συμφωνίας για την ανάληψη της ανάπτυξης του Ελληνικού, η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, η υπόγεια διάβαση εμπορευμάτων, τα δίκτυα δρόμων στην παράκτια περιοχή θα ολοκληρωθούν το β’ εξάμηνο 2025 (είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσουν φέτος), τα έργα στη μαρίνα θα αρχίσουν το 2022 και θα ολοκληρωθούν στο β’ εξάμηνο 2023, το Marina Residential Tower θα ξεκινήσει στο β’ εξάμηνο 2022 και θα ολοκληρωθεί στο β’ εξάμηνο 2025, ενώ το Vouliagmenis Mall, οι γραφειακοί χώροι (πύργοι κ.α.), τα ξενοδοχεία, η Marina Galleria θα ξεκινήσουν στο α’ εξάμηνο 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το β’ εξάμηνο 2025 και οι βίλες το β’ εξάμηνο 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το β’ εξάμηνο 2025.
Το διάστημα αυτό στο Ελληνικό βρίσκονται σε εξέλιξη οι κατεδαφίσεις τις οποίες έχει αναλάβει η Ιντρακάτ και παράλληλα προχωρούν οι διαδικασίες για την κατασκευή, με δαπάνη της Lamda, του νέου κτηρίου μετεγκατάστασης Συλλόγων ΑΜΕΑ εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά.
Πρόκειται ειδικότερα για ένα κτηριακό συγκρότημα σε οικόπεδο 7.410 τ.μ. στη βόρεια πλευρά της έκτασης του Ελληνικού, στη «Γειτονιά Επιχειρηματικού Κέντρου Λεωφόρου Βουλιαγμένης». Θα μετεγκατασταθούν 4 σύλλογοι ΑΜΕΑ, «ΑΜΥΜΩΝΗ», «ΕΡΜΗΣ», «NIKH» και «ΣΑμΣΚΠ», που σήμερα στεγάζονται σε διαφορετικά κτήρια στις παλαιές εγκαταστάσεις της αμερικάνικης βάσης.
Τα κτήρια που είναι προς κατεδάφιση βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία του οικοπέδου των 6.200 στρεμμάτων και οι δραστηριότητες των κατεδαφίσεων κινούνται από Βορρά (κοντά στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης) προς Νότο (λεωφόρος Ποσειδώνος και πάνω από τη μαρίνα).