Ενώ η συνολική μείωση τζίρου στο λιανεμπόριο ανέρχεται σε μόλις 8,6%, ποσοστό μικρότερο από τις προβλέψεις για τη συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας, υπάρχουν κλάδοι που είδαν σημαντική αύξηση και άλλοι –πολυπληθείς αριθμητικά- που κατέγραψαν καταστροφικές μειώσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, που αξιοποιεί στην ανάλυσή της τα στοιχεία της Ελλ.Στατ. με στοιχεία που προέρχονται με ενσωμάτωση των πιο πρόσφατων στοιχείων για τον κύκλο εργασιών από Διοικητικές Πηγές.
Ενώ η συνολική μείωση τζίρου στο λιανεμπόριο ανέρχεται σε μόλις 8,6%, ποσοστό μικρότερο από τις προβλέψεις για τη συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας, υπάρχουν κλάδοι που είδαν σημαντική αύξηση και άλλοι –πολυπληθείς αριθμητικά- που κατέγραψαν καταστροφικές μειώσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, που αξιοποιεί στην ανάλυσή της τα στοιχεία της Ελλ.Στατ. με στοιχεία που προέρχονται με ενσωμάτωση των πιο πρόσφατων στοιχείων για τον κύκλο εργασιών από Διοικητικές Πηγές.
Ενδεικτικά αναφέρει ότι ο κλάδος 4711 στον οποίο ανήκουν τα Super Market κατέγραψε συνολικά αύξηση 5,2% με το ποσοστό αυτό να εκτοξεύεται στο 9% για το δ’ τρίμηνο του 2020. Το ίδιο ισχύει και για κλάδους όπως τις διαδικτυακές πωλήσεις (4791) με ετήσια αύξηση 18% αλλά και το εμπόριο Η/Υ (4741) στο οποίο η αύξηση ήταν 13,1%. Αντίθετα, το λιανικό εμπόριο κοσμημάτων –ρολογιών είχε σχεδόν τη μεγαλύτερη μείωση (-46,8%) ενώ ο κλάδος των καλλυντικών (-39,4%) και ο κλάδος ενδυμάτων και υποδημάτων -36%. Κάποιοι κλάδοι κινήθηκαν περίπου στο μέσο όρο της μείωσης όπως οι ηλεκτρικές οικιακές συσκευές (-10,9%), το εμπόριο σιδηρικών & χρωμάτων (-5,5%) καθώς και το λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα (-9,5%).
Επομένως, η επιμέρους ανάλυση των στοιχείων φωτίζει διαφορετικές όψεις και πτυχές της πανδημικής κρίσης και θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.