Επιχειρήσεις των οποίων η λειτουργία ανεστάλη κατ’ εφαρμογή κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης ή έχουν πληγεί και συνεχίζουν να πλήττονται δραστικά από την επιδημία του κορονοϊού COVID-19 μπορούν να εξοφλήσουν τα οφειλόμενα από αυτές αξιόγραφα, κατά το χρονικό διάστημα από τις 25.1.2021 έως 28.2.2021, εντός εβδομήντα πέντε (75) ημερών από τη σφράγιση ή τη λήξη τους.
Από την έντυπη έκδοση
Επιχειρήσεις των οποίων η λειτουργία ανεστάλη κατ’ εφαρμογή κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης ή έχουν πληγεί και συνεχίζουν να πλήττονται δραστικά από την επιδημία του κορονοϊού COVID-19 μπορούν να εξοφλήσουν τα οφειλόμενα από αυτές αξιόγραφα, κατά το χρονικό διάστημα από τις 25.1.2021 έως 28.2.2021, εντός εβδομήντα πέντε (75) ημερών από τη σφράγιση ή τη λήξη τους.
Τα ανωτέρω ισχύουν και για τις επιταγές, τις συναλλαγματικές και τα γραμμάτια σε διαταγή, τα οποία πρέπει να διαβιβαστούν ηλεκτρονικά από όποιον έλκει δικαίωμα ή έχει υποχρέωση, όπως από τους εκδότες ή αποδέκτες ή κομιστές τους, στα πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα με οποιαδήποτε μορφή, περιλαμβανομένων των υποκαταστημάτων αλλοδαπών πιστωτικών ιδρυμάτων.
Με την υπ’ αριθμ. Α.1022/ 10.2.2021 απόφαση του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθορίστηκαν οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) των επιχειρήσεων για την εφαρμογή της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4772/2021 «Διενέργεια Γενικών Απογραφών έτους 2021 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19, επείγουσες δημοσιονομικές και φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις».
Ειδικότερα, το κείμενο της εν λόγω απόφασης έχει ως εξής:
Έχοντας υπόψη κ.λπ., αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός
Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (ΚΑΔ), που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4772/2021 (Α’ 17), για την υπαγωγή, από τις 25.1.2021 και μέχρι την 28η.2.2021, αξιογράφων οφειλόμενων από επιχειρήσεις που:
* Είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους κατ’ εφαρμογή κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης, με δραστηριότητα που εμπίπτει στους ΚΑΔ του συνημμένου Παραρτήματος 1, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
* Είτε έχουν πληγεί δραστικά από την επιδημία του κορονοϊού COVID-19, με δραστηριότητα που εμπίπτει στους ΚΑΔ του συνημμένου Παραρτήματος 2, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας και εμφανίζουν μειωμένο κύκλο εργασιών μεγαλύτερο του 40% για την περίοδο Οκτωβρίου έως Δεκεμβρίου 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο έτους 2019.
* Είτε ιδρύθηκαν μετά την 1η.1.2020, με δραστηριότητα που εμπίπτει στους ΚΑΔ των συνημμένων Παραρτημάτων 1 και 2, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, μη συνυπολογιζομένου του κύκλου εργασιών τους.
Άρθρο 2
Προϋποθέσεις Υπαγωγής - Δικαιούχοι
Από τις 25.1.2021 και μέχρι την 28η.2.2021 αναστέλλονται οι προθεσμίες λήξης, εμφάνισης και πληρωμής αξιογράφων, κατά εβδομήντα πέντε (75) ημέρες από την αναγραφόμενη ημερομηνία επί εκάστου αξιογράφου, οφειλόμενων από επιχειρήσεις του άρθρου 1 της παρούσας, οι οποίες την 5.11.2020 έχουν ενεργό, κύριο κωδικό δραστηριότητας από τους αναφερόμενους -κατά περίπτωση- στους συνημμένους πίνακες των Παραρτημάτων 1 και 2, οι οποίοι και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 5.11.2020 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας (όπως αυτή αναγράφεται στα Παραρτήματα 1 και 2), της αρχικής δήλωσης φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ την 5.11.2020. Η προϋπόθεση του μειωμένου κύκλου εργασιών το 2020 κατά ποσοστό μεγαλύτερο από 40% σε σχέση με το 2019, για τις πληγείσες επιχειρήσεις υπολογίζεται ως ακολούθως:
Α) Για τις επιχειρήσεις που είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ, είτε αυτές τηρούν απλογραφικά βιβλία είτε τηρούν διπλογραφικά, λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα του κύκλου εργασιών μηνών Οκτωβρίου έως και Δεκεμβρίου 2019 και συγκρίνεται με το αντίστοιχο του 2020, εάν παρουσιάζει μείωση κατά ποσοστό μεγαλύτερο από 40%.
Β) Για τις επιχειρήσεις που δεν είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ ή είναι υποκείμενες και απαλλασσόμενες, λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των ακαθαρίστων εσόδων μηνών Οκτωβρίου έως και Δεκεμβρίου 2020, όπως αυτά έχουν διακριτά δηλωθεί ή θα δηλωθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» της ΑΑΔΕ. Για τη σύγκριση με το έτος 2019, λαμβάνεται υπόψη το 25% των ακαθαρίστων εσόδων της δήλωσης ΦΕ φορολογικού έτους 2019. Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης ΦΕ λόγω μη παρέλευσης της υποχρέωσης, η πληροφορία των ακαθαρίστων εσόδων αντλείται από το 25% του δηλούμενου ποσού εσόδων στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» για το 2019. Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης Φ.Ε., αν και έχει παρέλθει η ημερομηνία της σχετικής υποχρέωσης, η επιχείρηση δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4772/2021. Η δήλωση των ακαθαρίστων εσόδων στην πλατφόρμα δύναται να πραγματοποιηθεί από τις 12 Φεβρουαρίου 2021 μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου 2021.
Σε περίπτωση που έχουν δηλωθεί ψευδή ή ανακριβή στοιχεία πέραν των συνεπειών της ψευδούς δήλωσης επέρχεται απώλεια των ευεργετημάτων της περίπτωσης (α) της παραγράφου 1 του άρθρου 28 του ν. 4772/2021 (Α’ 17).
Άρθρο 3
Τρόπος αποστολής ή διαβίβασης πληροφοριών από την ΑΑΔΕ προς τα Πιστωτικά Ιδρύματα για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων του άρθρου 2
1. Η διασταύρωση των φορολογικών στοιχείων και ο έλεγχος για την πλήρωση των προϋποθέσεων του άρθρου 2 της παρούσας πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό τρόπο από την ΑΑΔΕ. Ακολούθως, διαβιβάζονται προς τα πιστωτικά και εν γένει χρηματοδοτικά ιδρύματα ή φορείς που λειτουργούν νόμιμα χάριν αυτών και τηρούν αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, συγκεντρωτικοί κατάλογοι με τα στοιχεία και πληροφορίες των δικαιούχων.
2. Η διαβίβαση των στοιχείων της αμέσως προηγούμενης παραγράφου γίνεται απευθείας από την ΑΑΔΕ μέσω ασφαλούς συστήματος μεταφοράς αρχείου. Ειδικά για πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα γίνεται μέσω της «Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ).