Να διαθέσουν 20 δευτερόλεπτα από τον χρόνο τους, ώστε στα επόμενα έτη να μπορούν να μετακινούνται «πράσινα», γρήγορα και με ασφάλεια προς τον προορισμό τους, κάλεσε τους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας για τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό της πόλης (ΜΑΜΘ) -κυκλοφοριακή μελέτη- που υλοποιεί η εταιρεία, για πρώτη φορά ύστερα από 20 χρόνια.
Να διαθέσουν 20 δευτερόλεπτα από τον χρόνο τους, ώστε στα επόμενα έτη να μπορούν να μετακινούνται «πράσινα», γρήγορα και με ασφάλεια προς τον προορισμό τους, κάλεσε τους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας για τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό της πόλης (ΜΑΜΘ) -κυκλοφοριακή μελέτη- που υλοποιεί η εταιρεία, για πρώτη φορά ύστερα από 20 χρόνια.
«Μέχρι τον Δεκέμβριο φέτος, πρέπει να συγκεντρώσουμε απαντήσεις σε περισσότερα από 120.000 ερωτηματολόγια, με χρήσιμες πληροφορίες για τις μετακινήσεις Θεσσαλονικέων και επισκεπτών της πόλης», τόνισε σε σημερινές του δηλώσεις ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε: «είναι πολύ βασικό να τρέξουν οι επεκτάσεις του μετρό κι ενώ υπάρχει η διαίσθηση για το πού πρέπει να επεκταθεί -προτεραιότητα η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη- ωστόσο αν δεν μπορούμε να αποδείξουμε με αριθμούς το ένστικτό μας, ούτε η ΕΕ θα μας δώσει χρηματοδότηση, ούτε και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δάνειο».
Όπως διευκρίνισε, η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε να «τρέχει» στις 20 Σεπτεμβρίου, υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί τέλος του 2023, ενώ η συλλογή στοιχείων θα γίνεται μέχρι και τον Δεκέμβριο φέτος. Η δε υλοποίησή της αφορά σε τέσσερις έρευνες πεδίου: μία αφορά σε οδηγούς οχημάτων ή δικύκλων που κινούνται στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και στόχος είναι η συμπλήρωση 100.000 ερωτηματολογίων, η δεύτερη σε 12.000 νοικοκυριά, η τρίτη στους μετακινούμενους με όλες τις λεωφορειογραμμές του ΟΑΣΘ και η τέταρτη, σε συγκέντρωση απαντήσεων σε κομβικά σημεία της πόλης, όπως ο σταθμός των ΚΤΕΛ και το αεροδρόμιο. Στο πλαίσιο υλοποίησης της ΜΑΜΘ προβλέπονται περί τις 700 συνεντεύξεις σε πεζούς και ποδηλάτες.
Η ΜΑΜΘ, όπως σημείωσε ο κ. Ταχιάος, γίνεται στο πλαίσιο της αναδιάταξης των συγκοινωνιών της πόλης ενόψει της λειτουργία του μετρό και είναι ουδέτερη, ενώ διενεργείται σε όλο το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Για την επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι «αυτό το έργο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά και πρόκειται για ένα πρότζεκτ άλλης αναπτυξιακής διάστασης, πιο επιθετικής, έναντι αυτής της εξυπηρέτησης του κοινού».
Μεταξύ άλλων, στις δηλώσεις του, ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι το κλιμάκιο της εταιρείας που «τρέχει» τη ΜΑΜΘ στο πεδίο, αφορά σε εμβολιασμένους συνεργάτες της εταιρείας και πιστοποιημένους, οι οποίοι και φορούν τα σχετικά διακριτικά σήματα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ