Η συνεργασία με την Pernod Ricard Hellas, το καινοτόμο λανσάρισμα μη αλκοολούχου απεριτίφ και η εξωστρέφεια είναι το τρίπτυχο της φετινής στρατηγικής της Roots Spirits, εταιρείας των αδελφών Μάνου και Νικόλα Σμυρλάκη, προκειμένου να κερδίσουν το χαμένο έδαφος της περσινής χρονιάς.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Η συνεργασία με την Pernod Ricard Hellas, το καινοτόμο λανσάρισμα μη αλκοολούχου απεριτίφ και η εξωστρέφεια είναι το τρίπτυχο της φετινής στρατηγικής της Roots Spirits, εταιρείας των αδελφών Μάνου και Νικόλα Σμυρλάκη, προκειμένου να κερδίσουν το χαμένο έδαφος της περσινής χρονιάς.
Όπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο κ. Μάνος Σμυρλάκης, «η δραστηριότητά μας περιλαμβάνεται στις βαριά πληγείσες από την εξάπλωση της πανδημίας, αφού το λουκέτο στο κανάλι της εστίασης είχε ως αποτέλεσμα να καταγράφουν πέρυσι σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις, οι οποίες σε εγχώριο επίπεδο άγγιξαν το 35%. Η απώλεια περιορίστηκε εν μέρει από την πορεία των εξαγωγών, καθώς σε όσες περιοχές δεν υπήρξε σκληρό lockdown οι επιδόσεις κινήθηκαν ανοδικά. Στον βαθμό που ανοίξει η αγορά κατά το φετινό δεύτερο εξάμηνο, τότε οι προβλέψεις μας κινούνται στην κατεύθυνση της επίτευξης της απορρόφησης των κραδασμών».
Πού ποντάρει η εταιρεία
Οι φετινές προβλέψεις βασίζονται κυρίως στις «αποδόσεις» που αναμένονται τόσο από την έναρξη της συνεργασίας με τον ισχυρό όμιλο Pernod Ricard, η οποία ενεργοποιήθηκε τον περσινό Νοέμβριο, όσο και από το νέο λανσάρισμα του μη αλκοολούχου απεριτίφ, που αποτελεί την καινοτόμο πρόταση της εταιρείας στην κατηγορία κατανάλωσης μη αλκοολούχων ποτών, η οποία διευρύνεται σε διεθνές επίπεδο.
Αρχής γενομένης από τη συνεργασία με την Pernod Ricard, o κ. Σμυρλάκης σημειώνει ότι «για μια ελληνική εταιρεία η σύναψη συνεργασίας με έναν όμιλο με ισχυρή διεθνή παρουσία μπορεί να αποτελέσει σημαντική διέξοδο. Η συνεργασία αυτή αποτελεί “διαβατήριο” για πιο εύκολη τοποθέτηση στις διεθνείς αγορές. Η εξωστρέφεια, εξάλλου, αποτελεί στρατηγική επιλογή μας και όπως αποδείχθηκε κατά την πρωτοφανή συγκυρία της πανδημίας, οι εξαγωγές είναι αυτές που μας βοήθησαν να αντέξουμε». Σημειώνεται ότι η Roots έχει ήδη παρουσία σε σχεδόν 20 αγορές σε Ευρώπη, Αυστραλία και Αμερική.
Το βασικό κανάλι διάθεσης αφορά την εστίαση, ωστόσο κινήσεις δρομολογούνται και στο κομμάτι της λιανικής σε εγχώριο επίπεδο.
Πέρα από τις κάβες, η εταιρεία ετοιμάζει το ντεμπούτο της και στα εγχώρια ράφια των αλυσίδων, ενώ έχει συνεργασία και με ηλεκτρονικά καταστήματα. Το δικό της e-shop εξυπηρετεί κυρίως τις πωλήσεις στην αμερικανική αγορά.
Η νέα πρόταση
Παράλληλα, το πρόσφατο λανσάρισμα της καινοτόμου πρότασης «Roots Divino», που αποτελεί το πρώτο μη αλκοολούχο απεριτίφ στην κατηγορία, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, καταγράφει ενθαρρυντικές επιδόσεις. «Η διάθεση του Roots Divino ξεκίνησε δειλά δειλά εξαιτίας της πανδημίας τον περασμένο Νοέμβριο, ωστόσο ήδη τα πρώτα δείγματα δείχνουν ότι η πορεία θα είναι καλύτερη των προβλέψεών μας» σημειώνει ο o κ. Σμυρλάκης, προσθέτοντας ότι «το Roots Divino Bianco και το Roots Divino Rosso βασίζονται στις συνταγές και την ιστορία του λευκού και κόκκινου βερμούτ, αποτελώντας την “απάντηση” στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για προτάσεις χωρίς αλκοόλ. Αυτή η κατηγορία ακολουθεί τη γενικότερη τάση του healthy living, η οποία αναπτύσσεται δυναμικά παγκοσμίως». Σημειώνεται ότι τα Roots Divino είναι η νεότερη προσθήκη στην ελληνική οικογένεια premium λικέρ της εταιρείας που περιλαμβάνει τέσσερις κωδικούς: Μαστίχα, Ρακόμελο, Δίκταμο και Κανέλα, που παράγονται στις εγκαταστάσεις στη Μυτιλήνη.
Η Roots Spirits, που δημιουργήθηκε το 2013, εμφανίζει δυναμική εσόδων περί τα 450 χιλ. ευρώ και ήδη στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνεται το βραβείο «Στέλιος Χατζηιωάννου, Επιχειρηματικό Ξεκίνημα Χρονιάς 2016», το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2017 και το βραβείο καινοτομίας - επιχειρηματικότητας Innovation Greece 2020 από το Friedrich Naumann Foundation.