Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2021 19:53

Ευκαιρία για τους Έλληνες η αναζήτηση νέων προμηθευτών από τους Γερμανούς επιχειρηματίες

Προβλήματα εφοδιασμού αντιμετωπίζει εν μέσω πανδημίας σχεδόν μία στις δύο (ποσοστό 47%) γερμανικές εταιρείες με διεθνή δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να αναζητά νέους ή επιπλέον προμηθευτές. Αυτό επισήμανε ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, επικαλούμενος έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Γερμανίας, με τον τίτλο «Going International 2021».

Προβλήματα εφοδιασμού αντιμετωπίζει εν μέσω πανδημίας σχεδόν μία στις δύο (ποσοστό 47%) γερμανικές εταιρείες με διεθνή δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να αναζητά νέους ή επιπλέον προμηθευτές. Αυτό επισήμανε ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, επικαλούμενος έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Γερμανίας, με τον τίτλο «Going International 2021».

Όπως εξήγησε, μιλώντας σήμερα σε webinar, «οι ακραίες συνθήκες, οι οποίες επιβλήθηκαν στη λειτουργία της αγοράς από την πανδημική κρίση οδήγησαν το Επιμελητήριο στη δημιουργία, ήδη από το πρώτο lockdown, της ψηφιακής πλατφόρμας Euroshoring. Η πλατφόρμα δημιουργεί διαύλους επικοινωνίας για όσους Γερμανούς επιχειρηματίες επιθυμούν να συνάψουν συμφωνίες με νέους εταίρους για την παραγωγή των προϊόντων τους εντός ευρωπαϊκών συνόρων».

Από την πλευρά του, ο διευθυντής του παραρτήματος Βορείου Ελλάδος του Επιμελητηρίου, Γιώργος Θεοδωράκης, έδωσε έμφαση στις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα, αναφερόμενος κυρίως στο πώς μέσα από ένα ψηφιακό περιβάλλον Έλληνες και Γερμανοί παραγωγοί μπορούν να δώσουν τα «διαπιστευτήριά» τους, με την προοπτική σύναψης διμερών συνεργασιών.

Επισήμανε δε ότι αν κι οι τιμές της ασιατικής αγοράς είναι συχνά ασυναγώνιστες, η παραγωγή προϊόντων επί ευρωπαϊκού εδάφους κερδίζει έδαφος, λόγω της εγγύτητας της παραγωγής, της διασφάλισης σταθερής ποιότητας, του σεβασμού των ευρωπαϊκών προτύπων και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, των πιστοποιητικών παραγωγής καθώς και της κοινής κουλτούρας στην επικοινωνία μεταξύ Ευρωπαίων επιχειρηματιών.

Ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Μετάλλου και Ηλεκτρικών στο Baden- Württemberg, Ιωάννης Κιουρτίδης, αναφερόμενος στην ίδια έρευνα, υπογράμμισε πως «το 68% των Γερμανών εφοδιαστών δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να διαφοροποιήσουν την αλυσίδα logistics τους» και πρόσθεσε ότι μια από τις βασικότερες τάσεις στην παραγωγή προβλέπει την επαναφορά δραστηριοτήτων στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό τη μείωση της έκθεσης των παραγωγών σε ασταθείς συνθήκες και, παράλληλα, την αύξηση της ανθεκτικότητας των εφοδιαστικών αλυσίδων._