Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2021 10:16

Frigoglass: Ζημιές 15,79 εκατ. ευρώ το 2020 - Πώς θα γυρίσει σε ανάπτυξη στο Q4

Μείωση πωλήσεων κατά 34,9% στο δ’ τρίμηνο του 2020 και 30,9% σε επίπεδο έτους (στα 333,23 εκατ. ευρώ), λόγω κυρίως των χαμηλότερων επενδύσεων των πελατών σε επαγγελματικά ψυγεία εν μέσω πανδημίας, των αρνητικών επιπτώσεων από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και την ισχυρή συγκριτική βάση εμφάνισε η Frigoglass το 2020.

Μείωση πωλήσεων κατά 34,9% στο δ’ τρίμηνο του 2020 και 30,9% σε επίπεδο έτους (στα 333,23 εκατ. ευρώ), λόγω κυρίως των χαμηλότερων επενδύσεων των πελατών σε επαγγελματικά ψυγεία εν μέσω πανδημίας, των αρνητικών επιπτώσεων από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και την ισχυρή συγκριτική βάση εμφάνισε η Frigoglass το 2020.

Εμφάνισε παράλληλα αύξηση του περιθωρίου EBITDA κατά 50 μονάδες βάσης, στο 10,3%, μετά από πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης του κόστους παραγωγής, χαμηλότερες εκπτώσεις και μέτρα μείωσης των λειτουργικών εξόδων.

Τα λειτουργικά κέρδη το 2020 ανήλθαν σε 20,9 εκατ. ευρώ από 50 εκατ. ευρώ το 2019 και το καθαρό αποτέλεσμα είναι αρνητικό, ήτοι 15,79 εκατ. ευρώ από κέρδη 5,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα EBITDA ανήλθαν σε 42,25 εκατ. ευρώ από 74 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. 

Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές ανήλθαν σε 18 εκατ. ευρώ, κατά 3,3 εκατ. ευρώ χαμηλότερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος ενώ η ρευστότητα τον Δεκέμβριο ενισχύθηκε, με 70 εκατ. ευρώ σε ταμειακά διαθέσιμα και 19 εκατ. ευρώ σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές, ενόψει της παρατεταμένης αβεβαιότητας.

Ο Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, μεταξύ άλλων ότι η βελτίωση των τάσεων κατά το δ’ τρίμηνο είναι ενθαρρυντική και παρά την τρέχουσα περιορισμένη ορατότητα και την ανανέωση των περιοριστικών μέτρων, η διοίκηση είναι συγκρατημένα αισιόδοξη για τις επενδύσεις των πελατών της εταιρείας σε επαγγελματικά ψυγεία και τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών το 2021.

Επιχειρηματική προοπτική 

Η αβεβαιότητα της αγοράς ενισχύθηκε σύμφωνα με την ομάδα διοίκησης της Frigoglass μετά την ανανέωση των μέτρων περιορισμού στα τέλη του δ’ τριμήνου του 2020 και στις αρχές του 2021, λόγω αναζωπύρωσης της πανδημίας σε διάφορα μέρη του κόσμου. Σε αυτό το εξαιρετικά ευμετάβλητο περιβάλλον, η εταιρεία παραμένει συγκρατημένα αισιόδοξη αναφορικά με τις κεφαλαιακές δαπάνες των πελατών της για επαγγελματικά ψυγεία κατά το τρέχον έτος. Πιστεύει ότι ο κλάδος Υαλουργίας απέδωσε σχετικά καλά το δ’ τρίμηνο του 2020, καθώς δεν εφαρμόστηκε σχεδόν κανένας περιορισμός σε σχέση με τον Covid-19 στη Νιγηρία, ενώ αναμένει ότι η δυναμική της αύξησης του όγκου πωλήσεων θα ενισχυθεί κατά τη διάρκεια του 2021. Το ρεαλιστικό σενάριο για τις πωλήσεις του ομίλου προβλέπει ισχυρή συγκριτική βάση για το α’ τρίμηνο του 2021 και επάνοδο στην ανάπτυξη το δ’ τρίμηνο. 

Υπό αυτές τις συνθήκες, η εταιρεία επικεντρώνεται στην επιτυχή υλοποίηση της εμπορικής στρατηγικής της στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης. Το 2020 αυξήθηκε το μερίδιο αγοράς σε ορισμένους βασικούς πελάτες στην Ινδία, τη Νοτιοανατολική Ασία, στις χώρες της ΚΑΚ (Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) και στην Ευρώπη, και ενισχύθηκε η πελατειακή βάση σε Ευρώπη και Αφρική στα τμήματα της αγοράς που αφορούν σε χαμηλές και μεσαίες τιμές. Για το 2021, η Frigoglass στοχεύει σε πρόσθετες ροές εσόδων από τη διατήρηση αλλά και τη βελτίωση των μεριδίων αγοράς.

Τα σχέδια καινοτομίας για το 2021 περιλαμβάνουν την κυκλοφορία του ICOOL II και την επέκταση των σειρών PLUS και MAX, στοχεύοντας όλο το φάσμα της αγοράς ώστε να διευκολύνει την ανάκαμψη στην Ευρώπη μετά από την πανδημία. Στην Ασία, εισάγει νέα προϊόντα για να ενισχύσει τη θέση της και να επεκτείνει την πελατειακή της βάση. Με τη βοήθεια των νέων προϊόντων, εστιάζει στην ενίσχυση του δικτύου διανομέων σε όλες τις περιοχές, με σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Αυτό θα επιτευχθεί πρωτίστως μέσω της επέκτασης της γεωγραφικής κάλυψης και νέων επιχειρηματικών συνεργασιών με αντιπροσώπους. Η επέκταση της Frigoserve στην κεντρική Ευρώπη και η ενίσχυση της πελατειακής βάσης μέσω της αξιοποίησης των υφιστάμενων υποδομών θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη κατά το τρέχον έτος. 

Στον κλάδο Υαλουργίας, μετά από καθυστέρηση λόγω της πανδημίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή ενός μεγαλύτερου και πιο αποδοτικού κλιβάνου γυάλινων φιαλών στη Νιγηρία έως τον Ιούλιο του 2021. Συνολικά, αναμένεται ότι η αύξηση του όγκου πωλήσεων, οι πρωτοβουλίες αύξησης τιμών και η βελτιωμένη απόδοση του κλιβάνου θα ενισχύσουν τα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας το 2021. 

Καθώς η ορατότητα παραμένει περιορισμένη, αναμένεται ότι οι κεφαλαιακές δαπάνες για το 2021 θα είναι περίπου 15 εκατ. ευρώ, στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 2 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή του κλιβάνου. Αναφορικά με τη ρευστότητα σημειώνεται ότι στο τέλος του έτους, η συνολική ρευστότητα ήταν περίπου 89 εκατ. ευρώ αποτελούμενη από ταμειακά διαθέσιμα 70 εκατ. ευρώ και 19 εκατ. ευρώ διαθέσιμων πιστωτικών γραμμών, και παρέχει τη βεβαιότητα ότι εφόσον δεν υπάρξει σημαντική επιδείνωση των συνθηκών αγοράς, θα καλύψει το κόστος χρηματοδότησης και τις απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης. Επίσης η εταιρεία εκτιμά ότι είναι σε θέση να υποστηρίξει τα σχέδια μάρκετινγκ των πελατών της σε ολόκληρο το γεωγραφικό εύρος και τα δίκτυα διανομής τους.

naftemporiki.gr