Στα καλύτερα επίπεδα του αιώνα που διανύουμε βρίσκεται το ζήτημα της ασφάλειας ναυσιπλοΐας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allianz Global Corporate & Specialty SE’s (AGCS), μόλις 49 απώλειες πλοίων άνω των 100 gt καταγράφηκαν το 2020 σε όλο τον κόσμο, παραμένοντας στα ίδια επίπεδο με το 2019 (48 πλοία). Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν μια μείωση 50% στις απώλειες πλοίων σε σχέση με το 2011, όταν τα αντίστοιχα περιστατικά είχαν φτάσει τα 98.
Στα καλύτερα επίπεδα του αιώνα που διανύουμε βρίσκεται το ζήτημα της ασφάλειας ναυσιπλοΐας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allianz Global Corporate & Specialty SE’s (AGCS), μόλις 49 απώλειες πλοίων άνω των 100 gt καταγράφηκαν το 2020 σε όλο τον κόσμο, παραμένοντας στα ίδια επίπεδο με το 2019 (48 πλοία). Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν μια μείωση 50% στις απώλειες πλοίων σε σχέση με το 2011, όταν τα αντίστοιχα περιστατικά είχαν φτάσει τα 98.
Όσον αφορά τα ατυχήματα σε πλοία κατά τη διάρκεια του 2020, έπεσαν στα 2.703 από 2.818 έναν χρόνο πριν.
Οι θαλάσσιες περιοχές της Νότιας Κίνας, της Ινδοκίνας, της Ινδονησίας και των Φιλιππίνων παραμένουν το παγκόσμιο hot spot για τις απώλειες πλοίων, αφού ένα στα τρία πλοία που καταγράφεται ως loss είναι σε αυτές τις θάλασσες. Επίσης τα φορτηγά πλοία (18) αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο των πλοίων που χάθηκαν το προηγούμενο έτος και το 40% των συνολικών απωλειών κατά την τελευταία δεκαετία.
Όσον αφορά τον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας στη ναυτιλία, η Allianz αναφέρει ότι τελικά η επίδραση του Covid-19 ήταν κατά πολύ μικρότερη από όσο αρχικά υπολογιζόταν. Ο όγκος των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών πρόκειται να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 φέτος, αφού μειώθηκε ελαφρώς το 2020. Ωστόσο, η ανάκαμψη παραμένει ασταθής. Οι καθυστερήσεις που σχετίζονται με τον Covid-19 στα λιμάνια και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα οδήγησαν σε συμφόρηση στα λιμάνια και σε έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων. Τον Ιούνιο του 2021 υπολογίστηκε ότι υπήρχαν 300 containerships που περίμεναν να εισέλθουν σε λιμάνια. Ο χρόνος που περνούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιμένοντας τα λιμάνια έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2019.
Αλλαγές πληρωμάτων
Η κατάσταση στις αλλαγές πληρωμάτων στα πλοία χαρακτηρίζεται από την Allianz ως ανθρωπιστική κρίση που συνεχίζει να επηρεάζει την υγεία και την ευημερία των ναυτικών. Τον Μάρτιο του 2021 υπολογίστηκε ότι περίπου 200.000 ναυτικοί παρέμειναν σε πλοία και δεν μπορούσαν να επαναπατριστούν λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις που έχουν επιβάλει τα κράτη για την αντιμετώπιση του Covid-19. Οι παρατεταμένες περίοδοι στη θάλασσα μπορούν να οδηγήσουν σε ψυχική κόπωση και κακή λήψη αποφάσεων.