Την έναρξη της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου για το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων της χώρας, ύψους άνω των 3,3 δισ. ευρώ, ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο-Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Την έναρξη της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου για το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων της χώρας, ύψους άνω των 3,3 δισ. ευρώ, ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο-Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Απαριθμώντας τα πλεονεκτήματα του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο κ. Βίνης αναφέρθηκε στη δυνατότητα επιτάχυνσης της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων, στη δυνατότητα αξιοποίησης καινοτόμων λύσεων, στη διασφάλιση της αρτιότερης τεχνικής λύσης μέσα από διαβούλευση των συμμετεχόντων, καθώς και τα χρονοδιαγράμματα.
Επίσης, επισήμανε ότι το γεγονός πως ο ανάδοχος γίνεται κύριος της μελέτης του έργου, έχει ως αποτέλεσμα να σταματάει η παραγωγή claim management προς το Δημόσιο.
«Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, προχωρούμε στην υλοποίηση έργων με τα οποία ολοκληρώνεται η διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Επομένως, η χώρα, με την ολοκλήρωση αυτών των έργων γίνεται και logistics hub», ανέφερε.
Ως προς τα λιμάνια που έχουν επιλεγεί, αυτά είναι τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, ο 6ος προβλήτας του ΟΛΘ, τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και η διασύνδεση με το Ορμένιο.
Όπως είπε, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη σύσταση μιας αυτοτελούς οργανωτικής μονάδας, προκειμένου να αναλάβει την εσωτερική διαχείριση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με τον κ. Βίνη, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρόνου της τάξης των 3-4 μηνών που αφορά σε διοικητικές πράξεις.
«Η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει, παράλληλα, την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο με έργα ηλεκτροκίνησης, όσο και με έργα συστημάτων για να καλύψουμε το υφιστάμενο δίκτυο» συμπλήρωσε ο κ. Βίνης.
Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού να ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις για τη Β' φάση των Αθηνών, την επιδομή και τα συστήματα στο Ροδοδάφνη - Ρίο, τις ηλεκτροκινήσεις στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, έργα συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, στόχος είναι οι διαγωνιστικές διαδικασίες να ολοκληρωθούν ως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Με αυτά τα έργα καλύπτεται το συνολικό κομμάτι της ηλεκτροκίνησης της γραμμής.