Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 30 Απριλίου 2007 09:40

Τεχνική βάση στο ΔΑΑ ετοιμάζει η Aegean Airlines

ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ της Aegean Airlines για κατασκευή υπόστεγου τεχνικής συντήρησης αεροσκαφών στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ, επανέρχεται στην επικαιρότητα, με αφορμή απάντηση του υπουργείου Μεταφορών σε ερώτηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης με θέμα «εάν θεωρείται σύννομη η εκχώρηση δικαιώματος στην Aegean Airlines για κατασκευή υπόστεγου στον ΔΑΑ».

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην απάντηση, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) ενέκρινε το αίτημα της Aegean Airlines και μάλιστα ζήτησε από το ελληνικό Δημόσιο (σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου [ΣΑΑ], όπως αυτή κυρώθηκε με το ν. 2338/1995), την απόκλιση από το υπάρχον χωροταξικό σχέδιο του αεροδρομίου, προκειμένου η Aegean Airlines να προβεί σε κατασκευή υπόστεγου συντήρησης αεροσκαφών.

Με απόφαση του διοικητή της ΥΠΑ στις 30 Μαρτίου, συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας, η οποία με τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων, θα εξετάσει το παραπάνω αίτημα και θα εισηγηθεί περί της απόκλισης ή μη στο υπάρχον χωροταξικό σχέδιο.

Η Aegean Airlines, η οποία τον Ιούνιο αναμένεται να «μπει» στο Χρηματιστήριο Αθηνών, έχει υποβάλει αίτημα στον ΔΑΑ για τη δημιουργία δικού της υπόστεγου, ζητώντας τη χωροθέτηση τεσσάρων περίπου στρεμμάτων, προκειμένου να διευκολύνει τη δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης της τεχνικής συντήρησης των αεροσκαφών της.

Πρώτιστος στόχος της Aegean είναι να εξασφαλίσει τη δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης ως προς την τεχνική συντήρηση των αεροσκαφών της, κάτι που τίθεται επιτακτικότερα τώρα που αναμένει και τα 19 νέα Airbus, τα οποία θα παραληφθούν έως το 2009. Η εταιρεία ήδη έχει παραλάβει 3 Airbus A320, ενώ σύμφωνα με το πρόγραμμα παράδοσης θα παραλάβει 10 αεροσκάφη το 2008 και 6 αεροσκάφη το 2009.

Από την άλλη πλευρά, συνδικαλιστικοί κύκλοι του ομίλου των Ολυμπιακών Αερογραμμών έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο δημιουργίας δεύτερης τεχνικής βάσης στον ΔΑΑ, πέρα από αυτήν που διαθέτουν οι ΟΑ, σημειώνοντας ότι η αποδοχή του αιτήματος από τον ΔΑΑ προϋποθέτει αλλαγή του masterplan του αεροδρομίου ως προς τη χωροθέτηση των δραστηριοτήτων που αυτό καθορίζει.

Διευκρινίζεται ότι κάθε χωροταξική αλλαγή θα πρέπει να εγκριθεί από την ΥΠΑ, καθώς εγείρονται ζητήματα που σχετίζονται τόσο με τους όρους της σύμβασης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και «Ελευθέριος Βενιζέλος» το 1995, όσο και μεταξύ του συμβολαιογραφικού συμφωνητικού μεταξύ των ΟΑ και του ΔΑΑ. Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, η όποια απόφαση μάλλον θα ληφθεί μετά τις εκλογές.

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ