Η Γαλλία επέβαλε πρόστιμο 220 εκατομμύρια ευρώ στην Google (268 εκατομμύρια δολάρια) για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της διαδικτυακής διαφημιστικής βιομηχανίας.
Η Γαλλία επέβαλε πρόστιμο 220 εκατομμύρια ευρώ στην Google (268 εκατομμύρια δολάρια) για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της διαδικτυακής διαφημιστικής βιομηχανίας.
Η Γαλλική Αρχή Ανταγωνισμού δήλωσε τη Δευτέρα ότι η Google παρέπεμπε κατά παράβαση επιχειρήσεις στις δικές της υπηρεσίες και έκανε διακρίσεις εις βάρος του ανταγωνισμού. Η Google δεσμεύθηκε να διορθώσει την κατάσταση.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η Google έδωσε προτιμησιακή μεταχείριση στον διακομιστή διαφημίσεων του DFP, ο οποίος επιτρέπει στους εκδότες ιστότοπων και εφαρμογών να πωλούν τον διαφημιστικό τους χώρο και την πλατφόρμα καταχώρισης SSP AdX, η οποία οργανώνει διαδικασίες δημοπρασίας και επιτρέπει στους εκδότες να πωλούν τις «εμφανίσεις» ή διαφημιστικό απόθεμά τους στους διαφημιζόμενους. Οι αντίπαλοι και οι εκδότες της Google υπέφεραν ως αποτέλεσμα, δήλωσε η ρυθμιστική αρχή.
«Η απόφαση για το πρόστιμο στην Google είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς είναι η πρώτη σε παγκόσμια κλίμακα που αντιμετωπίζει το ζήτημα των πολύπλοκων αλγοριθμικών διαδικασιών δημοπρασίας για τη διαδικτυακή διαφήμιση», ανέφερε η Isabelle de Silva, η οποία ηγείται της γαλλικής Αρχής Ανταγωνισμού.
Η έρευνα αποκάλυψε διαδικασίες με τις οποίες η Google ευνόησε τους ανταγωνιστές της τόσο σε διακομιστές διαφημίσεων όσο και σε πλατφόρμες από πλευράς προσφοράς.
«Αυτές οι πολύ σοβαρές πρακτικές έχουν τιμωρήσει τον ανταγωνισμό στην αναδυόμενη αγορά διαφήμισης στο διαδίκτυο και έχουν επιτρέψει στην Google όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και να εδραιώσει τη δεσπόζουσα θέση της», δήλωσε η de Silva.
«Αυτή η κύρωση και αυτές οι δεσμεύσεις θα καταστήσουν δυνατή την αποκατάσταση ισότιμων όρων ανταγωνισμού για όλους τους ηθοποιούς και την ικανότητα των εκδοτών να αξιοποιήσουν στο έπακρο τους διαφημιστικούς τους χώρους».
Την περασμένη εβδομάδα, το Facebook δέχθηκε δύο αντιμονοπωλιακές έρευνες από ρυθμιστικές αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε ελέγχους στις Amazon, Google και Microsoft τα τελευταία χρόνια, ενώ η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης ξεκινήσει έρευνες κατά της Google και της Apple από τότε που έγινε ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή τον Ιανουάριο μετά την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC, Le Figaro και Bloomberg