«Έχουμε σήμερα μια πολύ καλή ημέρα για την κυβέρνηση, για τον πρωθυπουργό, για τον ελληνικό λαό πάνω απ' όλα, διότι αυτή η εβδομάδα συνοδεύεται από δύο μεγάλες υπογραφές» ανέφερε σε συνέντευξή του σε ζωντανή σύνδεση από το Ελληνικό, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
«Έχουμε σήμερα μια πολύ καλή ημέρα για την κυβέρνηση, για τον πρωθυπουργό, για τον ελληνικό λαό πάνω απ' όλα, διότι αυτή η εβδομάδα συνοδεύεται από δύο μεγάλες υπογραφές» ανέφερε σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1, σε ζωντανή σύνδεση από το Ελληνικό, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Όπως εξήγησε ο υπουργός στην ΕΡΤ: «Η πρώτη υπογραφή είναι σήμερα το απόγευμα, παρουσία του κυρίου πρωθυπουργού, όπου από κοινού ο υπουργός Υποδομών, κ. Κώστας Καραμανλής και εγώ ξεμπλοκάραμε τη γραμμή 4 του μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα. Την Παρασκευή, θα υπογραφεί από το ΤΑΙΠΕΔ παρουσία του κ. Σταϊκούρα και εμού, η μεταβίβαση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. στη Lamda Development, που είναι το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο στην Ελλάδα. Άρα, σε μία εβδομάδα θα έχουμε ταυτόχρονα την έναρξη του μεγαλύτερου δημοσίου και του μεγαλύτερου ιδιωτικού επενδυτικού έργου που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Αυτό δείχνει την αποφασιστικότητα που έχουμε να αλλάξουμε τη ζωή των Ελλήνων, να προσφέρουμε θέσεις εργασίας, να αυξήσουμε τα εισοδήματά τους και να τους δώσουμε μια καλύτερη ζωή».
Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας: «Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η εταιρεία, τα έργα ξεκινούν τον Ιούλιο. Σε πρώτη προτεραιότητα είναι η κατασκευή του πάρκου, το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο αστικό πάρκο στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει μια καταπληκτική παραλία μήκους 1.5 χιλιομέτρου, ελεύθερη στην πρόσβαση από όλους. Θα γίνει ένα πολύ μεγάλο Μall, 20% μεγαλύτερο από ό,τι το Μall στο Μαρούσι. Θα γίνει ένας ουρανοξύστης 200 μέτρων για κατοικίες που θα έχουν απεριόριστη θέα μπροστά στη θάλασσα και έτσι θα αποκτήσει η Αθήνα μία σύγχρονη όψη. Εδώ θα φτιαχτεί μία καινούργια πόλη. Θα είναι μία καινούργια πόλη μέσα στην Αθήνα».
Το Ελληνικό είναι ένα έργο που ενώνει
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός, «το Ελληνικό δεν είναι ένα έργο το οποίο διχάζει, είναι ένα έργο που ενώνει». «Μιλάμε για ένα έργο που το εμπνεύστηκε ο Αντώνης Σαμαράς, έκανε τον διαγωνισμό και τότε πλειοδότησε η Lamda. Το συνέχισε -παρά την αρχική του αντίδραση και τις φασαρίες- ο κ. Τσίπρας με τον κ. Φλαμπουράρη και την κυρία Πέρκα, όπου δουλέψανε και αυτοί για να φτάσουμε εδώ. Και το ολοκληρώνει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με εμένα που μου ανέθεσε την ευθύνη και τον κ. Χρήστο Σταϊκούρα και είμαστε εδώ για να το δούμε να γίνεται και να το αφήσουμε στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας».
Επίσης σημείωσε πως: «Μέσα στους επόμενους μήνες, δηλαδή με την πρώτη φάση των έργων, θα δημιουργηθούν περίπου 10.000 θέσεις εργασίας. Στο σύνολο όμως του έργου, το οποίο θα κρατήσει περίπου 8 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί, θα δημιουργηθούν περισσότερες από 70.000 θέσεις εργασίας. Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο 8 δισεκατομμυρίων ευρώ».
Το Δημόσιο θα εισπράξει τα 300 εκατ. ευρώ
Για τα έργα στο Ελληνικό απάντησε ο υπουργός και σε συνέντευξη που έδωσε στα Παραπολιτικά 90,1. Όπως είπε: «Η μεταβίβαση πρακτικά σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει τα 300 εκατομμύρια που είναι η πρώτη δόση από τα 900 εκατομμύρια του συνολικού τιμήματος και θα εισπράξει και θα εισπράξει και 340 εκατομμύρια εγγυητική επιστολή. Από εκεί και πέρα η εταιρεία, από ό,τι μας έχει πληροφορήσει, εντός του Ιουλίου θα ξεκινήσει τα πρώτα έργα στο Ελληνικό. Ο στόχος είναι η πρώτη φάση να έχει ολοκληρωθεί την πρώτη τριετία. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια αλλά στα 3 χρόνια θα είναι πλέον εμφανές τι είναι αυτό το έργο, θα έχει κατασκευαστεί η παραλία, το πάρκο, ο ουρανοξύστης»
«Βόλτες σε μερικούς μήνες»
Ερωτηθείς για το αν θα μπορούμε το 2024 να κάνουμε βόλτα στο πάρκο του Ελληνικού, ο κ. Γεωργιάδης είπε: «Θα μπορείτε πολύ νωρίτερα, σε μερικούς μήνες θα μπορείτε να κάνετε βόλτες στο πάρκο του Ελληνικού και πιστεύω ότι του χρόνου τέτοια εποχή θα είναι και η παραλία έτοιμη. Ένα πράγμα που ο κόσμος δεν έχει συνειδητοποιήσει είναι ότι στο Ελληνικό θα υπάρχει μια τεράστια παραλία, η μεγαλύτερη στην Αττική, πια, αμμουδιά με ελεύθερη πρόσβαση. Άρα προστίθεται στο παραλιακό μέτωπο μια μεγάλη αμμουδιά για να μπορούν οι Αθηναίοι να κάνουν το μπάνιο τους, να πίνουν το ποτό τους».
Επιπλέον προσέθεσε: «Τα έργα που θα παρουσιάσει η Lamda την άλλη εβδομάδα εκεί θα γίνει το μεγαλύτερο mall, θα είναι ένα mall 20% μεγαλύτερο από το Μαρούσι, θα είναι ο ουρανοξύστης, θα είναι η μαρίνα αν δείτε τα σχέδια είναι αριστούργημα, ο κόσμος που θα τα δει θα τα λατρέψει».
«Πολύπλοκο το έργο»
Για το αν περίμενε ότι το έργο του Ελληνικού θα είχε τόσες πολλές δυσκολίες, ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε: «Το έργο ήταν εξαιρετικά πολύπλοκο, το μέγεθος των εκκρεμοτήτων που είχαν απομείνει δεν το είχαμε συνειδητοποιήσει. Αρκεί να σας πω ότι εγώ ορκίστηκα στις 9 Ιουλίου υπουργός, στις 10 Ιουλίου μου έδωσε ο πρωθυπουργός την εντολή να αναλάβω τον γενικό κυβερνητικό συντονισμό για να φτάσουμε σε αυτό το κάνουμε την Παρασκευή και πρέπει να σας πω ότι για να γίνει το έργο αυτό είχαμε να συντονίσουμε 9 διαφορετικά υπουργεία, διάφορους δημόσιους οργανισμούς, τρεις διαφορετικούς δήμους, να κυνηγήσουμε αρκετές αποφάσεις που εκκρεμούσαν στο ΣτΕ, εξώσεις κάποιων που είχαν καταπατήσει χώρους κοκ. Το έργο ήταν εξαιρετικά πολύπλοκο είχε πάρα πολλές εκκρεμότητες αν θυμάμαι καλά είχαμε μετρήσει στην αρχή 478 μεγάλες εκκρεμότητες, τελικά ήταν μάλλον περισσότερες. Αρκεί να σας πω ότι μέχρι προχθές μετά την ανακοίνωση βγήκε η δικαστική απόφαση για τα αεροπλάνα και ορίστηκε η μέρα του πλειστηριασμού αρχές Ιουλίου Το λέω γιατί είχαν προσφύγει στο δικαστήριο οι άνθρωποι που ήθελαν να μείνουν τα αεροπλάνα εκεί και χάσανε και το δικαστήριο αποφάσισε να γίνει πλειστηριασμός. Για να μπορέσει η εταιρεία να τα συντηρήσει και να τα κάνει μουσείο θα πρέπει η εταιρεία να έχει κυριότητα επί των αεροπλάνων. Οι άνθρωποι από το σύλλογο ήθελαν να έχουν αυτοί την κυριότητα και αυτό δεν μπορούσε να γίνει. Επίσης για να καταλάβετε η μεταφορά των αεροσκαφών αυτών από το Ελληνικό πχ σε έναν άλλο χώρο γιατί και εγώ είχα σκεφτεί να τα μεταφέρουμε και να τα πάμε για παράδειγμα στο Τατόι, φέραμε την ΕΑΒ να μας κάνει μελέτη και ξέρετε πόσα λεφτά χρειαζόντουσαν; 1,5 εκατομμύριο για τη μεταφορά, ήταν δυνατόν να δώσουμε 1,5 εκατομμύριο για τη μεταφορά».
Για την ΕΑΒ
Σε ερώτηση για την ΕΑΒ στην ΕΡΤ1 ο υπουργός είπε: «Θέλω να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας που δεν ακολούθησαν τους τέσσερις- πέντε, από ό,τι πληροφορήθηκα, συνδικαλιστές που πήγαν στην πύλη να κάνουν πάλι φασαρία. Έτσι έμειναν μόνοι τους οι συνδικαλιστές. Οι εργολάβοι μπήκαν κανονικά μέσα στην ΕΑΒ και εργάζονται κανονικά. Η εταιρεία Lockheed Martin έχει συνάντηση με την διοίκηση της ΕΑΒ για τα χρονοδιαγράμματα ώστε να επιτρέψει η εταιρεία σε μία ομαλή λειτουργία. Ευχαριστώ και πάλι τους εργαζομένους της ΕΑΒ που κατάλαβαν ότι από την παραμονή της Lockheed Martin στην εταιρεία εξαρτάται η δουλειά τους και η ύπαρξη μίας εταιρείας σημαντικής για το ελληνικό κράτος».
Σε ό,τι αφορά στο μέλλον των ναυπηγείων Ελευσίνας, επίσης στην ΕΡΤ1, ο κ. Γεωργίαδης είπε: «Είχα την περασμένη εβδομάδα συνάντηση με όλους τους εργαζομένους των ναυπηγείων και των σωματείων τους. Το μόνο που απομένει είναι η απόφαση του υπουργείου Εθνικής Αμύνης για το ποια εταιρεία θα πάρει το πρόγραμμα φρεγατών. Όποια εταιρεία πάρει το πρόγραμμα θα πρέπει να έχει μέσα στο business plan της και την πρόταση των ναυπηγείων Ελευσίνας. Οι φρεγάτες δεν μπορεί παρά να φτιαχτούν στην Ελλάδα. Τουλάχιστον ορισμένες από αυτές. Για να φτιαχτούν στην Ελλάδα χρειαζόμαστε να λειτουργήσουν και τα δύο ναυπηγεία και η Ελευσίνα και ο Σκαραμαγκάς, αλλιώς δεν μπορεί να φτιαχτούν. Άρα, όποια εταιρεία πάρει το πρόγραμμα του Ναυτικού θα συμβάλλει στο να λειτουργήσουν τα ναυπηγεία, είναι τόσο πολύ απλό».
Για τις ανατιμήσεις των προϊόντων
Σχετικά με την αύξηση των διεθνών τιμών πρώτων υλών και τις ανατιμήσεις προϊόντων ο υπουργός σημείωσε στη συνέντευξή του στην ΕΡΤ1 ότι η άποψη που υπάρχει και έχει επικρατήσει στους οικονομολόγους είναι ότι θα είναι ένα παροδικό φαινόμενο που δεν θα κρατήσει περισσότερο από τον Σεπτέμβριο- Οκτώβριο. Όπως είπε συγκεκριμένα:
«Είχα μία συνάντηση την περασμένη εβδομάδα με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος για να εξετάσουμε τα φαινόμενα του πληθωρισμού που είναι αυτή τη στιγμή ένα παγκόσμιο φαινόμενο και όχι φυσικά μόνο ελληνικό. Η άποψη που υπάρχει και έχει επικρατήσει στους οικονομολόγους είναι ότι θα είναι ένα παροδικό φαινόμενο που δεν θα κρατήσει περισσότερο από τον Σεπτέμβριο- Οκτώβριο, κυρίως διότι μετά τις καραντίνες έμειναν όλες οι εταιρείες ανά τον κόσμο με άδειες αποθήκες. Έπρεπε ταυτόχρονα όλοι να γεμίσουν τις αποθήκες τους και αυτό δημιούργησε μία ταυτόχρονη μεγάλη ζήτηση σε πρώτες ύλες και σε ανάγκη ναυτικών μεταφορών, άρα σε αύξηση των ναύλων. Και αυτό δημιουργεί αυτή την πληθωριστική πίεση. Η άποψη, όμως, που κυριαρχεί είναι ότι αυτό μόλις ομαλοποιηθεί ως προς τη ζήτηση θα φέρει και ομαλοποίηση ως προς τις τιμές. Το παρακολουθούμε όλοι οι υπουργοί Ανάπτυξης της ΕΕ και έχουμε μία μακρά συζήτηση για αυτό το θέμα».
Επιστροφή στην κανονικότητα
Τέλος αναφορικά με την επιστροφή στην κανονικότητα, ο κ. Γεωργιάδης είπε στα Παραπολιτικά: «Εμείς έχουμε ετοιμάσει μια πρόταση πολύ αναλυτική, θα δούμε τι θα αποφασίσουν οι γιατροί. Εμείς ασφαλώς θέλουμε να ανοίξουν τα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης γιατί είναι πάρα πολύ καιρός που είναι κλειστά και το να παραμένουν κλειστά ενισχύει και τα κορωνοπάρτι. Θέλουμε να δούμε με ποιους όρους θα μπορέσουν τα εστιατόρια να κάνουν έστω και μερική χρήση των εσωτερικών τους χώρων. Η πρόταση μας είναι μέσα στον Ιούλιο να λειτουργήσουν και οι εσωτερικοί χώροι υπό όρους και προϋποθέσεις που θα κρίνει η επιτροπή. Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε επ' άπειρο να έχουμε κλειστούς τους εσωτερικούς χώρους γιατί τα καταστήματα παθαίνουν πολύ μεγάλη ζημιά».