Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2007 12:49

Απάντηση ΟΤΕ στην ΕΕΤΤ

Σχετικά με τα νέα προσωρινά μέτρα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για θέματα αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο http://www.naftemporiki.gr/news/static/07/06/09/1344054.htm , ο ΟΤΕ σε ανακοίνωσή του επισημαίνει τα εξής:

«1. Για μία ακόμη φορά η ΕΕΤΤ επιδεικνύει ιδιαίτερη σπουδή να διορθώσει τις δυσλειτουργίες που η ίδια αντιλαμβάνεται σε σχέση με ανάπτυξη του ανταγωνισμού στην αγορά, οι οποίες, σχεδόν πάντα, κατά την ίδια οφείλονται στον ΟΤΕ.

2. Σε σχετική ανακοίνωσή της (!) η ΕΕΤΤ, προτάσσει την υποχρέωση του ΟΤΕ να αποκαταστήσει βλάβες συνδρομητών της εταιρείας Vivodi, από όπου θα μπορούσε να συναχθεί από το ευρύ κοινό ότι για τις βλάβες αυτές ευθύνεται ο ΟΤΕ, χωρίς καν να έχει καλέσει τον τελευταίο σε σχετική ακρόαση.

Δεν αναφέρεται όμως στην ανακοίνωση αυτή -ούτε και εκδόθηκε ξεχωριστή ανακοίνωση σχετικά (!)- ότι στην τελευταία αντίστοιχη ακρόαση, με την εταιρεία Teledome, καταδείχθηκε ουσιαστικά ότι για τις αντίστοιχες βλάβες ουδεμία ευθύνη έφερε ο ΟΤΕ.

3. Τα παραπάνω συμβαίνουν ενώ ο ΟΤΕ έχει διαβιβάσει στην ΕΕΤΤ, ήδη από το 2006, δεκάδες καταγγελίες καταναλωτών για αυθαίρετη και εν αγνοία τους εγγραφή τους ως συνδρομητές άλλου παρόχου, τόσο για υπηρεσίες προεπιλογής φορέα όσο και για τη φορητότητα και αδεσμοποίητο βρόχο. Ιδιαίτερα η τελευταία περίπτωση, στην οποία οι καταναλωτές καταλήγουν να μένουν χωρίς τηλέφωνο για αρκετές ημέρες, έχει αυξηθεί σοβαρά τελευταία. Δυστυχώς, ακόμη και με την πάροδο μηνών, η ΕΕΤΤ ούτε ενεργοποίησε εναντίον κάποιας εταιρείας διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων, παρά τη σημασία του θέματος για τον κάθε καταναλωτή, αλλά ούτε φυσικά και εξέδωσε οποιαδήποτε προσωρινή διαταγή, δίνοντας ουσιαστικά πίστωση χρόνου στους εναλλακτικούς παρόχους να συνεχίσουν την παράνομη αυτή άγρα πελατών, εφαρμόζοντας το δόγμα ότι ο μοναδικός υπεύθυνος για όλα είναι ο ΟΤΕ.

4. Παράλληλα, αποτελούν πλέον κοινή γνώση τα μεγάλα χρονικά διαστήματα που οι καταναλωτές πρέπει να περιμένουν, ενώ χρεώνονται για την κλήση αυτή, για να επικοινωνήσουν με τμήματα εξυπηρέτησης καταναλωτών εναλλακτικών παρόχων, αλλά και η ανακριβής πληροφόρηση που συχνά τελικά λαμβάνουν (και που αφορά συνήθως υποτιθέμενες ευθύνες του ΟΤΕ για τη μη εξυπηρέτησή τους). Η ίδια η ΕΕΤΤ εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στις 30 Μαρτίου 2007, κατόπιν πιέσεως των καταναλωτών και όχι αυτεπάγγελτα όπως συμβαίνει με τον ΟΤΕ.

5. Η ΕΕΤΤ επιδεικνύει ιδιαίτερη σπουδή να επιβάλλει στον ΟΤΕ ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν το έργο των ανταγωνιστών του, καταφεύγοντας συχνότατα στη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και των προσωρινών διαταγών, ενώ εμφανίζεται μάλλον ράθυμη στην αντιμετώπιση της συμπεριφοράς των παρόχων απέναντι στους καταναλωτές, αποφεύγοντας να ενεργοποιήσει αντίστοιχες διαδικασίες. Η δημόσια ανακοίνωση επιλεγμένων γεγονότων και η δημιουργία εικονικού περιβάλλοντος περιορισμού του ανταγωνισμού δήθεν από πράξεις του ΟΤΕ είναι σύμφωνη με την πρόσφατα εξαγγελθείσα πολιτική της ΕΕΤΤ περί αναγκαστικού περιορισμού του μεριδίου του ΟΤΕ, ίσως και παρά την βούληση των συνδρομητών του.

Ο ΟΤΕ :

1. Δεν αποδέχεται την ευθύνη για πολλές από τις βλάβες και δυσλειτουργίες που μερίδα των εναλλακτικών παρόχων του αποδίδουν, αποφεύγοντας έτσι να αναλάβουν τις δικές τους ευθύνες για την ανετοιμότητά τους να εξυπηρετήσουν τους συνδρομητές τους.

2. Θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους συνδρομητές του με αίσθημα ευθύνης, στηρίζοντας με όλες του τις δυνάμεις την καταναλωτική πίστη, παρά τα πυρά που αυτή δέχεται από τη συμπεριφορά μερίδας των εναλλακτικών παρόχων με την προστασία της ΕΕΤΤ.

Ιδιαίτερα σημειώνεται ότι οι κλήσεις των συνδρομητών μας προς τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών ΟΤΕ είναι δωρεάν».