Την πρόθεση του Ομόσπονδου Κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας να συνδράμει, ώστε οι συνέργειες που αναπτύσσει η Ελλάδα με τη Γερμανία να ενταθούν τα επόμενα χρόνια, εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών του Κρατιδίου, κ. Lutz Lienenkämper, μιλώντας, σήμερα, σε εκδήλωση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, η οποία έλαβε χώρα σε υβριδική μορφή μετά το πέρας της διαδικτυακής Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μελών του φορέα.
Την πρόθεση του Ομόσπονδου Κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας να συνδράμει, ώστε οι συνέργειες που αναπτύσσει η Ελλάδα με τη Γερμανία να ενταθούν τα επόμενα χρόνια, εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών του Κρατιδίου, κ. Lutz Lienenkämper, μιλώντας, σήμερα, σε εκδήλωση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, η οποία έλαβε χώρα σε υβριδική μορφή μετά το πέρας της διαδικτυακής Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μελών του φορέα.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, τοποθετούμενος στην ίδια εκδήλωση σημείωσε ότι τον Ιούνιο η Γερμανία ήταν πρώτη με 260.000 επισκέψεις τουριστών στην Ελλάδα κι ο υπουργός Υγείας, κ. Βασίλης Κικίλιας, υπογράμμισε ότι μέχρι σήμερα στη χώρα έχουν γίνει 9.330.000 εμβολιασμοί.
Ειδικότερα, ο κ. Lutz Lienenkämper, στάθηκε ιδιαίτερα «στην ενεργή σύνδεση μεταξύ της σύγχρονης Ελλάδας και του Ομόσπονδου Κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, η οποία» όπως τόνισε, «αναπτύσσεται καθημερινά, είναι βιώσιμη και δημιουργεί νέους δρόμους προς το μέλλον. Θα θέλαμε να επεκτείνουμε και να ενισχύσουμε περαιτέρω αυτή τη σύνδεση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, υπογράμμισε ότι διαχρονικά η Γερμανική αγορά αποτελεί πυλώνα του ελληνικού τουρισμού, με τους Γερμανούς επισκέπτες, να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση, ανάμεσα στις χώρες, εισερχόμενου τουρισμού, σε παγκόσμιο επίπεδο, σημειώνοντας ότι πριν την υγειονομική κρίση, σχεδόν 4 εκατ. Γερμανοί, επέλεγαν την Ελλάδα σε ετήσια βάση, ενώ ακόμη και σήμερα, κάτω από αυτά τα δεδομένα συνεχίζουν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης, διατηρώντας την πρωτιά του εισερχόμενου ρεύματος με περισσότερους από 260.000 επισκέπτες μέσα στον Ιούνιο. «Το brand της Ελλάδας είναι πολύ ισχυρό στη Γερμανία, κάτι που επιβεβαιώθηκε και κατά την επίσκεψή μου στο Βερολίνο, στις αρχές Μαΐου, αλλά αποδεικνύεται περίτρανα και από το γεγονός ότι παρά τις αμφιταλαντεύσεις και τη ρευστότητα που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Γερμανοί τουρίστες επενδύουν στην ασφάλεια που εκπέμπει η χώρα μας και επιδιώκουν να ζήσουν την ελληνική φιλοξενία», πρόσθεσε ο υπουργός.
Ο υπουργός Υγείας, κ. Βασίλης Κικίλιας, αφού αναφέρθηκε στη συμβολή της επιστήμης στην αντιμετώπιση της πανδημικής κρίσης και στο ράλι, όπως το χαρακτήρισε, της διεθνούς κοινότητας και των πολυεθνικών εταιρειών να εξασφαλίσουν εγκεκριμένα από τους αρμόδιους διεθνείς φορείς εμβόλια κατά του Covid-19, σημείωσε ότι μέχρι σήμερα, στην Ελλάδα, έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 9.330.000 εμβολιασμοί. «Η ανταπόκριση της Ελλάδας στην πανδημία και η άρτια οργανωμένη επιχείρηση «Ελευθερία» για τον εμβολιασμό, είχαν ως αποτέλεσμα να διαφημιστεί η χώρα στο εξωτερικό και με τον τρόπο αυτό να στηριχθεί ο τουρισμός μας», επισήμανε ο υπουργός, για να προσθέσει αμέσως μετά ότι «το εθνικό σύστημα υγείας άντεξε στις πιέσεις της πανδημίας. Η χώρα απέδειξε ότι όταν θέλει, μπορεί», δήλωσε με έμφαση, ενώ αναφερόμενος, στα ζητήματα της αγοράς, ο κ. Β. Κικίλας συμπλήρωσε ότι φέτος το claw back των φαρμακευτικών εταιρειών θα μειωθεί περαιτέρω κατά 100 εκατ. ευρώ και ότι κατά τα επόμενα χρόνια θα υλοποιηθούν σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα, οι οποίες θα είναι στοχευμένες στην υγεία, έναν κλάδο, στον οποίο οι γερμανικές επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να δραστηριοποιηθούν ενεργά.
Ο Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, κ. Κωνσταντίνος Μαραγκός, νωρίτερα στον χαιρετισμό του, σχολίασε τις σχέσεις των δύο χώρων, τονίζοντας ότι για την Ελλάδα η Γερμανία λογίζεται, παραδοσιακά, στρατηγικός επενδυτικός εταίρος, δεδομένου ότι από το 2001 μέχρι και το 2019, οι καθαρές άμεσες επενδύσεις από τη Γερμανία διαμορφώθηκαν στα 8,2 δισ. ευρώ κατατάσσοντας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, τη Γερμανία στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών προέλευσης άμεσων επενδύσεων στην Ελλάδα σε όρους συνολικών κεφαλαίων, με μερίδιο 20,5%.
Ο κ. Μαραγκός ανέφερε επίσης ότι, στο πεδίο των εξαγωγών, η Γερμανία κατέχει κομβικό ρόλο, καθότι είναι ο δεύτερος ισχυρότερος προορισμός για τις ελληνικές εξαγωγές, με την αξία τους να ανέρχεται σε 2,4 δισ. ευρώ, αυξημένες 4,4% το 2020 έναντι του 2019. Σε ό,τι αφορά τον τουρισμό, όπως είπε, η Γερμανία τοποθετείται κατά τα τρία τελευταία έτη στην πρώτη θέση σε αφίξεις και εισπράξεις για την Ελλάδα, συμμετέχοντας με 12% στο σύνολο των αφίξεων και με 16% στο σύνολο των εισπράξεων.
Τέλος, ο Γενικός Διευθυντής και Μέλος του ΔΣ του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ Αθανάσιος Κελέμης, παρουσίασε τον στρατηγικό σχεδιασμό του Επιμελητηρίου για την επόμενη τριετία, σημειώνοντας ότι θα επικεντρωθεί σε τέσσερις βασικούς πυλώνες. Όπως εξήγησε, «ο πρώτος προβλέπει τον εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα μέλη του Επιμελητηρίου, ο δεύτερος θα στοχεύσει στην περαιτέρω διεύρυνση των ευκαιριών προς τα μέλη του φορέα, ώστε να αξιοποιήσουν το παγκόσμιο δίκτυο των Διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων, τρίτος πυλώνας θα είναι η αναζήτηση νέων πρακτικών σύνδεσης της εκπαίδευσης και ειδικότερα, της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και τέταρτος, η ένταση των οικονομικών, επενδυτικών και εμπορικών σχέσεων Ελλάδας και Γερμανίας, σε μια περίοδο, μάλιστα, κρίσιμη για την οικονομία, καθότι αναμένονται θεαματικοί ρυθμοί ανάπτυξης, με τη στήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, την ένταση του τραπεζικού δανεισμού και τη διάχυση νέων ιδίων κεφαλαίων» πρόσθεσε ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης.