Αποδόσεις από 3% μέχρι και… 563% καταγράφουν οι μετοχές των ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών εταιρειών που είναι εισηγμένες στη Wall Street. Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία έχει επηρεασθεί ιδιαίτερα από την πανδημία Covid 19, εντούτοις οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών από την αρχή του έτους έχουν μια αξιοπρόσεκτη επίδοση, με ορισμένες εξ αυτών να καταγράφουν αποδόσεις πάνω από 100% μέχρι και 563%!
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Αποδόσεις από 3% μέχρι και… 563% καταγράφουν οι μετοχές των ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών εταιρειών που είναι εισηγμένες στη Wall Street. Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία έχει επηρεασθεί ιδιαίτερα από την πανδημία Covid 19, εντούτοις οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών από την αρχή του έτους έχουν μια αξιοπρόσεκτη επίδοση, με ορισμένες εξ αυτών να καταγράφουν αποδόσεις πάνω από 100% μέχρι και 563%!
Την παράσταση κλέβει η μετοχή της Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη, η οποία από την αρχή του έτους κατέγραψε απόδοση 562,72%, καθώς μικροεπενδυτές μέσω του site Reddit επέλεξαν να τοποθετηθούν μαζικά στη μετοχή αυτή όπως και άλλες, μέσα από πλατφόρμες, με στόχο να προκαλέσουν απώλειες σε μεγάλα hedge funds που κατέχουν σε αυτές τις μετοχές short θέσεις. Η εξέλιξη αυτή συνέπεσε και με την είσοδο της Castor Maritime Inc. στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων με την αγορά δύο Aframax LR2 tankers, ναυπηγημένων το 2005 στη Νότια Κορέα, έναντι του ποσού των 27,2 εκατ. δολ. Και τα δυο πλοία που θα παραδοθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2021 απασχολούνται με ναύλωση διάρκειας ενός έτους ακόμη με ένα μέσο ημερήσιο ναύλο 15.000 δολ., με τη ναύλωση να προβλέπει και συμμετοχή κατά 50% στα κέρδη (profit sharing).
Ο Πέτρος Παναγιωτίδης, CEO της Castor Maritime Inc, δήλωσε ότι «η εταιρεία στοχεύει να εκμεταλλεύεται ελκυστικές ευκαιρίες και πρόσθεσε ότι η διαφοροποίηση του στόλου μας στα dry bulk και tanker μας παρέχει μια φυσική ασπίδα απέναντι στην κυκλικότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας».Η Castor Maritime με την απόκτηση των δύο δεξαμενόπλοιων ελέγχει πλέον έναν στόλο από 11 πλοία μεταφορικής ικανότητας 1 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα δύο είναι δεξαμενόπλοια Aframax και τα υπόλοιπα εννέα είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (ένα Capesize, δύο Kamsarmax και έξι Panamax). Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετοχή της Castor Maritme ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στον Nasdaq στις 11/2/2019 με αρχική τιμή 7,1 δολ.
Η Saenergy Maritime
Δεύτερη σε απόδοση η μετοχή της Saenergy Maritime, η οποία δραστηριοποιείται με 11 πλοία capesize στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η εταιρεία την προηγούμενη Παρασκευή ανακοίνωσε ότι η μετοχή της ανταποκρίνεται πλέον στα κριτήρια διαπραγμάτευσης του Nasdaq και δεν κινδυνεύει με διαγραφή. H μετοχή της Seanergy κατέγραψε απόδοση 100% από τις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ από τις αρχές του έτους η απόδοσή της είναι 294,1%
Navios Maritime Holdings
Την τρίτη θέση στην κατάταξη των υψηλών αποδόσεων των ναυτιλιακών εταιρειών καταλαμβάνει η ναυαρχίδα του ναυτιλιακού ομίλου της Αγγελικής Φράγκου, η Navios Maritime Holdings, η μετοχή της οποίας από τα 2,21 δολ. στις αρχές Ιανουαρίου «πέταξε» την προηγούμενη Παρασκευή στα 7,3 δολ. καταγράφοντας μια απόδοση κατά 230,31%. Η Navios Maritime Holdings με έναν στόλο 27 ιδιόκτητων πλοίων και 22 ναυλωμένων, δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Την πρώτη πεντάδα σε αποδόσεις από την αρχή του έτους συμπληρώνουν οι μετοχές της Topships (198,37%) η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων με 13 πλοία, και η Safe Bulkers (108,88%) η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, με έναν στόλο από 42 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,862 εκατ. dwt.
Θετικές προοπτικές
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι παρά τις σχετικά ικανοποιητικές αποδόσεις των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών αυτή την περίοδο, οι κεφαλαιοποιήσεις εξακολουθούν να υστερούν σε σύγκριση με την πραγματική αξία των στόλων, στις περισσότερες των περιπτώσεων.
Αναφορικά δε με τις προοπτικές σύμφωνα με τους αναλυτές ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχει τις πιο θετικές προοπτικές για φέτος, με τα δεξαμενόπλοια να περιμένουν καλύτερες ημέρες από το δεύτερο μισό του 2021, ενώ οι εταιρείες με containerships αναμένεται να απολαύσουν υψηλότερα ναύλα. Μεσοπρόθεσμα ευοίωνες είναι οι προοπτικές και για τις εταιρείες με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου.