Η βρετανική λιανική βιομηχανία προειδοποίησε την κυβέρνηση την Παρασκευή ότι εάν δεν προχωρήσει στην επίλυση του προβλήματος της έλλειψης φορτηγών οχημάτων τις επόμενες 10 ημέρες, τότε σημαντική αναστάτωση είναι αναπόφευκτη ενόψει των Χριστουγέννων.
Η βρετανική λιανική βιομηχανία προειδοποίησε την κυβέρνηση την Παρασκευή ότι εάν δεν προχωρήσει στην επίλυση του προβλήματος της έλλειψης φορτηγών οχημάτων τις επόμενες 10 ημέρες, τότε σημαντική αναστάτωση είναι αναπόφευκτη ενόψει των Χριστουγέννων.
Καθώς η πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου βγαίνει από τον αποκλεισμό λόγω COVID-19, η άνοδος των ευρωπαϊκών τιμών φυσικού αερίου και η έλλειψη οδηγών φορτηγών μετά το Brexit έχουν κάνει τη Βρετανία να παλεύει με τις αυξανόμενες τιμές ενέργειας και μια πιθανή κρίση στον εφοδιασμό τροφίμων.
Η BP έκλεισε προσωρινά μερικά από τα 1.200 πρατήρια καυσίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω έλλειψης αμόλυβδης και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, για τα οποία ευθύνεται για τις ελλείψεις οδηγών. Η Esso της ExxonMobil είπε ότι ένας μικρός αριθμός από τις 200 καταστημάτων λιανικής της Tesco Alliance είχε επίσης επηρεαστεί.
Ουρές σχηματίστηκαν σε ορισμένα βενζινάδικα στο Λονδίνο και την επαρχία Κεντ της νότιας Αγγλίας την Παρασκευή, καθώς οι οδηγοί έσπευσαν να γεμίσουν, ανέφεραν δημοσιογράφοι του Reuters. Το ντίζελ τελείωσε σε έναν σταθμό που επισκέφθηκε το Reuters.
Εδώ και μήνες τα σούπερ μάρκετ, οι μεταποιητές και οι αγρότες προειδοποιούν ότι η έλλειψη οδηγών βαρέων οχημάτων (HGV) πιέζει τις αλυσίδες εφοδιασμού στο σημείο διακοπής - καθιστώντας δυσκολότερη τη μεταφορά αγαθών στα ράφια.
«Αν δεν βρεθούν νέοι οδηγοί τις επόμενες 10 ημέρες, είναι αναπόφευκτο να δούμε σημαντική αναστάτωση ενόψει των Χριστουγέννων», δήλωσε ο Andrew Opie, διευθυντής τροφίμων και βιωσιμότητας της British Retail Consortium.
Οι μεταφορείς και οι εταιρείες logistics προειδοποίησαν ότι δεν υπήρχαν γρήγορες διορθώσεις και ότι οποιαδήποτε αλλαγή σε δοκιμές ή θεωρήσεις θα ήταν πολύ αργά για να μετριάσει τις ελλείψεις πριν από τα Χριστούγεννα, καθώς οι έμποροι λιανικής αποθέτουν μήνες μπροστά.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον επέμεινε ότι δεν θα υπάρξει επιστροφή στη δεκαετία του 1970, όταν η Βρετανία χαρακτηρίστηκε από τους συμμάχους ως ο «άρρωστος της Ευρώπης» , ελλείψεις ενέργειας και ανεξέλεγκτο πληθωρισμό.
«Όχι πανικός»
Καθώς οι υπουργοί παρότρυναν το κοινό να μην πανικοβληθεί για αγορές, μερικά από τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας έχουν προειδοποιήσει ότι η έλλειψη οδηγών φορτηγών θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυτό ακριβώς πριν από τα Χριστούγεννα.
Ο πρόεδρος της Βραζιλίας Ζαΐρ Μπολσονάρο δήλωσε ότι ο Τζόνσον, τον οποίο γνώρισε στη Νέα Υόρκη, του ζήτησε μια «έκτακτη» συμφωνία για την προμήθεια ενός τροφίμου που λείπει στη Βρετανία, αν και η βρετανική πρεσβεία αμφισβήτησε τον ισχυρισμό του Μπολσονάρου.
Ο υπουργός Μεταφορών Γκραντ Σαπς, είπε ότι η έλλειψη οδηγών δεν οφείλεται στο Brexit, αλλά ότι ο COVID-19 επιδείνωσε το πρόβλημα δεδομένου ότι η Βρετανία δεν μπόρεσε να δοκιμάσει 40.000 οδηγούς κατά τη διάρκεια των lockdown.
Η βρετανική βιομηχανία μεταφορών λέει ότι χρειάζεται περίπου 100.000 περισσότερους οδηγούς αφού 25.000 επέστρεψαν στην Ευρώπη πριν από το Brexit και η πανδημία σταμάτησε τη διαδικασία επιλογής νέων εργαζομένων.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από το Reuters