« Η δημόσια ναυτική εκπαίδευση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής ναυτιλίας και είναι άμεση συνυφασμένη με τη διατήρηση του ηγετικού της ρόλου στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο» ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, υποστηρίζοντας την τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και παρέχει την δυνατότητα να συνεχίσουν να διδάσκουν ως ωρομίσθιοι στις ναυτικές ακαδημίες, συνταξιούχοι πλοίαρχοι και μηχανικοί.
« Η δημόσια ναυτική εκπαίδευση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής ναυτιλίας και είναι άμεση συνυφασμένη με τη διατήρηση του ηγετικού της ρόλου στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο» ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, υποστηρίζοντας την τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και παρέχει την δυνατότητα να συνεχίσουν να διδάσκουν ως ωρομίσθιοι στις ναυτικές ακαδημίες, συνταξιούχοι πλοίαρχοι και μηχανικοί.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τόνισε ότι «οι συνταξιούχοι πλοίαρχοι και μηχανικοί, αυτά τα εξειδικευμένα στελέχη, προσφέρουν πολλές και σημαντικές υπηρεσίες, συνδυάζοντας ταυτόχρονα τη θεωρητική διδασκαλία, αλλά και την πραγματική κατάσταση που θα αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί μας στην πράξη. Η εμπειρία τους και η εξειδικευμένη γνώση τους, είναι δεδομένα στοιχεία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της δημόσιας ναυτικής μας εκπαίδευσης».
Σημείωσε ότι αυτοί οι ναυτοδιδάσκαλοι έχουν ποσοστό περίπου 40% στο σύνολο των καθηγητών στις δημόσιες ναυτικές μας ακαδημίες και εάν δεν δοθεί αυτή η δυνατότητα να συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, «θα υπάρξει σημαντικό ρήγμα στη λειτουργία των σχολών, ιδιαιτέρως των δημοσίων ακαδημιών εμπορικού ναυτικού που βρίσκονται στα νησιά».
Ο υπουργός παράλληλα έκανε γνωστό ότι βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο σύνταξης ενός ολοκληρωμένου πλαισίου για την δημόσια ναυτική εκπαίδευση, που θα πάρει τη μορφή νομοθετήματος, έτσι ώστε μετά από δεκαετίες, να αντιμετωπιστεί με ριζικό τρόπο το πρόβλημα του εκσυγχρονισμού της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.