Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2021 22:13

Τέσσερα ακόμη containerships απέκτησε η Global Ship Lease

Συνεχίζει το ράλι των εξαγορών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Global Ship Lease, του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου. Από τον προηγούμενο Φεβρουάριο η εταιρεία έχει αγοράσει συνολικά 23 containerships, με τα τελευταία τέσσερα να τα αποκτά χθες, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, επενδύοντας εν συνόλω 497,9 εκατ. δολάρια.
 

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Συνεχίζει το ράλι των εξαγορών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Global Ship Lease, του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου. Από τον προηγούμενο Φεβρουάριο η εταιρεία έχει αγοράσει συνολικά 23 containerships, με τα τελευταία τέσσερα να τα αποκτά χθες, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, επενδύοντας εν συνόλω 497,9 εκατ. δολάρια.

Επενδύσεις που έγιναν σε μια «hot αγορά», η οποία όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει να αποφέρει υψηλά κέρδη στους πλοιοκτήτες που συμμετέχουν σε αυτή, καθώς μετά το πρώτο σοκ από την εμφάνιση της πανδημίας πέρυσι, στη συνέχεια ο συγκεκριμένος κλάδος ήταν ο πρώτος που ανέκαμψε, καθώς αυξήθηκε κάθετα η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η αυξημένη ζήτηση για μεταφορές αγαθών. Μια τάση που συνεχίζεται και φαίνεται ότι θα κρατήσει κι άλλο.

Σερί εξαγορών

Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία, που έχει έδρα το Λονδίνο, ξεκίνησε το σερί των εξαγορών τον προηγούμενο Φεβρουάριο με την απόκτηση επτά Post-Panamax containerships μεταφορικής ικανότητας 6.000 TEU το ένα και μέσο όρο ηλικίας τα 20 έτη αντί 116 εκατ. δολ., τα οποία απασχολούνται όλα με μακροχρόνιες ναυλώσεις στη Maersk.

Στη συνέχεια ακολούθησε πριν από λίγες ημέρες η μεγάλη εξαγορά των 12 containerships από την Borealis Finance αντί 233,9 εκατ. δολ., καθιστώντας την GSL την όγδοη μεγαλύτερη ανεξάρτητη ναυτιλιακή εταιρεία στα containerships.

Χθες έγινε γνωστό ότι προχώρησε σε νέα εξαγορά τεσσάρων panamax containerships μεταφορικής ικανότητας 5.470 TEU το καθένα αντί 148 εκατ. δολ., με μέσο όρο ηλικίας τα 11 χρόνια. Με την παραλαβή τους τα πλοία θα απασχοληθούν σε μια μεγάλη εταιρεία liner για διάστημα τριών χρόνων το καθένα, με option επέκτασης της ναύλωσης για άλλα τρία χρόνια.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου ναύλωσης των τριών πρώτων ετών τα τέσσερα πλοία θα δημιουργήσουν συνολικά προσαρμοσμένα EBITDA ύψους 124,4 εκατ. δολ. με έναν πολλαπλασιαστή στη σχέση τιμή αγοράς προς ετήσια προσαρμοσμένα EBITDA, στο 3,6. Αν ασκηθεί και η option για επέκταση των ναυλώσεων τρία ακόμη χρόνια, τότε θα δημιουργηθούν επιπλέον 42,2 εκατ. δολ. προσαρμοσμένα EBITDA.

Επίσης, με βάση τις υφιστάμενες συμφωνίες ναύλωσης τα νέα πλοία αναμένεται να συνεισφέρουν περίπου 42,5 εκατ. δολ. στα προσαρμοσμένα EBITDA για τους επόμενους 12 μήνες, ήτοι μια αύξηση κατά 25,2%.

Η Global Ship Lease με την ολοκλήρωση της παραλαβής όλων των υπό αγορά πλοίων θα ελέγχει έναν στόλο από 66 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 344.650 TEU.

Η στρατηγική

Ο κ. Γιώργος Γιουρούκος, εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease, σχολίασε, μεταξύ άλλων, ότι με στόχο τον εντοπισμό και εξαγορά πλοίων που συνοδεύονται με πολυετείς ναυλώσεις σε μια hot αγορά, προσθέσαμε τέσσερα πλοία υψηλών προδιαγραφών στον στόλο της GSL. Αυτά τα πλοία είναι εξαιρετικά παραδείγματα της στρατηγικής μας, που εστιάζει σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ψυκτική ικανότητα. Τα τέσσερα πλοία που αποκτήθηκαν έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς 1.200 ψυγείων εμπορευματοκιβωτίων διπλάσιο από τον μέσο όρο των πλοίων μεγέθους μεταξύ 5.000-7000 TEU και διαθέτουν ηλεκτρική ισχύ για 2.000 ψυγεία-εμπορευματοκιβώτια. Η προσθήκη αυτών των τεσσάρων πλοίων στα υπάρχοντα πλοία μας υψηλής απόδοσης ECO 6.900 TEU σημαίνει ότι η Global Ship Lease θα ελέγχει πάνω από το ένα τέταρτο του παγκόσμιου στόλου high-reefer έως και 7.000 TEU ικανά να μεταφέρουν 1.200 ή περισσότερα ψυγεία εμπορευματοκιβωτίων.

«Κοιτώντας μπροστά, βλέπουμε ισχυρές ενδείξεις ότι τα θεμελιώδη μεγέθη στην προσφορά και ζήτηση για αυτήν τη φανταστική αγορά είναι βιώσιμα μεσοπρόθεσμα και εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η GSL θα αυξήσει μακροπρόθεσμα τα κέρδη, δημιουργώντας περαιτέρω αξία για τους μετόχους μας», υπογράμμισε ο κ. Γιουρούκος, ο οποίος δηλώνει ιδιαίτερα αισιόδοξος για τις προοπτικές των containerships μεσαίου και μικρότερου μεγέθους.