Στη δημιουργία συνθηκών ετοιμότητας στην υποδοχή κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών στον μεγάλο αριθμό λιμένων - προορισμών στην ελληνική Επικράτεια στοχεύει, «με συνεχείς παρεμβάσεις και μεθοδευμένες ενέργειες», όπως αναφέρει, η νέα διοίκηση του εθνικού φορέα εκπροσώπησης της κρουαζιέρας, η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Στη δημιουργία συνθηκών ετοιμότητας στην υποδοχή κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών στον μεγάλο αριθμό λιμένων - προορισμών στην ελληνική Επικράτεια στοχεύει, «με συνεχείς παρεμβάσεις και μεθοδευμένες ενέργειες», όπως αναφέρει, η νέα διοίκηση του εθνικού φορέα εκπροσώπησης της κρουαζιέρας, η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Όπως επισημαίνει, η κατάσταση που δημιούργησε η πανδημία ανάγκασε τον κλάδο να μείνει σε αδράνεια περίπου ενάμισι χρόνο. «Τώρα, καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες από τις διαχειρίστριες εταιρείες, προκειμένου να κινήσουν τα πλοία και ο εθνικός φορέας που εκπροσωπεί τον κλάδο βρίσκεται, μαζί με τα μέλη του, στην πρώτη γραμμή του μετώπου, προκειμένου να υπάρξει κατάλληλη προετοιμασία των λιμένων, παράλληλα και άλλων σοβαρών ρυθμίσεων και διαδικασιών, ένεκα και των μέτρων ασφαλείας στον τομέα υγείας που επιβάλλονται για την προστασία έναντι του Covid-19.
Προς τον σκοπό αυτόν, η ΕΕΚΦΝ επιχειρεί διαδικτυακή επικοινωνία τακτικά με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς προορισμών κρουαζιέρας, με σκοπό τη μεθόδευση τρόπων εφαρμογής των μέτρων, για να μην υπάρξουν προβλήματα στις προσεγγίσεις των πλοίων και ιδιαίτερα στην κίνηση των επιβατών - τουριστών.
Όπως σημειώνει, πέραν των μέτρων αυτώνν υπάρχουν και πολλά άλλα που προβλέπονται στη λειτουργία του πολυσύνθετου μηχανισμού λειτουργίας της κρουαζιέρας, όπου εμπλέκονται πολλοί φορείς της Κεντρικής Διοίκησης, αλλά κυρίως σε τοπικό επίπεδο με Υπηρεσίες στους λιμένες που έχουν σχέση με:
Τους σχεδιασμούς και την εκτέλεση λιμενικών υποδομών.
Τους ελέγχους των πλοίων από πλευράς πιστοποιητικών αλλά και τηρήσεως των μέτρων ασφαλείας safety και security.
Τους ελέγχους των ταξιδιωτικών εγγράφων των επιβατών, καθώς και των πληρωμάτων.
Τους υγειονομικούς ελέγχους.
Τους τελωνειακούς ελέγχους.
Την αστυνόμευση εντός λιμενικής ζώνης.
Τα μέτρα ασφαλείας security σύμφωνα με το ΔΣ ISPS.
Κατά την ΕΕΚΦΝ, όλα αυτά, αλλά και άλλα πολλά, με τη γνώση της διοίκησης και διεύθυνσης της Ενώσεως, αλλά και των μελών που συνθέτουν το Σώμα, από όλους τους κλάδους που ασχολούνται με την κρουαζιέρα:
Τις διαχειρίστριες εταιρείες εσωτερικού.
Τους εκπροσώπους διαχειριστριών εταιρειών με έδρα το εξωτερικό.
Τους νηογνώμονες.
Τους λεμβούχους, για το «καθ’ όλα άξιο» έργο μεταφοράς των επιβατών από και προς τα αγκυροβολούντα στους όρμους πλοία, όπου δεν υπάρχει επάρκεια λιμενικών εγκαταστάσεων.
Τους φορείς που ασκούν το έργο των ρυμουλκήσεων.
Τις εταιρείες προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος κλπ
καλύπτουν όλο το φάσμα λειτουργίας του κλάδου, «με τον απόλυτα ορθό τρόπο και την μακρά γνώση και εμπειρία των προσώπων που ασχολούνται, καθένας στον τομέα του, μηχανισμός που είναι σε θέση να παρέχει ξεχωριστό έργο στον παραγωγικό και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κλάδο αυτό του θαλάσσιου τουρισμού. Όλα προς όφελος της τοπικής κοινωνίας της ευρύτερης περιοχής των 50 και πλέον προορισμών κρουαζιέρας, καθώς και της εθνικής μας Οικονομίας».