Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 27 Ιουνίου 2007 15:47

Τον Οκτώβριο αρχίζει η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος Ε-65

Τον προσεχή Οκτώβριο θα αρχίσει η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος Ε-65, με την μέθοδο της παραχώρησης. Η σχετική σύμβαση, που υπεγράφη τον περασμένο μήνα, κατατέθηκε σήμερα στην Βουλή για κύρωση.

Σε δηλώσεις του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς τόνισε ότι η σύμβαση που κατατέθηκε σήμερα προς κύρωση στη Βουλή, είναι η τέταρτη κατά σειρά Σύμβαση Παραχώρησης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Δρόμοι Ανάπτυξης» του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενός από τα μεγαλύτερα προγράμματα κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ευρώπη, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 9 δισ. ευρώ.

«Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με τεράστια στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας. Είναι ένας εντελώς νέος δρόμος, μήκους 175 χλμ., που κατασκευάζεται εκ του μηδενός και συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Συνδέει την ΠΑΘΕ, ξεκινώντας από την Λαμία και διασχίζοντας την Θεσσαλική Πεδιάδα, με την Εγνατία Οδό. Έχει προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ, διπλάσιο από το κόστος της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου», σημείωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΩΔΕ και πρόσθεσε:

«Το μεγάλο αυτό έργο διακρίνεται από μια ξεχωριστή περιβαλλοντική ευαισθησία: Σεβόμενοι την ανεκτίμητης αξίας, πανίδα και χλωρίδα της Κεντρικής Ελλάδας, προχωρήσαμε σε μια σειρά από δαπανηρά και δύσκολα τεχνικά έργα, με στόχο την προστασία της αρκούδας, του λύκου και άλλων μικρότερων θηλαστικών, αλλά και των ωραίων δασών, όπως της μαύρης πεύκης. Με μεγάλες σήραγγες και υψηλές κοιλαδογέφυρες αφήσαμε ελεύθερους όλους τους βασικούς διαδρόμους επικοινωνίας, αυτού του περιβαλλοντικού πλούτου, αλλά και αποφύγαμε συστηματικά τις διελεύσεις μέσα από τα δάση της περιοχής: Συνειδητά επιβαρύναμε με 120 εκατ. € την αρχική λύση, κατοχυρώνοντας έτσι αυτές τις μείζονος κλίμακας περιβαλλοντικές παρεμβάσεις για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας. Είναι μία σημαντική περιβαλλοντική απόφαση που σε τέτοια κλίμακα για πρώτη φορά γίνεται στην Ελλάδα. Ένα περιβαλλοντικό γεγονός που αξίζει ιδιαίτερου χαιρετισμού απ’ όλους».

Από την κατασκευή του έργου θα υπάρξουν οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος διάνυσης της απόστασης που καλύπτει ο νέος αυτοκινητόδρομος σε σχέση με το υπάρχον οδικό τμήμα και με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια. Υπολογίζεται ότι η συνολική εξοικονόμηση χρόνου θα είναι κατ’ ελάχιστο μία ώρα.

Ο Οδικός Αξονας Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65) θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομός ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με έξι λωρίδες κυκλοφορίας - τρεις ανά κατεύθυνση - με μεσαία νησίδα ασφαλείας. Ο χρόνος κατασκευής προβλέπεται σε 5,5 χρόνια, με ενδιάμεση αποκλειστική προθεσμία 45 μηνών για την κατασκευή του τμήματος Τρίκαλα - Καλαμπάκα - Εγνατία.

ΑΠΕ