Η Airbus ενδέχεται να τονωθεί από το φιλόδοξο σχέδιο της Ουγγρικής low cost αεροπορικής εταιρείας Wizz Air να βγει δυναμικά και με ηγετική θέση από την πανδημία.
Η Airbus ενδέχεται να τονωθεί από το φιλόδοξο σχέδιο της Ουγγρικής low cost αεροπορικής εταιρείας Wizz Air να βγει δυναμικά και με ηγετική θέση από την πανδημία.
Η αεροπορική εταιρεία με έδρα τη Βουδαπέστη εξετάζει την αγορά τουλάχιστον 100 στενών αεροσκαφών Airbus, σύμφωνα με άτομα που επικαλείται το πρακτορείο Bloomberg.
Μια τέτοια συμφωνία θα συνιστούσε μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες αεροσκαφών και θα βοηθούσε τον ευρωπαϊκό κατασκευαστή να μειώσει το χάσμα πωλήσεων που τον χωρίζει από την αμερικανική ανταγωνίστρια Boeing.
Οι συνομιλίες έρχονται καθώς η Wizz επεκτείνεται πέρα από την ανατολική Ευρώπη, ενώ η Airbus προσπαθεί να πείσει τους προμηθευτές ότι υπάρχει επαρκής ζήτηση για να υποστηρίξει την ταχεία αύξηση της παραγωγής της οικογένειας αεροσκαφών A320neo πέρα από τα επίπεδα του 2019.
Οι συζητήσεις με τη Wizz προσφέρουν περαιτέρω ενδείξεις ότι η Airbus εξελίσσει τη στρατηγική της για διατήρηση των παραδόσεων της κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το επίκεντρο έχει στραφεί τώρα στις πωλήσεις, με την Airbus να λαμβάνει μια παραγγελία από τον πελάτη της Boeing Jet2 τον περασμένο μήνα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε την ισχυρότερη απόδοση παραγγελιών από την αρχή της κρίσης.
Η Wizz από την άλλη βρίσκεται σε διαδικασία επέκτασης, με το Bloomberg να αναφέρει την Πέμπτη ότι η αεροπορική εταιρεία ήταν πίσω από την πρόταση εξαγοράς της βρετανικής EasyJet.
Η Wizz έχει επικεντρώσει τις δραστηριότητές της γύρω από τα Airbus, με 34 A320neos και 202 A321neos να έχουν ήδη παραγγελθεί.
Σηκώνει ανάστημα
Μετά από ένα αργό ξεκίνημα του έτους, η Airbus υπέγραψε επίσης πρόσφατη συμφωνία με την Delta Air Lines και ανταγωνίζεται τη Boeing για μια μεγάλη παραγγελία για 160 στενά αεροσκάφη για την Air France-KLM, καθώς και μία παραγγελία για την Italia Trasporto Aereo SpA, η οποία είναι η διάδοχος εταιρεία της πτωχευμένης Alitalia.
Η παραγγελία της ITA ολοκληρώνεται με την Airbus, έγραψε η αναλύτρια της Jefferies, Sheila Kahyaoglu, ενώ η συμφωνία της Air France-KLM θα μπορούσε επίσης να ευνοήσει την κατασκευάστρια εταιρεία με έδρα τη Γαλλία, δεδομένου ότι η αεροπορική εταιρεία έλαβε πρόσφατη κρατική βοήθεια, πρόσθεσε. Το Παρίσι είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος τόσο στην Airbus όσο και στην Air France-KLM.
Η Indigo Partners του Bill Franke, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος ενός αστερισμού αερομεταφορέων στον οποία υπάγεται η Wizz, είναι επίσης ο μεγαλύτερος επενδυτής στην Frontier Group Holdings, τη μεξικανική Volaris και ιδιοκτήτης της JetSmart Airlines της Χιλής, Η Indigo Partners έκανε παραγγελία για 430 αεροσκάφη της οικογένειας A320 το 2017, στέλνοντας αεροσκάφη και στους τέσσερις αερομεταφορείς.
Στη Wizz Air αναλογούσαν 146 αεροπλάνα από την τεράστια παραγγελία και χάρη στις επόμενες συμφωνίες, πλέον διαθέτει 236 τζετ κατόπιν παραγγελίας από την Airbus.
Μα βάση αυτά ίσως να μην είναι αναγκαία μια άμεση συμφωνία, ωστόσο, η Wizz Air προσπάθησε να αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας εξασφαλίζοντας νωρίτερα τις παραδόσεις της Airbus και προετοιμάζοντας το πρόγραμμά της νωρίτερα από τους ανταγωνιστές. Προσπαθεί επίσης να επεκταθεί προς τα ανατολικά, ξεκινώντας μια κοινοπραξία στο Αμπού Ντάμπι νωρίτερα αυτό το έτος.
Υστερεί στις πωλήσεις
Ενώ η Airbus διατήρησε το προβάδισμά της έναντι της Boeing στις παραδόσεις φέτος, εξακολουθεί να υστερεί σε παραγγελίες. Η Boeing είχε συγκεντρώσει 257 παραγγελίες χωρίς ακυρώσεις και μετατροπές μέχρι τον Ιούλιο, ενώ η Airbus 33. Η ευρωπαϊκή εταιρεία πρόσθεσε 99 καθαρές παραγγελίες τον Αύγουστο, ενώ τα τελευταία μηνιαία στοιχεία της Boeing αναμένεται να ανακοινωθούν την Τρίτη.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg