Σε κλιματιστικά επενδύουν οι καταναλωτές, ενώ έντονη ζήτηση παρατηρείται σε είδη κήπου και θαλάσσης, σε εξειδικευμένα καταστήματα και αλυσίδες του λιανεμπορίου.
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Σε κλιματιστικά επενδύουν οι καταναλωτές, ενώ έντονη ζήτηση παρατηρείται σε είδη κήπου και θαλάσσης, σε εξειδικευμένα καταστήματα και αλυσίδες του λιανεμπορίου.
Όπως αναφέρουν στη «Ν» στελέχη εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά οικιακού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών ειδών, οι καύσωνες του τελευταίου διαστήματος έχουν δημιουργήσει μια άνευ προηγουμένου ζήτηση σε ηλεκτρικές συσκευές. Σημειώνουν δε ότι παρατηρείται αυξημένη κινητικότητα και σε «ακριβά» εμπορικά σήματα κλιματιστικών, αντίθετα με προηγούμενες σεζόν όπου τα μερίδια αυτής της κατηγορίας ήταν μικρότερα σε όγκο. Αυτό ερμηνεύεται από στελέχη της αγοράς ως τάση των καταναλωτών να επενδύσουν σε αξιόπιστες τεχνολογίες προκειμένου να διαχειριστούν καιρικές καταστάσεις που θα έχουν διάρκεια στο μέλλον, λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Πιστοποιήσεις
Οι καταναλωτές ουσιαστικά δεν προβαίνουν σε αγορές για να καλύψουν τρέχουσες ανάγκες με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος, αλλά επενδύουν σε συστήματα που φέρουν πιστοποιήσεις. Στο ίδιο πλαίσιο, σημειώνεται και η αυξημένη ζήτηση για συσκευές καθαρισμού αέρα. Ειδικά την τελευταία εβδομάδα παρατηρήθηκε ενισχυμένη αγοραστική κίνηση, τάση που συνδέεται και με τις πρόσφατες πυρκαγιές, που επιβάρυναν την ατμόσφαιρα με αύξηση των αιωρουμένων μικροσωματιδίων στην πρωτεύουσα και άλλες πόλεις. Αυτές οι τάσεις ωθούν την κατηγορία σε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, ενώ αναδείχθηκαν ήδη από την περίοδο της πανδημίας, στο πλαίσιο της ανάγκης για αποφυγή τυχόν μόλυνσης από μικροσωματίδια σε εσωτερικούς χώρους που φέρουν τον ιό. Ήδη σχετικές επενδύσεις έγιναν από επιχειρήσεις σε γραφειακούς χώρους και καταστήματα, ενώ το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι σταθερό και από ιδιώτες. Οι καταναλωτές, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, αξιοποιούν την περίοδο των εκπτώσεων για να βελτιώσουν την ατμόσφαιρα στο σπίτι και την ποιότητα της ζωής τους συνολικά, ως αποτέλεσμα των νέων συνηθειών αποστασιοποίησης που δημιούργησε η πανδημία και οι οποίες αναμένεται να διατηρηθούν στο άμεσο μέλλον. Στελέχη εταιρειών οικιακού εξοπλισμού σημειώνουν ενδεικτικά την «εκτόξευση» των πωλήσεων για είδη κήπου, εργαλεία, αυτόματο πότισμα κ.ο.κ.
Η διεύρυνση της σεζόν
Δεν είναι λίγοι επίσης οι καταναλωτές που περίμεναν να πέσουν οι τιμές για να προχωρήσουν σε αγορές προς το τέλος της εκπτωτικής περιόδου. Στα πιο οικονομικά είδη πάντως, όπως τα αξεσουάρ θαλάσσης, υπάρχει σταθερό ενδιαφέρον με αξιοσημείωτη ζήτηση για είδη «αυτονομίας» στην παραλία. Καρεκλάκια και ομπρέλες έχουν γίνει δημοφιλή για τους καταναλωτές, που επιδιώκουν ασφαλέστερες διακοπές, με διατήρηση των αναγκαίων αποστάσεων, ακόμη και στις παραλίες. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι έχει μεγαλώσει η σεζόν και σημαντικός αριθμός πολιτών έχει μεταφέρει τις διακοπές του μέχρι και τα μέσα Σεπτεμβρίου και αργότερα. Εξάλλου, η ανάπτυξη του ψηφιακού καναλιού ευνοεί την εξοικονόμηση χρόνου π.χ. για έρευνα αγοράς που μπορεί να γίνει και εξ αποστάσεως. Η διεύρυνση της σεζόν αποτυπώνεται επίσης στους καταλόγους των μεγάλων αλυσίδων για τα καλοκαιρινά είδη, που καλύπτουν και τον Αύγουστο, αντίθετα με άλλες χρονιές που ήταν σε ισχύ μέχρι τις αρχές του μήνα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες εταιρείες υλοποιούν ενέργειες ταυτόχρονα σε διαφορετικά καταναλωτικά κοινά προσφέροντας λύσεις για διαφορετικές ανάγκες, από τα καλοκαιρινά είδη και τα είδη αναβάθμισης της ατμόσφαιρας του σπιτιού μέχρι τα σχολικά. Ορισμένες αλυσίδεςμάλιστα έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται για τη σχολική σεζόν και τον εξοπλισμό του μαθητικού-φοιτητικού δωματίου προωθώντας στα social media, τα ΜΜΕ και συνολικά τα κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές προωθητικές ενέργειες για σχολικά είδη, έπιπλα, φωτιστικά κ.ά.