Με θετικό πρόσημο στις πωλήσεις και με κερδοφορία που ξεπέρασε τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2019, το πρώτο εξάμηνο του 2021 βρίσκει τον Όμιλο Jumbo οικονομικά ισχυρό.
Με θετικό πρόσημο στις πωλήσεις και με κερδοφορία που ξεπέρασε τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2019, το πρώτο εξάμηνο του 2021 βρίσκει τον Όμιλο Jumbo οικονομικά ισχυρό.
Ωστόσο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν μέσα σ'ένα δύσκολο, δυσερμήνευτο και διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τόσο από υγειονομικής πλευράς, όσο και από την πλευρά λειτουργικών και κοστολογικών δεδομένων.
Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούνιος 2021), διαμορφώθηκαν σε 313,78 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,54% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (ήταν 278,82 εκατ. ευρώ). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4%, στην Κύπρο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17%, σΣτην Βουλγαρία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% και στην Ρουμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 35%.
Η μικτή κερδοφορία του Ομίλου Jumbo, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, ανήλθε σε 166,52 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 14,88% (144,95 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020) και το περιθώριο των μικτών κερδών του Ομίλου Jumbo διαμορφώθηκε σε 53,07% ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα ήταν 51,99% λόγω διαχείρισης των αποθεμάτων.
Κατά την ίδια περίοδο, η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους συνέβαλε σημαντικά ώστε τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους να διαμορφωθούν σε 67,18 εκατ. ευρώ έναντι των 49,81 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένα κατά 34,88%. Σημειώνεται ότι τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 ήταν 64,13 εκατ. ευρώ.
Τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού, διαμορφώθηκαν σε 755,45 εκατ. ευρώ από 665,15 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2020 λόγω και της μείωσης των αγορών κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, «παρά την εξαιρετικά θετική εικόνα των αποτελεσμάτων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ως αποτέλεσμα της αμυντικής στρατηγικής που ακολουθήθηκε και ακολουθείται, οι πρωτόγνωρες καταστάσεις συνθέτουν ένα πολύπλοκο πάζλ για δυνατούς λύτες. Η συνεχιζόμενη άνοδος των πρώτων υλών και της ενέργειας με διψήφιο πρόσημο καθώς και το κόστος μεταφοράς που στην περίπτωση των Jumbo έχει δεκαπλασιασθεί και παραμένει σε μη βιώσιμα επίπεδα αποτελούν παράγοντες που εκτοξεύουν την πίεση από την πλευρά του κόστους. Το κλείσιμο ή υπολειτουργία λιμανιών έστω και με ένα μόνο περιστατικό Covid-19, επιβαρύνει την κατάσταση στην ήδη διαταραγμένη εφοδιαστική αλυσίδα. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυξάνουν τις ελλείψεις προϊόντων ειδικά αυτών που η φύση τους είναι αυστηρά εποχιακή».
Σε αυτό το περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας με παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλλονται, για την Jumbo υπάρχουν δύο σταθερές για την πορεία της:
-Να μένει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο
- Την διατήρηση που χαρακτήρα της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν επιλέγοντας μέχρι και την άρνηση επαναγορών σε πολλές κατηγορίες προϊόντων».
Αν και ο Όμιλος δεν έχει περικόψει τις επενδύσεις του, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, η έλλειψη προϊόντων, οδηγεί σε αναβολή της λειτουργίας των νέων χώρων καταστημάτων και αποθηκών καθώς και της λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία.
Εξαίρεση, αποτελεί το νέο ιδιόκτητο κατάστημα στην Craiova, στη Ρουμανία, όπου αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2021 για το οποίο έχει ήδη προχωρήσει και στη στελέχωσή του. «Η μετάθεση της λειτουργίας των νέων χώρων, ενισχύει την εκτίμηση της διοίκησης ότι το 2021 θα είναι μία ακόμη χρονιά χωρίς δυνατή ανάπτυξη έναντι του υγιούς παρελθόντος. Για το 2022 και ιδίως κατά τους πρώτους μήνες η κατάσταση πιθανόν να χειροτερεύσει, προτού ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης οδηγήσει την λειτουργία της αγοράς σε μία κανονικότητα, υπάγοντας πολύ πιθανόν και το 2022 σε μία ακόμα από τις χαμένες χρονιές» σημειώνεται.
Κατά την 30η Ιουνίου 2021 ο Όμιλος Jumbo αριθμούσε 80 καταστήματα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία 14 στη Ρουμανία. Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr. Μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα "JUMBO", σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).
Ο Όμιλος Jumbo στο πλαίσιο της πολιτικής του για Βιώσιμη Ανάπτυξη και εκμεταλλευόμενος την ισχυρή του ρευστότητα συνεχίζει και επενδύει στην βελτίωση των κτηριακών του εγκαταστάσεων στοχεύοντας στην μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Πιο συγκεκριμένα, το 2021 αναμένεται να ολοκληρωθεί το τριετές πρόγραμμα αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων φθορισμού με λαμπτήρες LED για 19 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο. Το 2021 ξεκίνησε το τριετές πρόγραμμά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ιδιοκατανάλωσης σε 25 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο, με εγκατεστημένη ισχύ που θα ξεπεράσει τα 8,4MWp. Η συνολική παραγωγή των συστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο αναμένεται να ξεπεράσει τις 12.593,3 MWh ετησίως. Με τη χρήση των φωτοβολταϊκών συστημάτων γίνεται μια σημαντική εξοικονόμηση στις εκπομπές του Διοξειδίου του 'Ανθρακα (CO2) της τάξεως των 8.069 τόνων ετησίως.