Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2021 07:00

ΟΛΠ: 70 εκατ. ευρώ για τη μεταφορά καλωδίου του cold ironing στο μεγάλο λιμάνι

Το κόστος της μετάβασης στην εποχή της απανθρακοποίησης στη ναυτιλία, είναι τεράστιο. Σύμφωνα με την τελευταία πρόβλεψη του νηογνώμονα DNV,  για τα πλοία η μετάβαση αυτή θα κοστίσει από 250 δισ. δολάρια μέχρι και 800 δισ. δολάρια.

Το κόστος της μετάβασης στην εποχή της απανθρακοποίησης στη ναυτιλία, είναι τεράστιο. Σύμφωνα με την τελευταία πρόβλεψη του νηογνώμονα DNV,  για τα πλοία η μετάβαση αυτή θα κοστίσει από 250 δισ. δολάρια μέχρι και 800 δισ. δολάρια.

Ωστόσο αυτή είναι μια γενική εικόνα και δεν μπαίνει στους προϋπολογισμούς κάθε εταιρείας ξεχωριστά, προκειμένου να ‘φωτιστεί» το δυσβάσταχτο κόστος, που τελικά, όπως και σε όλες τις περιπτώσεις, το καλύπτει ο τελικός καταναλωτής.

Δεν περιλαμβάνει ακόμα και τις λοιπές επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στη ξηρά προκειμένου να γίνει δυνατό το πέρασμα της ναυτιλίας στην εποχή των μηδενικών εκπομπών. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λεγόμενο cold ironing.

Το σύστημα δηλαδή που δίνει στα λιμάνια τη δυνατότητα να τροφοδοτούν με ηλεκτρικό ρεύμα τα πλοία, προκειμένου να μην έχουν σε λειτουργία τις μηχανές τους. Στο λιμάνι του Πειραιά έχουν ξεκινήσει αυτή τη προετοιμασία και τον σχεδιασμό, και όπως μαθαίνει η «Ν» μόνο το καλώδιο από τον Ασπρόπυργο για να το φέρουν στο μεγάλο λιμάνι θα κοστίσει περίπου 70 εκατ. ευρώ.

Εν τω μεταξύ ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά φαίνεται ότι θα κλείσει θετικά τη χρονιά. Ο Σ.ΕΜΠΟ του μεγάλου λιμανιού διαθέτει τρεις προβλήτες. Τους δύο, τους μεγάλους τους διαχειρίζεται η εταιρεία ΣΕΠ Α.Ε. που είναι θυγατρική του ομίλου Cosco.

Οι δύο προβλήτες στο οκτάμηνο του 2021, βρίσκονται οριακά κάτω από τα επίπεδα του 2020, περίπου 16.000 teu συνολικά, αλλά ο προβλήτας Ι, που τον διαχειρίζεται ο ΟΛΠ σε συνεργασία με τη ΣΕΠ, φαίνεται ότι ανεβαίνει σημαντικά διατηρώντας το λιμάνι του Πειραιά συνολικά σε υψηλά επίπεδα.