Οδηγίες προς ναυτιλομένους, για ασφαλή πλεύση σε άγνωστα, για την ναυτιλία, ύδατα, χαρτογραφεί ο Νηογνώμονας DNV. Σε παρουσίαση που έκαναν τα στελέχη του Νηογνώμονα από το γραφείο του Πειραιά, επισημάνθηκε ότι οι αλλαγές που έρχονται στη ναυτιλία είναι τεκτονικές (περιβαλλοντικό αποτύπωμα).
Οδηγίες προς ναυτιλομένους, για ασφαλή πλεύση σε άγνωστα, για την ναυτιλία, ύδατα, χαρτογραφεί ο Νηογνώμονας DNV. Σε παρουσίαση που έκαναν τα στελέχη του Νηογνώμονα από το γραφείο του Πειραιά, επισημάνθηκε ότι οι αλλαγές που έρχονται στη ναυτιλία είναι τεκτονικές (περιβαλλοντικό αποτύπωμα).
Στα συμπεράσματα όπως τα παρουσίασε ο area manager του DNV για την Αν. Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα, Γιώργος Τεριακίδης, η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να σταθεί σε τρία βασικά σημεία. Να υπάρξουν καταρχήν συνεργασίες μεταξύ όλων των φορέων του κλάδου, γιατί δεν μπορεί ένας νηογνώμονας και μια ναυτιλιακή εταιρεία μόνο να δώσουν τη λύση.
Αναφορικά με τα καύσιμα, σημείωσε ότι δεν είναι μόνο ένα το καύσιμο, όπως ήταν μέχρι τώρα, αλλά πολλά και τα οποία θα δοκιμαστούν τα επόμενα χρόνια.
Αναφορικά με τις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρείες, σημείωσε ότι θα πρέπει να είναι «ευέλικτες» και ο σχεδιασμός των πλοίων να είναι τέτοιος που να επιτρέπει αλλαγές, στη χρήση των καυσίμων, στο μικρότερο δυνατό κόστος.
Τέλος σημείωσε ότι τα νέα καύσιμα μηδενικού άνθρακα έχουν παρουσιαστεί, αλλά ακόμα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι έτοιμα ούτε σε τεχνικό επίπεδο, ούτε σε επίπεδο δικτύου διανομής. Θα χρειαστεί, σημείωσε, μιας περίοδος από τέσσερα έως οκτώ χρόνια για την εξέλιξη των νέων καυσίμων.