Το πολυαναμενόμενο κατάστημα “νέας γενιάς” ΙΚΕΑ άνοιξε τελικά τις πόρτες του στον Πειραιά, όπως είχε ενημερώσει η διοίκηση του Ομίλου FOURLIS.
1. Το πολυαναμενόμενο κατάστημα “νέας γενιάς” ΙΚΕΑ άνοιξε τελικά τις πόρτες του στον Πειραιά, όπως είχε ενημερώσει η διοίκηση του Ομίλου FOURLIS. Γιατί επιλέξατε τον Πειραιά για το πρώτο ΙΚΕΑ αυτής της σειράς και όχι την Αθήνα ή μια άλλη πόλη;
Όπως θυμάστε, το 2018, δύο μόλις χρόνια πριν, είχαμε τη χαρά να εγκαινιάσουμε στο δήμο του Πειραιά το πρώτο ελληνικό Pop-Up Store ΙΚΕΑ. Η εμπειρία που αποκομίσαμε μέσα από αυτό το εγχείρημα, η θερμή ανταπόκριση των πολιτών και η αγαστή συνεργασία με τον Δήμο, έθεσαν ισχυρές βάσεις για να μπορέσουμε σήμερα να αναπτύξουμε περαιτέρω την επιχειρηματική μας δράση στην περιοχή.
Επιπλέον, το κατάστημα στον Πειραιά δημιουργήθηκε με στόχο να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το κατάστημα ΙΚΕΑ στον Κηφισό, δίνοντας στους κατοίκους των γύρω περιοχών περισσότερη ευελιξία για την πραγματοποίηση των αγορών τους.
Πρόκειται για το πρώτο κατάστημα «νέας γενιάς», στην καρδιά ενός πολύ ενεργού Δήμου, αλλά δεν θα είναι το τελευταίο. Το πλάνο ανάπτυξης του εκσυγχρονισμένου δικτύου καταστημάτων της ΙΚΕΑ περιλαμβάνει και άλλες περιοχές-σταθμούς, που έχουν επιλεγεί για τελείως διαφορετικούς λόγους – πάντα στο πλαίσιο διευκόλυνσης της καθημερινότητας των πελατών μας.
2. Σε τι επιφάνεια εκτείνεται το κατάστημα και ποιο θα είναι το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο - συγκριτικά πάντα με ένα κλασικό κατάστημα ΙΚΕΑ; Πόσο συχνά θα ανανεώνετε τη γκάμα των προϊόντων;
Το πρώτο κατάστημα «νέας γενιάς» ΙΚΕΑ στεγάζεται σε ένα ιστορικό, νεοκλασικό κτίριο, το «Μέγαρο Πολίτου», που βρίσκεται δίπλα στην αγορά και το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για ένα διατηρητέο κτήριο, που ανακαινίστηκε με μεγάλη φροντίδα και σεβασμό από εμάς, με στόχο να γίνει το νέο μας «σπίτι» στο κέντρο ενός πολύ «ζωντανού» Δήμου.
Το κατάστημα εκτείνεται σε τρεις ξεχωριστούς ορόφους, καταλαμβάνοντας συνολικά μια επιφάνεια 2.000 τμ. Κάθε γωνία του καταστήματος έχει μελετηθεί προσεκτικά και έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο όλες οι δυνατότητες που προσφέρει ο χώρος.
Μέσα από μια επίσκεψη μπορεί κανείς να απολαύσει μια νέα εμπειρία ΙΚΕΑ και να ανακαλύψει αγαπημένα, αλλά και νέα προϊόντα, επιλέγοντας μέσα από μια ευρεία γκάμα που ανανεώνεται συνεχώς. Προτεραιότητα για εμάς παραμένει η ευελιξία και η πληθώρα επιλογών, τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και υπηρεσιών. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος που μας επιλέγουν όλα αυτά τα χρόνια οι πελάτες μας. Για παράδειγμα, σε μία μόνο επίσκεψη στο νέο κατάστημα μπορεί κανείς να ανακαλύψει τα αγαπημένα του Είδη Οικιακού Εξοπλισμού, να περιηγηθεί στον Εκθεσιακό Χώρο, να έρθει σε επαφή με τους Εξειδικευμένους Υπαλλήλους στο Κέντρο Σχεδιασμού και φυσικά να απολαύσει αγαπημένες σουηδικές γεύσεις με την υπογραφή της ΙΚΕΑ στο Εστιατόριο με θέα το λιμάνι, στη Γωνιά με Σουηδικές γεύσεις και το νέο Take-Away Café.
3. Θα υπάρχει κάποια υπηρεσία για συμβουλές/ προτάσεις για πελάτες που αναζητούν εξειδικευμένες λύσεις;
Στον 2ο όροφο του νέου καταστήματος στον Πειραιά έχουμε δημιουργήσει ένα σύγχρονο Κέντρο Σχεδιασμού, το οποίο είναι καθημερινά διαθέσιμο - κατόπιν ραντεβού - για όλους τους επισκέπτες που ενδιαφέρονται να σχεδιάσουν την κουζίνα ή τη ντουλάπα του νέου τους σπιτιού. Με την καθοδήγηση του εξειδικευμένου Προσωπικού της ΙΚΕΑ, οι πελάτες μας έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν εξατομικευμένες λύσεις, που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα υλικών, μοναδική λειτουργικότητα και σύγχρονο design.
Προτεραιότητά μας είναι να νιώθουν οι πελάτες μας ικανοποιημένοι με κάθε τους αγορά και να συνεχίσουν να την απολαμβάνουν σε βάθος χρόνου. Σεβόμαστε απόλυτα το χρόνο τους και θέλουμε να είμαστε στο πλευρό τους σε κάθε στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας, με τρόπο άμεσο, γρήγορο, ευέλικτο και αποτελεσματικό. Γι’ αυτό τον λόγο επενδύουμε στη συνεχή εκπαίδευση και επιμόρφωση των ανθρώπων μας, δίνοντάς τους τα απαραίτητα εφόδια για να μπορέσουν να παρέχουν με τη σειρά τους υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
4. Ποιον στρατηγικό στόχο της ΙΚΕΑ εξυπηρετεί η ανάπτυξη νέου μοντέλου καταστημάτων;
Σε μια εποχή που το e-commerce αναπτύσσεται με πρωτόγνωρους ρυθμούς και οι καταναλωτικές συνήθειες μεταλλάσσονται με μεγάλη ταχύτητα, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να επανεφεύρουμε το ρόλο των φυσικών καταστημάτων. Η εμπειρία που έχει ένας πελάτης μέσα από μια επίσκεψη στο κατάστημα παραμένει ζωτικής σημασίας. Παρότι συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ένα διακαναλικό (omnichannel) μοντέλο λειτουργίας, αναπτύσσοντας το ψηφιακό μας αποτύπωμα, τα καταστήματά μας παραμένουν το πιο σημαντικό σημείο επαφής με τους πελάτες μας. Ως εκ τούτου, οφείλουμε να τα εξελίσσουμε, όπως εξελίσσονται και οι άνθρωποι για τους οποίους τα δημιουργούμε.
Τα καταστήματα «νέας γενιάς» ΙΚΕΑ έρχονται ως απάντηση στο πάγιο αίτημα των καταναλωτών για άμεση πρόσβαση, ευελιξία και ταχύτητα αγορών. Πρόκειται για μικρότερης επιφάνειας χώρους απ’ ότι ενδεχομένως να είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα, αλλά αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να έρθουμε πιο κοντά με τους πελάτες μας και να γίνουμε κομμάτι της καθημερινότητάς τους, εντασσόμενοι πλέον στην καρδιά του αστικού ιστού. Έμφαση δίνεται στο σχεδιαστικό κομμάτι και στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας ΙΚΕΑ που συνδυάζει αποτελεσματικότητα, έμπνευση και ψυχαγωγία. Μέσα από το νέο τύπο καταστημάτων, στόχος μας είναι να ανανεώσουμε και να αναβαθμίσουμε την εμπειρία που έχουν οι επισκέπτες μας, μέσα από μια πληθώρα ερεθισμάτων που τους «μυούν» στη φιλοσοφία της ΙΚΕΑ.
5. Δηλαδή το νέο μοντέλο έρχεται ως συνέχεια μελέτης της καταναλωτικής συμπεριφοράς ή μήπως υπαγορεύεται και από τον ανταγωνισμό (π.χ. η Jysk αναπτύσσεται ραγδαία στην Ελλάδα έχοντας αποκτήσει ήδη δίκτυο άνω των 40 σημείων ενώ ενισχύουν τη γκάμα των επίπλων και των ειδών οικιακού εξοπλισμού και διακόσμησης εταιρείες όπως η Praktiker, η Leroy Merlin κ.α.);
Οι ολοένα αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών αποτελούν συνεχή πρόκληση για όλους εμάς στην ΙΚΕΑ. Κάθε μας κίνηση είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς έρευνας και μελέτης, λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη τι είναι αυτό που θέλουν οι πελάτες μας για να γίνει πιο εύκολη η καθημερινότητά τους.
Η πελατοκεντρική φιλοσοφία που διαθέτουμε είναι «χαραγμένη» στο DNA της εταιρείας και είναι πλέον δεύτερη φύση για εμάς. Είναι το φίλτρο μέσα από το οποίο αξιολογούμε κάθε μας απόφαση και μας έχει επιτρέψει όλα αυτά τα χρόνια να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στον κλάδο.
Η υγειονομική κρίση έφερε, μεταξύ άλλων, και μια πρωτοφανή «έκρηξη» στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δημιουργώντας παράλληλα νέους όρους και παραδοχές στον τρόπο που πραγματοποιεί τις αγορές του ο Έλληνας καταναλωτής. Η εξοικονόμηση χρόνου παραμένει, ακόμα και σε αυτή τη συνθήκη, βασική προτεραιότητα για την πλειονότητα των καταναλωτών.
Με αυτό το σκεπτικό, προχωρήσαμε στο σχεδιασμό των καταστημάτων «νέας γενιάς», με στόχο να ανταποκριθούμε – αν όχι να ξεπεράσουμε – τις προσδοκίες των πελατών μας, προσφέροντάς τους μια ολοκληρωμένη εμπειρία ΙΚΕΑ, σε λίγα μόλις βήματα από το χώρο που μένουν, εργάζονται ή μετακινούνται.
6. Θα έχει εστιατόριο δεδομένου ότι η gourmet πτυχή του ΙΚΕΑ είναι αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας αγορών στα καταστήματα της σουηδικής αλυσίδας;
Από μια ολοκληρωμένη εμπειρία ΙΚΕΑ δεν θα μπορούσε να λείπει το Εστιατόριο Πελατών, το οποίο βρίσκεται στον 2ο όροφο του νέου μας καταστήματος, με μοναδική θέα στο εμβληματικό λιμάνι του Πειραιά. Εκεί, οι επισκέπτες μας μπορούν να απολαύσουν μια ευρεία γκάμα ζεστών και κρύων πιάτων, όπως τα διάσημα ανά τον κόσμο κεφτεδάκια ΙΚΕΑ, καθώς και πλήθος ροφημάτων και σνακ. Στον ίδιο όροφο μπορεί κανείς να επισκεφθεί τη Γωνιά με τις Σουηδικές γεύσεις για να προμηθευτεί αγαπημένα και νέα προϊόντα, τα οποία μπορεί να απολαύσει στο αναπαυτικό lounge area που έχει διαμορφώσει η ΙΚΕΑ στο ίδιο σημείο..
7. Κάτι άλλο που έχει ενδιαφέρον να μας πείτε είναι αν η γκάμα των ειδών που προσφέρει το τμήμα τροφίμων & ποτών εμπλουτίζεται με προϊόντα που προωθούν τη βιώσιμη διατροφή. Εξάλλου, γνωρίζοντας ότι η ΙΚΕΑ έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο σε θέματα αειφορίας σε παγκόσμιο επίπεδο, θα θέλαμε να μάθουμε πώς προωθεί τις αξίες της στις τοπικές αγορές;
Πράγματι, η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται στο επίκεντρο των δράσεων της ΙΚΕΑ. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού μοντέλου που βασίζεται στις αξίες της κυκλικής οικονομίας, επιδρώντας θετικά στο περιβάλλον και στους ανθρώπους. Πρόκειται για ένα όραμα που γίνεται πράξη μέσα από το σύνολο των λειτουργιών μας και όλο το μήκος της εφοδιαστικής μας αλυσίδας.
Η φιλοσοφία μας γύρω από τη δημιουργία μιας καθημερινότητας που σέβεται και προστατεύει το περιβάλλον, γίνεται εμφανής και μέσα από τις επιλογές που προσφέρει το Εστιατόριο Πελατών, όπως και το νέο Take-Away Café. Συγκεκριμένα, οι επισκέπτες του Εστιατορίου ΙΚΕΑ έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα νέα φυτικά κεφτεδάκια ΙΚΕΑ, με μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς και μενταγιόν σολωμού που προέρχεται από υπεύθυνες υδατοκαλλιέργειες. Την ίδια στιγμή, στο Take-Away Cafe που φιλοξενείται στο ισόγειο, μπορεί κανείς να απολαύσει βιολογικό καφέ με πιστοποίηση UTZ, που εξασφαλίζει βελτιωμένες μεθόδους γεωργίας για τους αγρότες, καλύτερες συνθήκες εργασίας, φροντίδα για τα παιδιά τους και το περιβάλλον και πλήρη ιχνηλασιμότητα από τη φυτεία στο φλιτζάνι.
8. Το νέο κατάστημα θα είναι προσβάσιμο για ΑμεΑ (εδώ μπορείτε επίσης να αναφερθείτε ειδικότερα σε κάποιους από τους Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης των ΗΕ);
Όλα μας τα καταστήματα έχουν σχεδιαστεί προσεκτικά με στόχο να είναι προσβάσιμα από όλους και κάθε επισκέπτης μας να μπορεί να απολαύσει εξίσου την ίδια εμπειρία αγορών. Το κατάστημα «νέας γενιάς» στον Πειραιά διαθέτει πρόσβαση απευθείας από το πεζοδρόμιο, ενώ για την μετακίνηση στους δύο ορόφους έχουμε τοποθετήσει ανελκυστήρα. Παράλληλα, έχουμε διασφαλίσει ότι η πλοήγηση του επισκέπτη στο κατάστημα γίνεται απρόσκοπτα, κατά μήκος άνετων διαδρόμων μετακίνησης.
9. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας κάποια διδάγματα-συμπεράσματα σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά υπό συνθήκες περιοριστικών μέτρων, που σας έκαναν πιο σοφούς για το μέλλον;
Οι πελάτες μας ανεξαρτήτως των συνθηκών έχουν την ανάγκη να εξυπηρετηθούν σωστά, άμεσα και γρήγορα από οποιοδήποτε κανάλι και εάν είναι αυτό. Κύριο μέλημά μας ήταν να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε την ίδια εμπειρία ΙΚΕΑ σε όλα μας τα κανάλια και να είμαστε συνεπείς στην εξυπηρέτηση των πελατών μας. Σε τέτοιες περιόδους η διασφάλιση της λειτουργίας και της εικόνας της μάρκας είναι πολλοί σημαντικοί άξονες.
10. Το νέο κατάστημα έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλων επενδύσεων που έχει ολοκληρώσει ο ελληνικός όμιλος εν μέσω πανδημίας. Θα μας θυμίσετε το ύψος των επενδύσεων του 2020, καθώς και το κοινωνικό προϊόν που δημιουργείται από τους φόρους που αποδίδει, τις θέσεις εργασίας που συντηρεί κ.ο.κ.;
Ό Όμιλος Fourlis πραγματοποίησε επενδύσεις 21 εκ το 2020 και συνεχίζει το 2021 με επενδύσεις που θα προσεγγίσουν τα 23 εκ ευρώ. Απασχολεί δε περίπου 4.000 εργαζόμενους στις 5 χώρες που δραστηριοποιείται εκ των οποίων οι 2.300 είναι οι εργαζόμενοι του Ομίλου στην Ελλάδα
11. Τι ύψους είναι η επένδυση; Το ερώτημα είναι εύλογο, καθώς έχετε ανακαινίσει ένα διατηρητέο κτήριο σπουδαίας συναισθηματικής αξίας για την κοινωνία των Πειραιωτών.
Το κτήριο του νέου ΙΚΕΑ είναι μέσω σύμβασης ενοικίασης, Παρόλα αυτά η επένδυση διαμόρφωσης πλησίασε το 1.5 εκ ευρώ λόγω της ιδιαιτερότητας του συγκεκριμένου κτίσματος
12. Στο μεταξύ μαθαίνουμε ότι έχετε προχωρήσει στη δέσμευση και άλλων χώρων για νέα “νέας γενιάς” ΙΚΕΑ σε άλλα σημεία της επικράτειας. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια επιπλέον στοιχεία γι’ αυτές τις επενδύσεις και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους (πόσα νέα καταστήματα θα προστεθούν στο δίκτυο στην Ελλάδα και πιθανόν σε άλλες χώρες, με τι χρονικό ορίζοντα και τι ύψους επενδύσεις προωθούνται);
Μέσα στο 2021 θα έχουμε ακόμη ένα σημείο στην Αττική και επίσης στην Βουλγαρία.
Πέραν αυτών, μέσω της νέας εταιρείας διαχείρισης ακίνητης περιουσίας του Ομίλου Fourlis Trade Estate ΑΕΕΑΠ, προχωράει η ανάπτυξη για τα καταστήματα ΙΚΕΑ στην Πάτρα και το Ηράκλειο Κρήτης με ορίζοντα το τέλος του 2022. Στο μεταξύ πρόθεσή μας είναι να υπάρξει και ένα κατάστημα νέας γενιάς εντός του αστικού ιστού στη Θεσσαλονίκη
13. Θα υπάρχει αλληλεπίδραση του φυσικού καταστήματος με το e-shop και πώς έχετε οργανωθεί σε αυτό το επίπεδο των omnichannel πωλήσεων;
Η ΙΚΕΑ, εταιρεία του Ομίλου FOURLIS, ακολουθεί μία omnichannel προσέγγιση που παρέχει ομοιόμορφη και συνεπή χρηστική εμπειρία για τους πελάτες της σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων και εξελίσσεται συνεχώς και με βιώσιμους τρόπους για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους.
14. Υπάρχει κάποια διαδικασία-καινοτομία που υιοθετήσατε εν μέσω lockdown που θα προσαρμόσετε στη λειτουργία της εταιρείας στην μετά Covid-19 εποχή;
Μέσα στο 2021 αναπτύξαμε την υπηρεσία Click & Collect, λανσάραμε το ΙΚΕΑ Βοt για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας, αναβαθμίσαμε ακόμη περισσότερο το ΙΚΕΑ Αpp ώστε να κάνουν οι πελάτες μας τις αγορές τους από εκεί εύκολα και γρήγορα. Και το κυριότερο καταφέραμε να κρατήσουμε τα καταστήματά μας ανοιχτά με το Virtual Walkthrough που δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να περιηγούνται στα καταστήματά μας και να κάνουν τις αγορές τους ενώ εκείνα είναι κλειστά.