Το κλείσιμο του λιανεμπορίου σ’ όλες τις περιοχές της χώρας -ακόμη και σ’ αυτές, οι οποίες μέχρι πρότινος βρίσκονταν στην κατηγορία «επιτήρησης», όπου τα καταστήματα λειτουργούσαν κανονικά- σηματοδότησαν οι χθεσινές ανακοινώσεις του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
Το κλείσιμο του λιανεμπορίου σ’ όλες τις περιοχές της χώρας -ακόμη και σ’ αυτές, οι οποίες μέχρι πρότινος βρίσκονταν στην κατηγορία «επιτήρησης», όπου τα καταστήματα λειτουργούσαν κανονικά- σηματοδότησαν οι χθεσινές ανακοινώσεις του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά.
Αν και στις «κόκκινες - αυξημένου κινδύνου» περιοχές, το μαγαζιά λιανικής θα έχουν τη δυνατότητα λειτουργίας με click away, καθώς και click inside για ένδυση, υπόδηση και βιβλία, το κλίμα στον εμπορικό κόσμο είναι βαρύ.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το νέο ορόσημο για την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου φαίνεται να αποτελεί το τέλος Μαρτίου, χωρίς, ωστόσο, να λείπουν εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για μετάθεση του ανοίγματος των φυσικών εμπορικών καταστημάτων ακόμη πιο αργά.
Και αυτό διότι ο εμπορικός κόσμος θέλει να διασφαλίσει ότι θα παραμείνουν ανοιχτά τα καταστήματα την περίοδο πριν από το Πάσχα, ημέρες αυξημένης κατανάλωσης κυρίως στην ένδυση, υπόδηση και στα παιχνίδια, με τις θερινές ενδιάμεσες εκπτώσεις να ακολουθούν ακριβώς μετά το Πάσχα, καθώς και ότι δεν θα οδηγηθούν σε μία νέα και καταστροφική πλέον αναστολή λειτουργίας του κλάδου.
Στόχος, σε κάθε περίπτωση, είναι το λιανεμπόριο να επαναλειτουργήσει με ανοιχτά τα φυσικά καταστήματα και όχι με το μοντέλο του click away (παράδοση παραγγελιών εκτός του καταστήματος) ή του click in shop (αγορές εντός του καταστήματος, αλλά με ραντεβού).
Δεδομένο, πάντως, πρέπει να θεωρείται ότι όταν επαναλειτουργήσουν τα καταστήματα θα ισχύει ο κανόνας του περιορισμένου αριθμού ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται μέσα σε αυτά, αριθμός που θα προκύπτει βάσει του κανόνα 1 άτομο ανά 25 τ.μ., καθώς και περιορισμός για την πραγματοποίηση αγορών ως προς τη διάρκεια και τη συχνότητά τους.
«Η μετακίνηση δεν είναι εφικτή»
Ήδη ο νέος αριθμός στον οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα στέλνουν οι καταναλωτές μήνυμα προκειμένου να επισκεφθούν εμπορικό κατάστημα, πλην του κλάδου τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων, είναι έτοιμος. Πρόκειται για τον αριθμό 13032 στον οποίο ο καταναλωτής θα στέλνει μήνυμα με τη φράση «Εμπορικό κατάστημα» και θα λαμβάνει την απάντηση «Μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα». Εάν στείλει την ίδια ημέρα ίδιο μήνυμα στον αριθμό αυτό από το ίδιο κινητό τηλέφωνο θα λαμβάνει την απάντηση: «Η μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα δεν είναι εφικτή. Επιτρέπεται μία μετακίνηση ημερησίως».