Πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις κινούνται οι κρατήσεις των αεροπορικών εταιρειών για Αθήνα και νησιά, έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια απουσίας από την Ελλάδα, λόγω της πανδημίας, με το «Ελ. Βενιζέλος» και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια να φέρνουν νέα δρομολόγια.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις κινούνται οι κρατήσεις των αεροπορικών εταιρειών για Αθήνα και νησιά, έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια απουσίας από την Ελλάδα, λόγω της πανδημίας, με το «Ελ. Βενιζέλος» και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια να φέρνουν νέα δρομολόγια.
Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», έχει μεγάλες προσδοκίες από την αμερικανική αγορά, καθώς πολλές αμερικανικές και όχι μόνο εταιρείες πετούν απευθείας. Ταυτόχρονα, η ανοδική πορεία των διεθνών αφίξεων συνεχίζεται και για τα τέσσερα διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου, αφού οι πρώτες έξι μέρες του Ιουνίου σημειώνουν αύξηση της τάξης του 50% σε σύγκριση με το τελευταίο εξαήμερο του Μαΐου, παρά τις αποφάσεις της βρετανικής κυβέρνησης που λειτουργούν αποτρεπτικά για την κορυφαία «δεξαμενή» τουριστών για τα νησιά του Ν. Αιγαίου.
Η αυξητική τάση στις διεθνείς αφίξεις για Ρόδο, Κω, Μύκονο και Σαντορίνη αποτυπώνεται στα επίσημα στοιχεία της Fraport, σύμφωνα με τα οποία, από την 1η έως την 6η Ιουνίου, τα αεροδρόμια του Ν. Αιγαίου υποδέχθηκαν περισσότερες από 150 διεθνείς πτήσεις που μετέφεραν στα νησιά περισσότερους από 40.000 ξένους επισκέπτες.
Αναλυτικά, οι διεθνείς αφίξεις στη Ρόδο ήταν 18.132, στην Κω 9.922, στη Μύκονο 5.559 και στη Σαντορίνη 6.508. Στα παραπάνω στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι επιβάτες που μετακινούνται μέσω του διεθνούς αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» με πτήσεις εσωτερικού, αλλά και οι επιβάτες που μετακινούνται μέσω του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Γερμανοί, Γάλλοι και Καταριανοί
Σύμφωνα πάντοτε με τα επίσημα στοιχεία της Fraport, οι Γερμανοί συνεχίζουν και το 2021 την «παράδοση» που τους θέλει κορυφαία αγορά προσέλκυσης τουριστών για τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, κατέχοντας την πρώτη θέση μεταξύ των αφιχθέντων επιβατών στη Ρόδο και την Κω, με δεύτερους προς το παρόν για τα δύο αυτά νησιά τους Πολωνούς, οι οποίοι συνεχίζουν την αυξητική τάση που παρουσίασαν την περσινή χρονιά.
Αντίστοιχα, για τα διεθνή αεροδρόμια των Κυκλάδων, οι Γάλλοι, οι Γερμανοί και οι Ελβετοί καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις, ενώ η Μύκονος δέχεται και ένα μέρος των επισκεπτών (της τάξης του 10%) από το Κατάρ.
Πακέτα από εταιρείες
Την ίδια ώρα, 17 εβδομαδιαίες πτήσεις σε Αθήνα και τέσσερα νησιά προσφέρει από τη Ρουμανία η ρουμανική αεροπορική εταιρία Blue Air, από την έναρξη του προγράμματος πτήσεων για το καλοκαίρι του 2021, στα τέλη Απριλίου.
Οι ναύλοι για πτήσεις μονής διαδρομής ξεκινούν από 19,99 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και μιας δωρεάν αλλαγής κράτησης.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, των 16 ετών λειτουργίας, η εταιρεία λανσάρει απευθείας καθημερινές πτήσεις προς Αθήνα και δύο φορές την εβδομάδα προς Μπακάου.
Ειδικότερα, οι 17 εβδομαδιαίες απευθείας πτήσεις είναι: Βουκουρέστι - Αθήνα (7 πτήσεις την εβδομάδα), Μπακάου - Αθήνα (2 πτήσεις την εβδομάδα), Βουκουρέστι - Ηράκλειο (2 πτήσεις την εβδομάδα), Βουκουρέστι - Ρόδος (2 πτήσεις την εβδομάδα), Βουκουρέστι - Μύκονος (2 πτήσεις την εβδομάδα), Βουκουρέστι - Ζάκυνθος (2 πτήσεις την εβδομάδα).
Εν τω μεταξύ αεροπορική γέφυρα θα συνδέει, από τις 12 Ιουλίου, το νησί της Ρόδου με την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, από την αεροπορική εταιρεία WizzΑir. Για πρώτη φορά στην τουριστική ιστορία του νησιού εισάγονται δύο απευθείας πτήσεις ανά εβδομάδα (κάθε Δευτέρα και Παρασκευή), που θα το συνδέουν με το Αμπού Ντάμπι, μέχρι τουλάχιστον και τον μήνα Σεπτέμβριο.
Τέλος, την Πάρο προωθεί η Qatar Airways Holidays, η οποία με τακτικές απευθείας πτήσεις προς Μύκονο και Σαντορίνη θα διακινεί ακτοπλοϊκώς τους επιβάτες που επιθυμούν να επισκεφτούν την Πάρο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021. Το εβδομαδιαίο πακέτο της Qatar περιλαμβάνει πτήσεις μετ’ επιστροφής στο Κατάρ, εισιτήρια ταχύπλοου μεταφορά άφιξης και ειδικές τιμές σε επιλεγμένα ξενοδοχεία.