«Έτος αιχμής» για τη χρήση ορυκτών καυσίμων στην παγκόσμια αεροπορία θα πρέπει να θεωρείται το 2019, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Χίθροου καθώς παρότρυνε το Ηνωμένο Βασίλειο να ηγηθεί της προσπάθειας, στη διοργάνωση του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, για απαλλαγή των αεροπορικών μεταφορών από τον άνθρακα.
«Έτος αιχμής» για τη χρήση ορυκτών καυσίμων στην παγκόσμια αεροπορία θα πρέπει να θεωρείται το 2019, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Χίθροου καθώς παρότρυνε το Ηνωμένο Βασίλειο να ηγηθεί της προσπάθειας, στη διοργάνωση του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, για απαλλαγή των αεροπορικών μεταφορών από τον άνθρακα.
Το αεροδρόμιο θέλει οι υπουργοί του Ηνωμένου Βασιλείου να πιέσουν στη διάσκεψη για τη μείωση των εκπομπών των αεροπορικών μεταφορών.
Η διάσκεψη για το κλίμα (COP26) έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 31 Οκτωβρίου στη Γλασκώβη.
«Θα πρέπει να στοχεύσουμε το 2019 να είναι το έτος κορύφωσης στη χρήση ορυκτών καυσίμων στην παγκόσμια αεροπορία», δήλωσε ο John Holland-Kaye τη Δευτέρα.
«Η βρετανική κυβέρνηση μπορεί να αναδειχθεί πραγματικός ηγέτης στην απαλλαγή των αεροπορικών μεταφορών από τον άνθρακα στην COP26», πρόσθεσε, για να προστατεύσει τα «οφέλη της πτήσης για τις επόμενες γενιές».
Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες στοχεύουν να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 καθώς η βιομηχανία ανακάμπτει από την κρίση του Covid-19, στόχος που συμφωνήθηκε από τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών πριν από μια εβδομάδα.
Η αεροπορία, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών, είναι μία από τις βιομηχανίες που είναι πιο δύσκολο για να απαλλαγεί από τον άνθρακα, με την ΙΑΤΑ να παραδέχεται ότι ο στόχος αποτελεί μια σημαντική πρόκληση.
Ο αριθμός των επιβατών στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου παρέμεινε μειωμένος τον περασμένο μήνα κατά 4 % συγκριτικά με τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Τα ανταγωνιστικά αεροδρόμια στην ΕΕ παρουσίασαν «ισχυρότερη ανάκαμψη» το καλοκαίρι.
Η κίνηση της Βόρειας Αμερικής είναι το ένα τέταρτο των επιπέδων του 2019, ανέφερε το αεροδρόμιο, ενώ οι μεταφορές cargo είναι κοντά στο 8 % σε όγκο, γεγονός που αντικατοπτρίζει «τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν βλάψει τις βρετανικές εξαγωγές και τις αλυσίδες εφοδιασμού», αναφέρεται επίσης.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από FT