Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2021 23:43

Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: 5+1 προτεραιότητες για τον κλάδο μεταφορών

Την επίλυση σειράς ζητημάτων που αφορούν στην ψηφιοποίηση εγγράφων μεταφοράς εμπορευμάτων, τη χρονομίσθωση επαγγελματικών αυτοκινήτων, τη χορήγηση κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών και ανανέωση του στόλου, τη διαθεσιμότητα των οχημάτων, την εκπαίδευση-πιστοποίηση στελεχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και το blockchain, προωθεί η Επιτροπή Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Την επίλυση σειράς ζητημάτων που αφορούν στην ψηφιοποίηση εγγράφων μεταφοράς εμπορευμάτων, τη χρονομίσθωση επαγγελματικών αυτοκινήτων, τη χορήγηση κινήτρων για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών και ανανέωση του στόλου, τη διαθεσιμότητα των οχημάτων, την εκπαίδευση-πιστοποίηση στελεχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και το blockchain, προωθεί η Επιτροπή Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν στην 2η συνεδρίαση της επιτροπής, της οποίας προεδρεύει ο Γιώργος Στάμνος (Goldair Cargo S.A.) και με καλεσμένη την Ηρώ Δουμάνη, γενική διευθύντρια της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) και αντιπρόεδρο του World Road Transport Organization (IRU), η οποία έχει γνώση των αντικειμένων και συμβάλλει ενεργά στην προσπάθεια ανάδειξης του κλάδου και επίλυσης θεμάτων γύρω από αυτόν.

Χρονομίσθωση φορτηγών ΔΧ

Η κ. Δουμάνη, αναφερόμενη στη χρονομίσθωση φορτηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, τόνισε ότι αυτή είναι πλέον δυνατή να εκτελεστεί μέσω του νέου νομικού πλαισίου, το οποίο είναι σε ισχύ τα τελευταία δύο χρόνια, αρκεί οι ενδιαφερόμενοι να καλύπτουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Για το ζήτημα του e-CMR, σημείωσε ότι έχει τεθεί επιτυχώς σε πιλοτική βάση με τη συμμετοχή, προς το παρόν, λίγων ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά με την ένταξη τους επόμενους μήνες και της Γερμανίας, αναμένεται να προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς.

 Για το θέμα της ανανέωσης του στόλου, ο οποίος, ως γνωστό, είναι από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, η γενική διευθύντρια της ΟΦΑΕ επισήμανε ότι δεν υπάρχει σχετική εξέλιξη, παρά τις πιέσεις που ασκούνται από την αγορά και τους φορείς προς την κυβέρνηση, όταν, όπως ανέφερε, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και μέσα από διάφορα προγράμματα, όπως χρήση εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτροκίνηση, LNG-CNG, υδρογόνο) προωθούνται μέτρα στήριξης της ανανέωσης των στόλων.

Σημειώνεται ότι για την Ελλάδα, μεγάλο ανασταλτικό παράγοντα αποτελεί το γεγονός ότι στην αγορά των μεταφορών δραστηριοποιούνται κυρίως πολύ μικρές επιχειρηματικές μονάδες, οι οποίες δεν δύνανται να έχουν εύκολη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα δανεισμού, σε μεγάλα επενδυτικά προγράμματα, ακόμα και στη σύναψη μεγάλων συμβολαίων μεταφοράς.

Η επιτροπή μελών Logistics του επιμελητηρίου

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της Επιτροπής Μελών Logistics του επιμελητηρίου, συζητήθηκε και το θέμα της διαθεσιμότητας φορτηγών για εξαγωγές κατά τη θερινή περίοδο. Ειδικότερα, τονίστηκε ότι οι εμπορικές εταιρείες και οι εταιρείες διαμεταφορών θα πρέπει να προβαίνουν στη σύναψη συμβολαίων συνεργασίας με μεταφορικές εταιρείες, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την απρόσκοπτη διάθεση οχημάτων όλους τους μήνες του έτους, ακόμα και τους καλοκαιρινούς, οπότε μειώνεται η διαθεσιμότητα των φορτηγών και αυξάνονται τα κοστολόγια, λόγω αύξησης των αναγκών μεταφοράς νωπών φρούτων και λαχανικών.