Περισσότερες από 20 εταιρείες κρουαζιέρας έχουν προγραμματίσει έως τώρα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα για φέτος, με ανταποκρίσεις σε συνολικά 45 λιμάνια. Τουλάχιστον 15 από αυτές τις εταιρείες κρουαζιέρας έχουν σχεδιάσει δρομολόγια που εκκινούν από ελληνικά λιμάνια.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Περισσότερες από 20 εταιρείες κρουαζιέρας έχουν προγραμματίσει έως τώρα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα για φέτος, με ανταποκρίσεις σε συνολικά 45 λιμάνια. Τουλάχιστον 15 από αυτές τις εταιρείες κρουαζιέρας έχουν σχεδιάσει δρομολόγια που εκκινούν από ελληνικά λιμάνια.
Τα παραπάνω επισημαίνει με ανακοίνωσή της η παγκόσμια ένωση κρουαζιέρας Clia, η οποία καλωσορίζει την επανεκκίνηση της δραστηριότητας του κλάδου στην Ελλάδα από τις 14 Μαΐου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε πριν από μήνες η ελληνική κυβέρνηση. Η επανέναρξη της κρουαζιέρας είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης και εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας, της ελληνικής κυβέρνησης, των υγειονομικών και των λιμενικών αρχών ήδη από πέρυσι, τονίζει σε σχετική ανακοίνωση. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι οι κρουαζιέρες ξεκίνησαν ήδη από την πρώτη ημέρα ανοίγματος του τουρισμού στην Ελλάδα, με 4 εταιρείες να πραγματοποιούν δρομολόγια εντός του Μαΐου. Συνολικά, σχεδόν 40 κρουαζιερόπλοια αναμένεται να λειτουργήσουν φέτος στην Ελλάδα, υπογραμμίζει η Clia.
Η Clia για την επανεκκίνηση
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, η οποία σηματοδοτεί την εξαιρετική συνεργασία που έχει ο κλάδος μας με την ελληνική κυβέρνηση. Ειδικά ο υπουργός Τουρισμού κ. Θεοχάρης και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκης, με τη συγκροτημένη και στοχευμένη δουλειά τους τόσο στο χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης όσο και στην προετοιμασία των λιμένων, βοήθησαν να καταστεί δυνατή η έναρξη των δρομολογίων κρουαζιέρας και πάλι, εγκαίρως» λέει η Μαρία Δεληγιάννη, γενική διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο.
Αναφορικά τώρα με τα μέτρα προστασίας, η Clia επισημαίνει ότι η υγεία και η ασφάλεια των επιβατών, των πληρωμάτων και των προορισμών αποτελούν κανόνα και προτεραιότητα για τα μέλη της ένωσης, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας ξαναρχίζουν τη δραστηριότητά τους με υπευθυνότητα. Τα πρωτοπόρα πρωτόκολλα του κλάδου της κρουαζιέρας, τα οποία αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με το EU Healthy Gateways, τις εθνικές κυβερνήσεις, τις αρχές δημόσιας υγείας και τις λιμενικές αρχές, υπερβαίνουν αυτά που ισχύουν σχεδόν σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο, παρέχοντας στις αρχές, στους επιβάτες και στα πληρώματα τη βεβαιότητα ότι οι πιο επικαιροποιημένες επιστημονικές και ιατρικές οδηγίες έχουν συμπεριληφθεί στον σχεδιασμό του κλάδου.
Τα μέλη της CLIA αντιπροσωπεύουν το 95% της παγκόσμιας επιβατικής χωρητικότητας κρουαζιερόπλοιων και η πολιτική της CLIA για τον περιορισμό της COVID-19 ισχύει για όλες τις εταιρείες-μέλη της Ένωσης που ταξιδεύουν παγκοσμίως μεταφέροντας άνω των 100 ατόμων σε δρομολόγια στα διεθνή ύδατα, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η ΕΕΚΦΝ
Επίσης, με ανακοίνωσή της και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) εν όψει της επανεκκίνησης της κρουαζιέρας δηλώνει ότι βρίσκεται σε συνεννόηση με όλους τους φορείς που έχουν αρμοδιότητα στην προετοιμασία υποδοχής των πλοίων στους ελληνικούς προορισμούς, ώστε να υπάρχει ομαλότητα σε όλα τα στάδια εξυπηρέτησης αυτών, καθώς και των μεταφερόμενων επιβατών - τουριστών.
Στο πνεύμα αυτό, η EEKFN έρχεται σε επικοινωνία διαδικτυακά με τους δημάρχους, τους φορείς διαχείρισης των λιμένων, καθώς και με τους τοπικούς παράγοντες παραγωγικών τάξεων της έδρας των προορισμών κρουαζιέρας.
Στην επικοινωνία αυτή, κυρίαρχο θέμα των συζητήσεων είναι η εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας που επιβάλλονται την περίοδο αυτή, προκειμένου για την προστασία μετάδοσης της πανδημίας. Παράλληλα εξετάζονται, όπου απαιτείται, και άλλου είδους μέτρα που αφορούν τους λιμένες, όπως:
* Αυτά που προβλέπονται στους ελέγχους για επιβάτες προερχόμενους από Χώρες Non Schengen, όπως χαρακτηρίζονται ως μέτρα entry / exit.
* Τα σχετικά με την ασφάλεια (security), που προβλέπονται από το ΔΚ ISPS.
* Τις διαδικασίες παραλαβής στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων, οι γνωστές ευκολίες reception facilities κ.ά.
Η επικοινωνία αυτή της ενώσεώς μας βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει ήδη πραγματοποιηθεί με τους φορείς μεγάλων προορισμών, όπως της Σαντορίνης, της Μυκόνου, του Κατάκολου, της Ρόδου, της Κέρκυρας, καταλήγει η ανακοίνωση.
Posidonia Sea Tourism Forum 2021
Αυτή η εξαιρετική συγκυρία για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα θα αναδειχθεί στο προσεχές Posidonia Sea Tourism Forum 2021, το Διεθνές Συνέδριο που είναι αφιερωμένο στην κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαΐου. Εκεί, οι κορυφαίοι εκπρόσωποι του κλάδου και όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα ανταλλάξουν ιδέες και θα μοιραστούν καλές πρακτικές για τη λειτουργία της κρουαζιέρας μετά την πανδημία. Ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της CLIA και εκτελεστικός πρόεδρος της MSC Cruises, ο Ukko Metsola, γενικός διευθυντής της CLIA Europe, και η Μαρία Δεληγιάννη, γενική διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο, θα μιλήσουν στο Φόρουμ, συζητώντας τις τελευταίες προκλήσεις για τον κλάδο καθώς και τη σημασία της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας.