Η γραμμή 4 του μετρό «είναι ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ενημέρωσε την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι «στήνονται» τα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες, μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
Η γραμμή 4 του μετρό, «είναι ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ενημέρωσε την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι «στήνονται» τα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες, μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
Η γραμμή 4 του μετρό
Το Α΄ τμήμα, 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή έχει μήκος 13 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, οι οποίοι εκτείνονται κατά μήκος τεσσάρων δήμων (από το άλσος Βεΐκου στην Κυψέλη, από την Κυψέλη στα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και κατάληξη Γουδή). Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα Εξάρχεια όπου πρόκειται να στηθεί εργοτάξιο στην πλατεία.
«Δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε καμία περιοχή της Αθήνας χωρίς να της δώσουμε πραγματική ευκαιρία για ανάπτυξη. Αν οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην ανάπτυξη, η Πολιτεία έχει υποχρέωση να μην αφήσει οποιαδήποτε περιοχή στο ημίφως της γκετοποίησης, και στο σκοτάδι κάποιων ιδεολογικών εμμονών. Το επόμενο τρίμηνο θα στηθούν τα πρώτα συνεργεία σε διάφορες περιοχές της Αθήνας και μια από αυτές είναι η πλατεία Εξαρχείων.
Θέλουμε τη συμπαράσταση όλων των κομμάτων ώστε να ξεπεράσουμε τις όποιες αντιδράσεις μπορεί να εκδηλωθούν», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ενημέρωσε ότι σε Κατεχάκη και Βεΐκου θα τοποθετηθούν επίσης τα πρώτα εργοτάξια.
«Μιλάμε για ένα τεράστιο έργο εντός του αστικού ιστού της πόλης των Αθηνών, ένα έργο που θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, όταν θα γίνει το κύριο έργο», είπε ο υπουργός και επισήμανε ότι έργα τέτοιας κλίμακας είναι αναμενόμενο να επιφέρουν δυσκολίες στην καθημερινότητα των πολιτών, αλλά όλοι αναγνωρίζουν πως τα οφέλη που θα προκύψουν θα βελτιώσουν την καθημερινότητα.
«Θα υπάρξει ένα πολύ θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο έργο αυτό, ενδεικτικά αναφέρω ότι η μέγιστη ημερήσια μείωση των αυτοκινήτων έχει υπολογιστεί ότι θα είναι 60.000 λιγότερα οχήματα, όταν γίνει η γραμμή 4 στο λεκανοπέδιο και η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια θα ανέρχεται σε 1.216 Μεγαβατώρες, ενώ το διοξείδιο του άνθρακα θα μειωθεί κατά 318 τόνους την ημέρα. Παράλληλα, το έργο αυτό θα τονώσει την αγορά, θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας», είπε ο Κώστας Καραμανλής.
Εγνατία Οδός
Ο υπουργός ενημέρωσε την επιτροπή και για τη συμφωνία - πλαίσιο, που αφορά στις υπηρεσίες λειτουργίας και υποστήριξης σταθμών διοδίων της Εγνατία Οδού.
«Προχωράμε στην τοποθέτηση των διοδίων», είπε ο κ. Καραμανλής, ενημέρωσε όμως τους βουλευτές ότι, μετά από διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, η χρέωση θα διαμορφωθεί στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο (σσ θα αυξάνεται σταδιακά), αντί των 5 λεπτών που είχε συμφωνηθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Αναφορικά με την συμφωνία-πλαίσιο για τους σταθμούς διοδίων, ο υπουργός επισήμανε ότι κύριο αντικείμενο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ, πέρα από το κατασκευαστικό της έργο, είναι η διαχείριση της λειτουργίας, η συντήρηση και εκμετάλλευση ενός εκτεταμένου οδικού δικτύου.
«Με δεδομένο ότι η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ απασχολεί μικρό εργαζομένων, ακολουθεί τη μέθοδο της ανάθεσης σε εξωτερικούς συνεργάτες-ιδιωτικές τεχνικές εταιρείες- κατόπιν σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ λειτουργούν σήμερα 18 σταθμοί διοδίων και προγραμματίζονται να λειτουργήσουν και άλλοι δύο νέοι μετωπικοί σταθμοί στο Νησέλι και την Καβάλα, καθώς και 43 πλευρικοί σταθμοί, σύμφωνα με απόφαση που είχε λάβει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με ΚΥΑ το 2017.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στο ιστορικό για την ανάπτυξη των διοδίων και επισήμανε ότι ο αρχικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη διοδίων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, όπως αυτός καταγράφηκε στην ΚΥΑ Χαρδούβελη-Χρυσοχοΐδη το 2014, περιλάμβανε μόνο μετωπικούς σταθμούς διοδίων και καθόλου πλευρικούς σταθμούς διοδίων. «Οι εννέα λειτουργούντες μετωπικοί σταθμοί, σύμφωνα με την ΚΥΑ της κυβέρνησης Σαμαρά, θα πήγαιναν από εννέα σε δεκατρείς.
Τι έγινε μετά; Θυμάστε το κίνημα “δεν πληρώνω” και τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διόδια. Όταν όμως ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση αύξησε τους μετωπικούς σταθμούς και όλα τα διόδια, από 13 σε 63. Αυτό για να θυμόμαστε όλοι τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, με ΚΥΑ Τσακαλώτου-Σπίρτζη το 2018. Με το νέο αριθμό διοδίων, το κόστος ανά χιλιόμετρο πήγαινε κοντά στα 5 λεπτά το χιλιόμετρο», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λοιπόν μια πολύ ωραία κωλοτούμπα. Όσο ήταν αντιπολίτευση έλεγε ότι δεν θα βάλει διόδια, ήρθε στην κυβέρνηση αύξησε τα διόδια από τα 13 στα 63 και αύξησε και το κόστος στα 5 λεπτά το χιλιόμετρο».