Δεν έχουμε κανένα λόγο να κρυβόμαστε, προσπαθούμε να δίνουμε όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση για το ναυάγιο, τόνισε σε συνέντευξη Τύπου εκ μέρους της πλοικτήτριας εταιρείας, ο υπεύθυνος του τμήματος επιχειρήσεων, πλοίαρχος Γεώργιος Κουμπενάς.
Ενημερωθήκαμε, συνέχισε, στις 16.07 για το πρόβλημα. Σε πέντε λεπτά δώσαμε εντολή σε δύο ρυμουλκά σκάφη, το "Μεγαλόχαρη 7" και το "Αλεξάντερ 5" να ξεκινήσουν από τον Πειραιά για την Σαντορίνη. Αναθέσαμε εν λευκώ σε εταιρεία να λάβει όλα τα μέτρα αντιρρύπανσης και ταυτόχρονα στείλαμε δύτη με το "πέρλα" που έφυγε για τη Σαντορίνη. Το πλοίο ήταν ένα από τα καλύτερα της εταιρείας μας, αποκτήθηκε πέρυσι και ήταν στον ελληνικό νηογνώμονα που είναι πολύ αυστηρός. Οι επιθεωρήσεις του πλοίου είχαν ολοκληρωθεί τον προηγούμενο μήνα και περιελάμβαναν γυμνάσια πληρώματος. Τα σωστικά μέσα του πλοίου είναι επαρκή για 2.111 επιβάτες. Το τελευταίο γυμνάσιο εγκατάλειψης έγινε στις 4/4/2007 στη Ρόδο ενώ δύο ημέρες πριν στις 2/4/2007 είχε γίνει γυμνάσιο γενικής εγκατάλειψης του πλοίου (επιβατών πληρώματος).
Σχετικά με τον χρόνο εγκατάλειψης του πλοίου ο κ. Κουμπενάς είπε ότι τα 30 λεπτά ισχύουν από τη στιγμή που διαταχθεί από τον πλοίαρχο η εγκατάλειψη του πλοίου. Ο πλοίαρχος όμως δεν διέταξε ποτέ εγκατάλειψη και πολύ σωστά έκανε για να μην προκληθεί πανικός, είπε ο κ. Κουμπενάς.
Για τον κίνδυνο ρύπανσης ο αρχιπλοίαρχος της εταιρείας είπε «έχουμε φέρει δύο ειδικούς από το εξωτερικό για να δουν τη θέση του πλοίου και τον τρόπο που μπορούν να αντληθούν τα καύσιμα. Από το Λιμεναρχείο Σαντορίνης έχει δοθεί διορία 48 ωρών για να υποβληθεί σχέδιο απάντλησης του πετρελαίου».
Ο κ. Κουμπενάς είπε ακόμη ότι η εντολή της εταιρείας ήταν να οδηγηθεί το πλοίο στις "τσαμαδούρες", να προσαράξει και να μετά να δεθεί από την πλώρη και την πρύμνη σε αυτές. Τελικά όμως πήγε αλλού λόγω μάλλον του αέρα που φυσούσε και της μικρής δύναμης που είχαν τα σκάφη που το ρυμουλκούσαν. Πρόσθεσε ότι από την πρώτη στιγμή πρώτο μας μέλημα ήταν η προστασία της ανθρώπινης ζωής και αυτό μας ενδιέφερε περισσότερο από όλα. Σίγουρα, είπε, υπάρχει ανθρώπινο λάθος όπως συμβαίνει στο 75% των ατυχημάτων.
Τέλος ο κ. Κουμπενάς είπε ότι πολλά ερωτήματα θα απαντηθούν αν βρεθεί το "μαύρο κουτί" του πλοίου το οποίο, όπως τόνισε, ήταν αδύνατο να πάρουν τα τελευταία επτά μέλη του πληρώματος που εγκατέλειψαν το πλοίο λόγω της μεγάλης κλίσης που είχε πάρει.
ΑΠΕ-ΜΠΕ