Οι σημαντικές ευκαιρίες που προσφέρει η αγορά της Ρωσίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις, παρουσιάστηκαν στο webinar: «Doing Business in Russia - COVID 19 Challenges and Opportunities», το οποίο διοργάνωσε χθες, η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Μόσχα.
Οι σημαντικές ευκαιρίες που προσφέρει η αγορά της Ρωσίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις, παρουσιάστηκαν στο webinar: «Doing Business in Russia - COVID 19 Challenges and Opportunities», το οποίο διοργάνωσε χθες, η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Μόσχα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, η εκδήλωση συγκέντρωσε 230 εγγεγραμμένους συμμετέχοντες, γεγονός που καταδεικνύει το ενδιαφέρον της ελληνικής εξωστρεφούς επιχειρηματικής κοινότητας για την συγκεκριμένη αγορά.
Εκτός από τους παραδοσιακούς δεσμούς η Ρωσία, έχει εξελιχθεί και σε ένα πολύ σημαντικό, εμπορικό εταίρο για τη Ελλάδα, με μεγάλη αγοραστική δύναμη. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στην ιδιαίτερη προτίμηση που δείχνουν οι Ρώσοι καταναλωτές στα ελληνικά προϊόντα.
Τα πλεονεκτήματα της εν λόγω αγοράς, καθώς και οι προοπτικές ανάπτυξης που εμφανίζουν οι εξαγωγές μας στους τομείς της ένδυσης, των φαρμάκων, των μετάλλων, του κρασιού και των τυποποιημένων ή κατεψυγμένων τροφίμων αποτελούν μία ευκαιρία.
Στοχεύοντας στην περαιτέρω ενδυνάμωση των εμπορικών συναλλαγών και στην υποστήριξη των ελληνικών εταιρειών που ενδιαφέρονται να εισέλθουν στην αγορά της Ρωσίας, η Enterprise Greece διοργανώνει μεταξύ άλλων την εθνική συμμετοχή στη διεθνή έκθεση της Μόσχας «CPM» (Collection Premiere Moscow), η οποία αφορά στους τομείς της ένδυσης, της υπόδησης και των αξεσουάρ.
Οι εισηγήσεις των ομιλητών επικεντρώθηκαν στην κατανόηση των διαδικασιών εισόδου, των καταναλωτικών συμπεριφορών και των επιχειρηματικών πρακτικών της ρωσικής αγοράς. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη μεγάλη δυναμική που εμφανίζουν οι κλάδοι των τροφίμων, της εστίασης, των προϊόντων HORECA και των δομικών υλικών. Ενώ επισημάνθηκε, πόσο απαραίτητη είναι η διαμόρφωση προγραμμάτων προώθησης, η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και η εξεύρεση αξιόπιστων τοπικών εταίρων.
Στην ομιλία της κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Doing Business in Russia - COVID 19 Challenges and Opportunities» η εντεταλμένη σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Enterprise Greece, κα. Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, ανάφερε: «Η Enterprise Greece είναι εδώ για να στηρίζει όλες τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να εξάγουν τα προϊόντα τους σε όλες τις χώρες, όμως η σημερινή εκδήλωση έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς αφορά σε μία χώρα που εδώ και χρόνια μοιραζόμαστε κοινές ρίζες σε πολιτιστικό, θρησκευτικό και ιστορικό επίπεδο. Στον τομέα του εμπορίου, η Ρωσία αποτελεί για την Ελλάδα μια αγορά - με σημαντική αγοραστική δύναμη - όχι μόνο λόγω της ιδιαίτερης προτίμησης των Ρώσων στα ελληνικά προϊόντα, αλλά και λόγω της μεγάλης ομογένειας που ζει στη Ρωσία» ενώ ανέφερε επιγραμματικά και άλλες υπηρεσίες που διαθέτει ο οργανισμός για την υποστήριξη των ελληνικών εξαγωγικών εταιριών.
Ο γενικός σύμβουλος ΟΕΥ Χρήστος Φαρμάκης, προϊστάμενος του Γραφείου ΟΕΥ Μόσχας, ανέφερε ότι: «η αγορά της Ρωσίας είναι σημαντική για τις ελληνικές εξαγωγές δεδομένου του μεγέθους της (142 εκ.) αλλά και λόγω της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης που η Ρωσία μαζί με τις Αρμενία, Λευκορωσία, Καζακστάν, Κιργισία αποτελεί ενιαία τελωνειακή ζώνη. Επιπλέον στενοί είναι οι οικονομικοί δεσμοί της με άλλες χώρες της Κεντρικής Ασίας όπως το Ουζμπεκιστάν, το Τουρκμενιστάν και Τατζικιστάν.
Τα ρωσικά αντίμετρα μετά το 2014 έχουν πλήξει τις εξαγωγές μας (γαλακτοκομικά, νωπά φρούτα και Λαχανικά, ιχθυερά) αλλά θετικές υπό προϋποθέσεις είναι οι προοπτικές τοποθέτησης άλλων προϊόντων ενώ το 2020 λόγω και της πανδημίας οι εξαγωγές μας ανήλθαν σε 163 εκ. ευρώ. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι η γνώση της αγοράς, η ακριβής συμμόρφωση στις φυτοϋγειονομικών / τεχνικών προδιαγραφών καθώς και ο προσεκτικός σχεδιασμός. Η Ρωσική αγορά δεν ενδείκνυται για πρόσκαιρες και ευκαιριακές εξαγωγές, ο διεθνής ανταγωνισμός ισχυρός και ο Ρώσος καταναλωτής γνώστης της διεθνούς προσφοράς.
Η εικόνα των ελληνικών προϊόντων είναι θετική λόγω της σημαντικής παρουσίας Ρώσων τουριστών στη χώρα μας ενώ η ομογένεια αποτελεί σημαντικό παράγοντα στήριξης. Απαραίτητη είναι τέλος η διαμόρφωση προγραμμάτων προώθησης, η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και η εξεύρεση αξιόπιστων τοπικών εταίρων.
Τέλος η πολιτική υποκατάστασης εισαγωγών της Ρωσικής Κυβέρνησης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από ελληνικές επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα με πραγματοποίηση επενδύσεων με στόχο τη ευκολότερη παρουσία στη ρωσική αγορά αλλά και διεύρυνση των αγορών στις οποίες απευθύνονται.
Το Γραφείο ΟΕΥ της Μόσχας σε συνεργασία με το E G και άλλους φορείς θα είναι στη διάθεση των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεως ώστε να στηρίξουν την εξαγωγική τους προσπάθεια».